Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@03:35:53 GMT

مراقب تماس از صدا و سیما باشید!

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۰۵۲۲

به گزارش مهر، شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: اخیراً برخی کلاه‌برداران با آگاه شدن شهروندان از شیوه‌های کلاه‌برداری کارت به کارت و تلفنی، شیوهای جدیدی را جهت اغفال مردم و کشاندن آنان به باجه‌های خودپرداز بانک‌ها پیاده می‌کنند؛ به این نحو که شماره تماس‌گیرنده با دایورت شدن روی شماره یکی از مراکز مخابراتی و یا صداوسیما و یا مراکز دیگر، موجب جلب اعتماد شده و از این طریق کلاه‌برداری کارت به کارت در مواردی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گزارش‌های رسیده از برخی مناطق، در خصوص کلاه‌برداری تلفنی از مردم از طریق دایورت شماره بر روی یکی از مراکز مخابراتی یا صداوسیما، از تمام شهروندان درخواست می‌شود با توجه به این مورد، اطلاعات حساب بانکی و کارت‌های اعتباری خود را از طریق این تماس‌ها در اختیار هیچ شخص یا ارگانی قرار ندهند.

بر اساس این گزارش و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، اکثریت این شماره‌ها مربوط به شماره های تلفن همراه اعتباری است که به شماره تماس نهادهای عمومی دایورت شده و اعتماد مخاطب را به این وسیله جلب کرده است.

بنابراین از تمام شهروندان و مشتریان تمام اپراتورهای مخابراتی در سراسر کشور درخواست می‌شود در صورت وقوع موارد مشابه از دادن اطلاعات شخصی و محرمانه مالی و حساب‌های بانکی به این افراد خودداری کرده و همچنین به‌منظور پیشگیری از تکرار موارد مشابه، مورد مذکور را به مراجع انتظامی ذی ربط، سامانه پاسخگویی ۲۰۲۰ و یا به حوزه بازرسی مخابرات اطلاع دهند.

شگردهای کلاه‌برداران بانکی با استفاده از وسایل ارتباط‌جمعی، اکثرا شناسایی و به عموم مردم آموزش داده ‌شده است و در این مورد نیز، تمام شهروندان، صرفا به‌حساب دایورت شماره روی یکی از مراکز مخابراتی یا صداوسیما و نهادهای عمومی دیگر نباید اطمینان کرده و اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار تماس گیرنده قرار دهند.

امکان دایورت شماره تلفن صرفاً به‌منظور تسهیل ارتباطات مخابراتی و تلفنی کاربران و مشتریان طراحی‌شده و هرگونه سوءاستفاده از این خدمت، پیگرد قضایی و قانونی به همراه دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند

محمد ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ، سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: برقراری تماس با افراد برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم کشور فقط با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می شود.

ناصحی تاکید کرد: بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو در سوء استفاده از نام بیمه سلامت باشند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کرده و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!