Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت بکارگیری نیروها و مدیران قوی را در اولویت کاری خود قرار دهد و اگر مدیری ضعیف و ناتوان وجود دارد که تعهدش محل شبهه است بدون هیچ ملاحظه‌ای او را کنار بگذارد.

آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا ضمن تأکید بر کم‌کاری‌های دولت در بخش‌های گوناگون گفت: متأسفانه برخی کم‌کاری‌ها در دولت وجود دارد و دولتمردان باید مشکلات را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط کنونی بسیار حساس، و به تلاش و کوشش فراوان و بیشتری نیاز هست.

حسینی‌اشکوری از دولت خواست متناسب با شرایط اقتصادی فعلی تلاش بیشتری انجام دهد و تصریح کرد: با همه گرفتاری‌ها که دشمنان، سودجویان و اخلالگران برای دولت ایجاد کرده‌اند و دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مشکلات را مضاعف کنند؛ اما برای مقابله با این توطئه‌ها شاهد افتتاح برخی پروژه‌های عمرانی و آبادانی در هفته دولت هستیم که این رفتار، تلاش دولت را برای حل مشکلات نشان می‌دهد.

حسینی اشکوری، اداره کردن کشور را کاری مشکلی دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رود اگر کابینه نیاز به ترمیم دارد دولت به این موضوع توجه بیشتری کند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب از دولت حمایت می‌کنند، دولت نیز باید به میدان بیاید و پایه‌های اقتصاد مقاومتی را تقویت کند، زیرا از سالیان پیش رهبری نسبت به این موضوع هشدار جدی دادند. قبول داریم وضعیت اقتصادی کشور در مرحله حساسی قرار دارد اما ضرورت اقتضا می‌کند دولت کمر همت را ببندد و دست‌به‌دست هم بدهند تا با اتحاد و همدلی به دنبال حل مشکلات باشند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه کارگزاران نظام در شرایط کنونی وظیفه سنگینی بر دوش دارند، افزود: باید از اختلاف و تشنج دوری کرد و به کمک همدیگر به دنبال پیشرفت و تعالی کشور بود. دولت بکارگیری نیروها و مدیران قوی را در اولویت کاری خود قرار دهد و اگر مدیری ضعیف و ناتوان وجود دارد که تعهدش محل شبهه است بدون هیچ ملاحظه‌ای او را کنار بگذارد، زیرا کشور در وضعیت عادی قرار ندارد و در حال جنگ اقتصادی هستیم.

حسینی اشکوری با تصریح بر اینکه امروز مردم حالت نابسامان دارند و این وضعیت بسیار دردآور است، از دولت و مسئولان خواست انصاف داشته باشند و به تعهدی که داده بودند عمل کنند و اگر تخصص و تعهد لازم را ندارند این امانت را به افراد کاردان بسپارند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، انتقاد از دولت را طبیعی دانست و گفت: منتقدان هم جانب انصاف را رعایت کنند و در مقام بیان انتقاد، خودشان را جای مسئولان بگذارند و شرایط موجود دولت را مدنظر قرار دهند و سپس نسبت به مساله‌ای انتقاد کنند. البته نگاه انتقادی باید با انصاف، دلسوزی و خیرخواهی صورت بگیرد نه اینکه بخواهیم رقیب را از میدان بیرون برانیم و تسویه‌حساب شخصی کنیم.

وی یکی از بهترین راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی فعلی را تلاش و کوشش دولتمردان و همدلی و همکاری همه مردم و مسئولان با کارگزاران نظام برشمرد و گفت: امیدواریم با درایت رهبری و عمل کردن به هشدارهای ایشان این مرحله سخت را به‌خوبی پشت سر بگذاریم، زیرا قشر ضعیف جامعه بیش از این تاب‌وتوان فشارهای اقتصادی را ندارند.

حسینی‌اشکوری با تصریح براینکه باوجود همه کاستی‌ها و مشکلات مردم همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند، افزود: این حمایت‌های بی‌دریغ مردم، وظیفه مسئولان را بسیار سنگین کرده و امیدواریم کارگزاران نظام نیز از این حمایت‌های مردمی بی‌تفاوت عبور نکنند.

وی ضمن مقایسه مردم ایران با سایر کشورها تصریح کرد: امروز مردم ایران برای نظام و کشور اسلامی خود دلسوزی می‌کنند و برای دفاع از نظام و رهبری در میدان حضور دارند. ملت ایران با مردم سایر کشورها متفاوت هستند و بنابراین حمایت از مردم وظیفه همگانی است.

انتهای پیام/4071

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سال انتظار برای ارشاد مدیران

اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

به گزارش هم میهن، ابراهیم رئیسی، از ریاست قوه‌قضائیه به ریاست‌جمهوری (حوزه اجرایی کشور) آمد. از جمله مهمترین موضوعات در مناظرات انتخابات مبارزه با فساد بود که موجب بحث‎هایی بین عبدالناصر همتی و ابراهیم رئیسی شد. همان زمانی که تازه چندی از طرح و شروع بررسی پرونده اکبر طبری، از معاونان سابق رئیس قوه قضائیه گذشته بود و ابراهیم رئیسی در قامت رئیس قوه قضائیه آن را به‌عنوان برگ برنده‌ای در مقابله با فساد در اختیار داشت.

در همین اثنا او درباره گشت ارشاد به صراحت اعلام کرد: «ما معتقدیم فضای مجازی بهترین بستر است برای نظارت مردم بر دولتمردان. ما این کار را در دادگستری اجرا کردیم. نه که بعدها خواهیم کرد بلکه در حال حاضر به آن عمل می‌شود. چرا برخوردهایی می‌شود؟ ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران؛ «الناس علی دین ملوکهم» اگر دولتمردان خوب عمل کنند مردم خوب هستند. »

البته رئیسی چندی بعد اعلام کرد که «گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌شود.» در این بین خبرگزاری فارس در گزارشی در حمایت از عملکرد دولت در این زمینه نوشته بود: «نگاهی به تصمیمات مدیران ارشد دولتی نشان می‌دهد در سه ماه گذشته، ۲۰ مدیر دولتی پس از ارزیابی عملکردشان از مجموعه دولت کنار گذاشته شدند. این تغییرات در سطح بالای مدیریتی دولت هم صورت گرفته است؛ که از آن میان می‌توان به پذیرش استعفای عبدالملکی وزیر سابق کار، یوسف نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و برکناری سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲).»

در آذرماه سال گذشته هم رئیسی در یکی از جلسات هیئت‌دولت گفته بود: «دولت مردمی با عزمی که برای مقابله با هرگونه فساد دارد، در دوسال گذشته محور شناسایی، رسیدگی و برخورد با گلوگاه‌های فسادزا بوده و برخی از پرونده‌های فساد را نیز به دستگاه قضایی ارجاع داده و حال انتظار عمومی از قوه قضائیه رسیدگی به این پرونده‌هاست.»

حالا پس از ۳ سال از آن وعده و با وجود این اظهارنظرها هم محدودیت‌های فضای مجازی که رئیسی آن را بستری برای نظارت مردم بر دولتمردان عنوان کرده بود، به ستوه آورده و هم آن گشت ارشادی که از آن سخن گفته‌اند و آن تلاش برای مقابله با فساد که رئیسی ادعا کرده بود هم افکار عمومی را پاسخگو نبوده و «بوی بهبود ز اوضاع جهان (بخوانید مملکت در مسئله فساد)» شنیده نمی‎شود.

هرچند دولت سیزدهم برکناری چند مدیر رده میانی را به‌عنوان گشت ارشاد مسئولان به خورد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی داد، اما فسادهای بزرگ مانند تخلف ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه، فساد ۳/۷میلیارد دلاری چای دبش و در آخر نیز تخلف مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کاظم صدیقی و پسرانش که گویا در برخورد مومنانه با آن کسی دنبال شفاف‌سازی و اقناع افکار عمومی نرفت.

در چنین شرایطی و در سال آخر دولت موضوع عملکرد دولت در حوزه مقابله با فساد و گشت ارشاد مدیران که وعده‌ای از وعده‌های آن بود نیز گاهی در میانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم به‌عنوان یک مطالبه مطرح می‎شود.

چنانچه معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار روز سوم اردیبهشت در صحن علنی مجلس هم به این موضوع به عنوان یک مطالبه اشاره کرده است.

حالا این سوالات باقی است که اگر گشت ارشاد مدیران شکل گرفته و موفق بوده است وضعیت فساد چگونه است که این حجم از فسادها به گوش مردم رسیده و نتیجه برخورد با مفسدان به چشم نمی‎آید؟ و همچنین چرا پاسخگویی به مردم به درستی صورت نمی‌گیرد که مردم هم احساس کنند مسئولان مدافع منافع آنان هستند و با مفسدان مقابله می‌کنند؟

دیگر خبرها

  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان