Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@04:15:20 GMT

قبل از خرید پروفیل به این نکات توجه کنید

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۰۹۰۷

قبل از خرید پروفیل به این نکات توجه کنید

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از انواع مقاطع فولادی ( آهنی ) پروفیل ها هستند که عموما از طریق نوردکاری ( خمکاری ) ورق ساخته می شوند .   مشخصات ظاهری پروفیل پروفیل ها به دو دسته کلی دسته بندی می‌شوند :

1- پروفیل های باز مانند پروفیل ” Z ” ، چهارچوب درب فرانسوی ، پروفیل ۹-۸۶ و ….

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- پروفیل های بسته مانند پروفیل های با سطح مقطع مربع یا مستطیل که کاربرد های عمومی مانند ساخت درب و پنجره و نرده دارند . قسمت عمده پروفیل ها ی بسته را پروفیل هایی با سطح مقطع مربع یا مستطیل تشکیل می‌دهند ، این پروفیل ها به قوطی نیز معروفند و اصطلاح ” قوطی پروفیل ” در بازار به معنی پروفیل با سطح مقطع مربع یا مستطیل است .

در بخش پروفیل های بسته انواع دیگری نیز تولید می‌گردند که از انواع آنها می توان پروفیل سپری ، پروفیل لنگه دری ، پروفیل کلافی و …. نام برد که عموما برای ساخت درب و پنجره فلزی استفاده می‌گردد.

قوطی پروفیل ها در بازار به ۳ گونه قوطی پروفیل مبلی ، قوطی پروفیل معمولی و قوطی پروفیل صنعتی دسته بندی می‌شوند:

قوطی پروفیل مبلی

اینگونه از قوطی پروفیل ها در واقع ضخامتی بین۰٫۷ میلیمتر تا ۱٫۵ میلیمتر را دارند ( از ورق روغنی با همین ضخامت ساخته میشوند ) که همانطور که از نام آنها پیداست برای ساخت مصنوعات فلزی از آنها استفاده می‌شود و بعضا با انجام عملیات خمکاری روی آنها اشکال جدیدی ساخته می‌شود ، قیمت پروفیل مبلی از دیگر انواع آن به مراتب بالاتر است .

قوطی پروفیل معمولی

این بخش بیشترین مصرف در انواع قوطی پروفیل را دارد که از ورق های روغنی با ضخامتی بین ۱٫۸ میلیمتر تا ۳ میلیمتر ساخته می‌شوند . مصارف عمومی آنها ساخت درب پنجره ، حفاظ ها ، نعل درگاه ، راه پله ، نرده و… است ، معروف ترین تولید کننده قوطی و پروفیل کارخانه لوله و پروفیل ساوه است البته در سال های اخیر تولید کنندگان دیگری نیز به آنها اضافه شده است مانند کارخانه ایران ، هیربد ، پارس ، تهران و ….. قیمت قوطی پروفیل معمولی عموما بنا به کارخانه متفاوت بوده و تا ۱۰۰ تومان نیز با یکدیگر اختلاف دارند .

قوطی پروفیل صنعتی

به پروفیلی که ورق روغنی استفاده شده برای تولید پروفیل از ۳ میلیمتر بالاتر باشد در اصطلاح قوطی صنعتی می‌گویند ، عموما مقاطع مربع بسته را با این ضخامت ها تولید میکنند که کاربری خاصی در صنایع دارند .

قوطی پروفیل ستونی

قوطی های با سطح مقطع مربع در ابعاد ۱۲۰*۱۲۰ تا ۱۸۰*۱۸۰ را که معمولا با ضخامت ۲٫۵ تا۴ میلیمتر تولید می‌شوند را ستونی می‌گویند ، دلیل این نام گذاری این است که این قوطی ها که به صورت ۱۲ متری تولید می‌شوند، معمولا به عنوان ستون در ترکیب با تیرآهن برای ساخت بنا های سبک استفاده می‌شوند.

برای خرید قوطی و پروفیل قبل از همه باید به کاربری آن دقت کرد که برای تولید چه محصولی از آن استفاده خواهد شد . توجه داشته باشید عموما قوطی پرفیل های معمولی که به آن اشاره شد هرچه در تولید آن دقت بیشتری بکار رفته باشد، قیمت بالاتری دار و پروفیل های ارزان تر بسته بندی ، دقت و تمیزی کمتری دارند که البته در بسیار از موارد مانند ساخت نرده آن سطح از کیفیت مورد نیاز نیست .

مورد دوم در هنگام خرید مطابقت کل وزن کالا با جدول وزن قوطی پروفیل است توجه داشته باشید، جدول ارائه خطای چندانی ندارد. برای مثال وزن هر شاخه از قوطی پروفیل ۴۰*۴۰ برای ضخامت ۲ میلیمتر ۱۴ کیلوگرم است، در صورتی که ابزار وزن کردن کالای تحویلی در پروژه را ندارید حتما برای بررسی صحت وزن فاکتور از این روش استفاده کنید .

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمای خرید قیمت پروفیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها از آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهری برای شهر بجنورد خبر داد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که به اتوبوس‌های برقی نیاز دارند از ظرفیت‌های موجود برای تهیه این اتوبوس‌ها و بهره‌مندی مردم بجنورد از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوس‌های برقی در شهر بجنورد می‌تواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. 

وی بیان کرد: اتوبوس‌های برقی نیازمند نگهداری‌های خاص است که حدودا یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما از سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کند. 

چمران گفت: با تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که ۲۰۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از آن‌ها امسال تحویل می شود.

به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس‌های برقی در کشور وجود دارد، می‌توان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به ۹۰۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم.

وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتش‌زا ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در ایلام
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت