Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تشکیل بازار ثانویه گفت: اگر قرار باشد دولت در بازار ثانویه ارز دخالت کند، مشکلی حل نخواهد شد.

عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، در خصوص تشکیل بازار ثانویه ارز و نقش آن در تثبیت تلاطم‌های ارزی گفت: قیمت‌گذاری در بازار ثانویه‌ می‌تواند موجب آرامش بازار ارز شده و از تلاطم‌های ارزی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از تأثیرگذاری دولت در بازار ثانویه، افزود: اگر قرار باشد دولت در بازار ثانویه ارز دخالت کند، مشکلی حل نشده و تأثیرگذاری مثبتی نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه لزومی ندارد دولت در بازار ثانویه دخالت کند، گفت: اینکه دولت می‌گوید باید نرخ دلار در بازار ثانویه فلان تومان باشد، اشتباه است و نباید تعیین نرخ کند؛ بلکه قیمت و نرخ ارز باید توسط بخش خصوصی اعلام شود و به طور قطع اگر دو، سه نفر ضرر کنند، ده‌ها نفر از تولیدکنندگان و بنگاه‌های خصوصی در این بازار سود خواهند برد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تزریق دلار به بازار توسط دولت را اقدامی اشتباه خواند و اظهار کرد: دولت باید ارز را مدیریت کند و نباید هر زمانی از دلار استفاده کند؛ اگر در صندوق ذخیره ارزی چندصد میلیارد دلار ارز وجود داشته باشد نباید وارد بازار شود.

اکبریان در خصوص تغییر مدیران اقتصادی دولت هم گفت: نظر مردم، نمایندگان مجلس و کارشناسان این است که تیم اقتصادی دولت توانمندی لازم را ندارد و پاسخ‌گوی وضعیت بحرانی فعلی نیست.

وی با اشاره به نامه 260 نماینده مجلس اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور در خصوص لزوم تغییر کابینه اقتصادی دولت گفت: وقتی رئیس‌جمهور محترم از نظر مردم و رأی نمایندگان مجلس تمکین نمی‌کند، مجلس مجبور می‌شود از ابزارهای خود که همانا استیضاح وزرا و طرح سؤال از رئیس‌جمهور است، استفاده کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نباید کار به استیضاح وزرا کشیده شود، زیرا وقتی حضرت آقا به قوای سه‌گانه دستور دادند که برای رفع مشکلات کشور و رفع معضلات با یکدیگر همفکری کنند دیگر نباید بین قوای سه‌گانه و مخصوصاً بین مجلس و دولت دعوایی صورت بگیرد و کار به استیضاح وزرا بکشد.

اکبریان گفت: نباید آقای رئیس‌جمهور صرفا به‌خاطر طرح سؤال به مجلس بیاید بلکه جلسات مداوم بین قوای مقننه، مجریه با رئیس قوه قضائیه در مجلس می‌تواند پاسخ‌گوی سؤالات عدیده در زمینه‌های مختلف اقتصادی باشد.

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی بهادری جهرمی»سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری خود با اشاره به اینکه امروز روز بیماری‌های خاص است تصریح کرد: دولت سیزدهم برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج صندوقی را تاسیس کرد. در سال اول آن ۵ همت برای این صندوق تامین مالی شد در سال دوم فعالیت در ۱۴۰۲ مبلغ ۷ همت برای این صندوق اختصاص یافت در این مدت برای ۷ میلیون نسخه دارو تامین شده است که ۲۳۴ دارو مشمول این بیماران می شود. همچنین ۴ هزار کاشت حلزون شنوایی تامین شد و در این دولت کاشت حلزون شنوایی رایگان شد تا مشکل تکلم ناشنوایان برطرف شود.

وی در ادامه به دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم اشاره داشت و بیان کرد: پایان این هفته رییس جمهور برای دومین بار به استان قم سفر می‌کند این پانزدهمین سفر استانی در دور دوم به شمار می رود.

سخنگوی دولت با اشاره به دور دوم انتخابات تصریح کرد: ۲۱ اردیبهشت دور دوم انتخابات در ۱۵ استان و ۲۱ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۴۵ نفر برگزار می‌شود. در دور اول انتخابات در ۴ حوزه انتخابیه رای گیری تمام الکترونیک موفق برگزارشد. در دور دوم در ۸ حوزه این اتفاق رخ می دهد که ۶۰ درصد صندلی های دور دوم مجلس به صورت الکترونیکی انتخاب می شوند. در هر شعبه به طور متوسط ۵ دستگاه وجود دارد که سرعت شمارش آرا و سهولت در رای گیری از مزایای ان است و امیدواریم شاهد انتخابات پر شوری باشیم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه طرح ساماندهی اجاره بها با همکاری دولت و مجلس تدوین شد، تصریح کرد: دولت لایحه ای در این خصوص داشت که در ادامه با همکاری مجلس این طرح یکپارچه شد، نهایی شدن این قانون که به‌زودی به فوریت ابلاغ می شود به ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها کمک می کند و برای تعیین سقف اجاره بها و نیز نظارت بر حسن اجرای آن و نظارت بر بنگاه های املاک را فراهم می کند. همچنین امکانات تشویقی برای تکمیل سامانه املاک دارد و به شناخت خانه های خالی و سوق دادن این خانه ها به بازار اجاره کمک می کند. مالیات های این بخش به سمت نوسازی بافت فرسوده هدایت می شود، سال گذشته با افزایش تولید و عرضه مسکن و نیز نظارت بر دفاتر مشاوران املاک و شناسایی و مالیات ستانی خانه های خالی نرخ تورم ساخت و ساز را مهار کردیم که امیدواریم با این قانون بازار اجاره بها را بیشتر کنترل کنیم و به مستاجران کمک شایانی شود.

خبر در حال تکمیل…

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • ۶۰ درصد صندلی‌های دور دوم مجلس به صورت الکترونیک انتخاب می‌شود
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند