Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا بیات فرمانده قرارگاه جهادی شهید  فیاض‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و کنکورگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره  یکی از بزرگترین تجمعات دانشجوهای جهادی استان‌های مختلف کشور برای خدمات‌رسانی به نقاط محروم بیان کرد: به همت 80 تن از دانشجوهای جهادگر استان‌های تهران، اصفهان و یزد به بالغ بر 12 روستای محروم چهارمحال بختیاری، خدمات گسترده‌ پزشکی، دامپزشکی، عمرانی و فرهنگی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به همت دانشجویان گروه عمران و فارغ‌التحصیلان این رشته روستای دره‌عشق از آب آشامیدنی بهره‌مند شد، افزود: این روستا که در فاصله 130 کیلومتری چهارمحال بختیاری و در منطقه هلن قرار دارد تاکنون آب آشامیدنی نداشته در حالی که به همت این جهادگران در قالب قرارگاه شهید فیاض‌بخش به مساحت 4 کیلومتر خط لوله‌ آبرسانی از آبشار جنگلی هلن برای روستای دره‌عشق راه‌اندازی شد تا از این پس مردم این روستای محروم از آب آشامیدنی بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه جهادی شهید فیاض‌بخش ادامه داد: روستای دره‌عشق دارای 90 خانوار و بالغ بر 600 نفر جمعیت خردسال و بزرگسال است که پیش از این در زمینه دسترسی به آب آشامیدنی مشکلات جدی داشتند و مجبور می‌شدند برای تهیه این آب شرب کیلومترها پیاده‌روی و صخره‌نوردی کنند تا به آب برسند مسئله‌ای که هم‌اکنون به همت دانشجویان جهادی دهه هفتادی این مسئله برطرف شد و هم‌اکنون آخرین مراحل آبرسانی در دست اقدام است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی تصفیه‌‌خانه آب آشامیدنی در روستای دره‌عشق بیان کرد: به زودی کار نصب و راه‌اندازی مخزن آب این روستا با ظرفیت بیش از 35 هزار لیتر به اتمام می‌رسد.

بیات در ادامه از ساخت یک منزل مسکونی برای یک بانوی بی‌سرپرست خبر داد و گفت: رنگ‌آمیزی مدرسه شبانه‌روزی روستای دورک شاهپوری از دیگر اقدامات عمرانی قرارگاه جهادی شهید فیاض‌بخش در بازده زمانی 18 مرداد الی 31 شهریور بوده که بخش آبرسانی آن همچنان ادامه دارد و این در حالی است که خط لوله های آب رسانی در مناطق صخره ای به شکل رو کار و در مناطق نسبتا هموار تر درون کانال‌های زمینی زیرکاری شده اند که البته با توجه به بافت پلی استری  لوله ها، مشکلی از نظر خرابی یا پارگی احتالی ناشی از نوسانات دمای هوا ایجاد نمی‌شود.

 

 انجام خدمات بیمار‌یابی دندانپزشکی در 8 روستای محروم

بیات همچنین با اشاره به خدمات دندانپزشکی ارائه شده توسط فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سال آخر این رشته از دانشجویان علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و یزد و اصفهان ادامه داد: با همکاری‌های مسئولان روزانه بیش از 200 مورد ویزیت دندانپزشکی در 8 روستای محروم منطقه‌ هلن استان چهارمحال و بختیاری انجام گرفت و علاوه بر آن تیم‌های دندانپزشکی برای بیماریابی دندانپزشکی با مینی‌بوس راهی روستاهای دور‌افتاده‌تر شدند تا افراد نیازمند به خدمات دندانپزشکی را به محل ارائه خدمت انتقال دهند.

وی گفت: به طور کلی مجموعاً یک موبایل کلینیک و 2 یونیت سیار دندانپزشکی به همراه یک پایگاه سیار دهان و دندان به شکل چرخشی در روستای دور افتاده مشغول ارائه خدمات دندانپزشکی شامل ترمیم سطح یک، جرمگیری، کشیدن دندان و آموزش‌های ارتقای بهداشت دهان و دندان شدند که در این زمینه مواد مصرفی دندانپزشکی توسط یکی از شرکت‌های خیر در این حوزه تأمین شد.

بیات افزود: تیم ثابت دندانپزشکی هم در مرکز بهداشت روستای دورک‌شاهپوری به مدت 12 روز خدمات دندانپزشکی ارائه داد و تیم‌های سیار مجموعاً در روستاهای دره‌عشق، آبشاران علیا و سفلی، برنجگان، دره بید، دره یاس، معدن، کلکله، سررک به خدمات رسانی پرداختند.

 

 پوشش خدمات دامپزشکی برای 12 هزار دام در روستاهای محروم منطقه هلن

 فرمانده قرارگاه جهادی شهید دکتر فیاض‌بخش همچنین با تأکید بر اینکه تمام خدمات دانشجویان جهادی در این تجمیع به طور کاملاً خودجوش و رایگان بوده است در مورد خدمات رسانی دامپزشکی ادامه داد: به همت دانشجویان سال آخر و فارغ‌التحصیلان این رشته روستاهای محمود تا رحیم آباد و عشایر کاسه کاسه و منطقه‌ عشایری سبزکوه از خدمات دامپزشکی همچون معاینه دام‌ها، سم‌پاشی محل نگهداری، واکسیناسیون، درمان دام‌های بیمار و نظایر آن برای حدود 12 هزار رأس دام بهره‌مند شدند.

بیات در پایان با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی توسط واحد خواهران یادآوری کرد: این خدمات در روستاهای گل سفید، جوزستان، برنجگان، دره بید، دره یاس، دورک شاهپوری، معدن، کلکله، سررک، دوپلان، آبشاران علیا و سفلی روستای دورک شاهپوری به شکل آموزش‌های بهداشتی، مسائل اجتماعی، مشاوره‌های روانشناسی، آموزش احکام، اسلامی و تفسیر قرآن کریم انجام گرفت.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: به دنبال حکمرانی قوه محور و مردم پایه هستیم و براین اساس همه ظرفیت‌های استان و کشور قوه هستند و شکوفا کردن آن برعهده ما مسئولین است.

ابوطالب شفقت امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداران دو شهر زیبای خرم‌آباد و بروجرد را که مردم را ترغیب به مهاجرت به شهرهای کوچک کنند تشویق می‌کنم.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های استان ایجاد زیرساخت‌ها باشد تا کسب و کار راحت‌تر و کارهای اجتماعی بهتر جواب دهد.

استاندار لرستان با بیان اینکه زیرساخت روستایی در شهرهای کوچک ارتقا داده شد تا مهاجرت معکوس انجام شود، تصریح کرد: هرچه قدر بتوانیم مردم را در روستاها نگهداریم و مردم از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک ترغیب کنیم، در راستای کسب و کار به اهداف خود خواهیم رسید.

شفقت با بیان اینکه شهردار یک ماموریت بیشتر ندارد و آن این است که شهرداران مسئول نشاط اجتماعی هستند، افزود: شهرداران چنانچه برساخت و ساز، مهار ترافیک شهری، تنظیف شهر و ... نظارت داشته باشند همه این کارها منجر به رضایتمندی افراد می‌شود و این مهم حول نشاط فردی و اجتماعی جامعه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط بسیار خوبی برای گردشگری در شهرهای کوچک وجود دارد و نباید از این ظرفیت‌ها غافل شویم.

استاندار لرستان بر برطرف کردن محرومیت‌زدایی در چارچوب قانون تاکید کرد و با بیان اینکه منافع شهرهای محروم را دفاع خواهیم کرد، افزود: نمایندگان منتخب مردم در مجلس، فراکسیون شهرهای کوچک در شهرهای کوچک تشکیل و قانونی بنویسند که با اجرای آن زیرساخت‌هایی را در شهرهای کوچک در راستای محرومیت زدایی ایجاد کنیم چراکه راهبرد ججمهوری اسلامی ایران محرومیت زدایی است.

شفقت گفت: یک سری قوانین توسط منتخبین مردم در مجلس تدوین شود که مشکلات شهرهای کمتر برخوردار برطرف و محرومیت زدایی انجام شود.

وی با بیان اینکه به دنبال حکمرانی قوه محور و مردم پایه هستم، تصریح کرد: براین اساس همه ظرفیت‌های استان و کشور قوه هستند و شکوفا کردن آنها برعهده ما مسئولین است، هرچقدر بتوانیم نظام طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی را قوه محور تدوین کنیم آنوقت توانسته‌ایم قوه‌ها به قابلیت و قابلیت‌ها را به قدرت تبدیل کنیم.

شفقت گفت: قوی‌ترین قدرت، استحکام درونی جامعه است و باید یک حکمرانی تقویت کنیم که درون خودمان قوی باشد؛ قدرت درونی ما اتحاد، همدلی و یکپارچگی و مردم محور بودن مدیریت حکمرانی است.

انتهای پیام

.

دیگر خبرها

  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد