Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، تواشیح همواره در استان خوزستان رشته‌ای مورد اقبال بوده و گروه‌های خوزستانی هم در کشور توانستند حرف اول را در این رشته بزنند. 

هرساله و همزمان با برگزاری مسابقات تواشیح کشور گروه‌ها خود را برای تکرار رتبه برتر خود تلاش می‌کنند که البته این مسابقات با حاشیه‌هایی همراه است که اصلا در شان تواشیح خوزستان و قرآنیان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضبط استودیویی در برابر میلیون‌ها بیننده تلویزیونی

دکتر مهدی دغاغله پیشکسوت قرآن و داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره داوری در مسابقات نیمه نهایی تواشیح اظهار کرد: امسال تفاوتی که مسابقات با سال‌های گذشته داشت، برگزاری در فضای استودیویی بود که بدون حضور مردم همراه بود و ما خودمان را در مقابل بینندگان میلیونی می‌دیدیم.

کار داور حساس‌تر و تخصصی‌تر و دقیق‌تر بود

وی ادامه داد: کارنامه شامل نقاط ضعف و قوت هر گروه و هر شرکت کننده بلافاصله بعد از پایان مسابقات به او داده می‌شد و کار داور حساس‌تر و تخصصی‌تر و دقیق‌تر بود. از خوزستان بیشتر گروه داشتیم و دليل آن سطح بالای استان خوزستان در این رشته بود که پشت سر آن حرف و حدیثهای زیادی هم زده شد.

هدف تولید آثار تواشیح است

دغاغله گفت: اجرای دوباره اثر اجرا شده در مرحله استانی در مرحله نیمه نهایی باعث تمرین دوباره‌ای برای گروه‌ها می‌شود. هدف این مرحله ارزیابی نیست، بلکه تولید است. در واقع اینها دعوت شدند در فضای جدیدی همان کارها را که قبلا از آن نمره قبولی گرفته‌اند به صورت حرفه‌ای و جدی اجرا کنند تا اینها را از طریق سیما به خانه‌های مردم ببرند.

این فعال قرآنی ادامه داد: قبلا تواشیح در جای بسته‌ای با حضور افراد محدود بدون فیلمبرداری حرفه‌ای برگزار می‌شد. وقتی اجرا تمام می‌شود، داور آن اجرا را تحلیل موسیقایی و لحنی می‌کند که این موضوع رویکرد جدیدی در تواشیح و خیلی خوب است.

تواشیح به صورت جشنواره بین‌المللی برگزار شود

وی درباره برگزاری مسابقات تواشیح در سطح بین‌المللی و جهانی گفت: به‌ نظرم اگر به صورت جشنواره بین‌المللی برگزار شود، بهتر است. تلاوت قرآن، «مُوَحَد» است یعنی سبک ثابتی دارد و همه به مکتب مصر می‌خوانند اما انشاد و آهنگ‌ها با لهجه و آهنگ محلی است و نمی شود بین آنها مقایسه انجام داد. اگر هم بخواهیم در سطح بین‌المللی مسابقات تواشیح را برگزار کنیم به صورت جشنواره شود باشد و گروه‌ها بیایند، اثر خود را اجرا کنند، آثار تولید شود و مردم لذت ببرند.

نمی‌خواهیم آخرتمان زیر سوال برود

دغاغله با اشاره به حواشی ایجادشده در قبل از مسابقات نیمه نهایی رشته تواشیح تصریح کرد: انتظارم این است که حاشیه‌ها کم شود؛ این اتفاقات در شان گروه‌های تواشیح نیست. عده‌ای که در مسند داوری نشسته‌اند هم تجربه دارند و هم برایشان نمی‌ارزد که بخاطر رتبه‌بندی گروه‌ها و اول یا دوم شدن فلان گروه، آخرتشان را زیر سوال ببرند. گروه‌ا به داوران اعتماد کنند چراکه این حاشیه سازی‌ها خوب نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان مسابقات تواشیح مهدی دغاغله حاشیه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 

ایسنا/خوزستان دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از  برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان با امنیت کامل خبر داد. 

دکتر رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  آزمون سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول، صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در ۴۷ حوزه استان خوزستان برگزار شد.

وی افزود: داوطلبان آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت با یکدیگر پرداختند. از مجموع ۷۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۴۶ هزار و ۷۴۳ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر پسر بودند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در این دوره، آزمون گروه‌های «علوم انسانی» و «علوم ریاضی و فنی» صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌های «هنر» عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربی» صبح روز جمعه برگزار شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال، دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۱۰ هزار و ۱۲۲ داوطلب بود.
 
دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در امنیت کامل گفت: در آزمون مرحله اول، خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت و به جز دو مورد ضبط و گرفتن وسایل غیر مجاز، اشکال خاصی مشاهده نشد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل