Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد- ايرنا- همزمان با سومين روز از هفته دولت 14 روستاي منطقه بسطام شهرستان سلسله با حضور معاون عمراني استاندار لرستان،از نعمت گاز بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين روستاها شامل چشمه جن، زرين چغا شهيد جابري، زرين چغا بالا، زرين چغا پايين، چشمه چراغعلي، دره جن، هزار مني، مرادآباد، گاپت، شترمل پايين، شتر مل بالا، سول مرجان، چشمه صالح و چشمه بيد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مديرعامل شرکت گاز لرستان در آيين بهره برداري از اين طرح ها، اظهار داشت: عمليات گازرساني به اين روستاها شامل طراحي، تامين کالا، اجراي عمليات گازرساني، خطوط انتقال، تغذيه، شبکه، نصب انشعاب و ابنيه فني بوده است.
غلامرضا لطفعليان با اشاره به بهره مندي 300 خانوار روستايي از نعمت گاز با اجراي اين طرح، عنوان کرد: براي گازرساني به اين روستاها اعتباري بالغ بر 86 ميليارد ريال صرف شده و فاز دوم عمليات گازرساني به ساير روستاهاي اين منطقه نيز ظرف دو ماه آينده آغاز خواهد شد.
وي افزود: امروز همزمان با اين روستاها يک شهر، 204 روستا و 42 واحد صنعتي استان با صرف اعتباري بالغ بر 102 ميليارد تومان به صورت همزمان از نعمت گاز بهره مند شده اند.
فرماندار سلسله نيز در اين آيين با اشاره به وضعيت اقتصادي کشور، اظهار داشت: خوشبختانه به رغم مشکلات اقتصادي که در کشور وجود دارد، دولت تدبير و اميد همواره نگاه ويژه اي به مناطق محروم داشته است و امروز فاز اول عمليات گازرساني به اين روستاها با اعتباري بيش از هشت ميليارد و 600 ميليون تومان انجام شده که اقدام بسيار بزرگ و ارزنده اي از سوي شرکت گاز لرستان بوده است.
شريف خسروي با اشاره به اينکه اقتصاد منطقه بسطام مبتني بر دامپروري است، افزود: خوشبختانه در نشستي که اخيرا با معاون وزير جهاد کشاورزي انجام شد شهرستان سلسله به عنوان پايلوت به نژادي دام کشور انتخاب گرديد که با توجه به اقتصاد اين منطقه اجراي چنين طرحي مي تواند تحول بزرگي در معيشت روستاهاي اين منطقه ايجاد نمايد.
وي خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح که به زودي آغاز خواهد شد 300 درصد افزايش بهره وري در بخش دام شهرستان خواهيم داشت که مي تواند رونق توليد و اشتغال مردم منطقه را به همراه داشته باشد.
فرماندار سلسله عنوان کرد: همچنين تسهيلات عشايري و روستايي با نرخ 6 درصد به روستاييان ارائه داده مي شود که در ارائه اين تسهيلات هيچگونه محدوديتي وجود ندارد البته به شرطي که طرح هاي خوبي ارائه داده شود.
وي با اشاره به ارائه تسهيلات مشاغل روستايي، تصريح کرد: همچنين در اين طرح تسهيلات با نرخ چهار درصد تا سقف 2 ميليارد ريال به روستاييان ارائه مي شود که اميدواريم تمامي اين طرح ها بتواند تحول خوبي در رونق اشتغال و توليد شهرستان ايجاد کند.
7265/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت درختان گردو در روستای دربید قابل توجه می‌باشد و برخی از درختان منطقه از ارقام کم محصول و کم کیفیت می‌باشد بحث اصلاح درختان گردو در این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت و بحث پیوند این درختان با ارقام پرمحصول مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح افزایش سودآوری و بهره وری در منطقه را شاهد باشیم.

طرح سرشاخه کاری درختان گردو با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی در روستای دربید که از روستا‌های ییلاقی شهرستان می‌باشد و سطح زیرکشت گردو قابل توجهی دارد اجرا شد.

پیوند سرشاخه کاری گردو یا عمل تغییر تاج درختان مسن به فعالیتی گفته می‌شود که با پیوند نوع رقم تاج درخت را تغییر داده و با این کار کیفیت و میزان عملکرد درخت را افزایش داد، در این کار پس از پیوند درخت به هر روشی باید تا یک سال از درخت مراقبت کرد؛ و از لحاظ چیدن و برداشت محصول بسیار راحتر می‌باشد؛ و باعث تولید یکدست و بالا رفتن بازار پسندی محصول خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی