Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» معتقد است سینما می‌تواند به تصحیح و اصلاح الگوی رفتاری عموم مردم و ارتقا سطح سلامت در جامعه کمک کند و از همین ‌روست که آثارش همواره با دانش سلامت پیوند داشته است.

محمدهادی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره سینمای خود و گره خوردن زلف فیلم‌هایش با ارتقای دانش سلامت اظهار داشت: در کارنامه سینمایی من فیلم‌هایی که با موضوع سلامت مرتبط باشد، کم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی افزود: موضوع «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» درباره افسردگی دختران و خودکشی آنان بود. این فیلم به دلایل گرایش نوجوانان به اقلیت‌های فکری می‌پرداخت و درباره اغفال جوانان و ورودشان به محافل زیرزمینی بود که تعریف جدیدی از موضوع افسردگی و درمان آن را به مخاطب ارائه می‌داد.
این کارگردان در ادامه، اشاره‌ای هم به فیلم سینمایی «کمدی انسانی»کرد و گفت: در «کمدی انسانی» به این پرداخته شده که چگونه باید به اختلافات ظاهری احترام بگذاریم و چگونه می‌توانیم سلامت جامعه را با تأمین سلامت روان افراد حفظ کنیم و اینکه فردیت انسان‌ها را چطور بپذیریم.
این فیلمساز با تاکید بر اینکه سینما برایش همیشه با دانش سلامت پیوند داشته است،درباره دیگر کارهای خود در این زمینه به فیلمنامه‌هایی مثل «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» و «شمعی در باد» و موضوع «اتانازی‌» و «ساغر» اشاره کرد که به گفته خودش در آن‌ها یا به یک موضوع اخلاق_پزشکی اشاره شده یا یک پزشک نقش اول آن را بازی کرده است.
کریمی در ادامه اظهار داشت: به اعتقاد من سینما ضمن اینکه معنا و مفهوم مرسوم خود را دارد و مخاطب را سرگرم می‌کند، می‌تواند امیدبخش نیز باشد و انگیزه‌های مثبت را به وسیله عملکرد قهرمانان فیلم‌هایش در مخاطب به وجود بیاورد.
وی سینما را کمک بزرگی در مسیر اصلاح الگوی رفتاری جامعه عنوان کرد و ‌افزود: البته معنایش این نیست که ما قواعد اصلی سینما را رعایت نکنیم و فیلم جذاب نسازیم، آن هم به‌گونه‌ای که در هیچ ژانری نگنجد، چراکه متأسفانه در سینمای ایران فیلم‌هایی که در قالب ژانر قرار بگیرد، خیلی کم ساخته می‌شود.
کریمی در پایان با طرح این پرسش که چگونه فیلمی که در بیان قصه خود لکنت دارد می‌تواند داعیه اصلاح جامعه را داشته باشد؟،گفت: سینما می‌تواند در عین این که سینماست به تصحیح الگوی رفتاری در جامعه و ارتقا سطح سلامت در جامعه نیز کمک کند.
فراهنگ*9246** 1701

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما الگوي رفتاري جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود

سعید اکرادی، حقوق‌دان و کارشناس مسائل قضایی درباره جرم تلقی‌شدن دستفروشی در مترو، بیان کرد: دستفروشی به صورت کلی جرم نیست، حال چه در مترو باشد و چه در خارج از مترو و این کار صرفاً رفتاری غیرمجاز به حساب می‌آید.

این حقوقدان ادامه داد: مطابق ماده ۵۵ شهرداری‌ها، سد معبر خلاف است و باید از آن جلوگیری شود. مطابق قانون شهرداری و سایر قوانین، ماموران مترو صرفاً وظیفه جلوگیری از سد معبر را دارند و حتی نمی‌توانند اموال دستفروشان را ضبط کنند یا از آن‌ها تعهد محضری بگیرند.

اکرادی بیان کرد: بنابراین به طور حتم ماموران حق برخورد نامناسب و هتک‌حرمت دستفروشان را ندارند و درخصوص این مورد، رفتار ماموران جرم بوده و به نوعی حق شهروندی رعایت نشده است.

این حقوقدان افزود: گاهی ممکن است دستفروشان رفتاری انجام دهند که آن رفتار به‌صورت مستقل جرم باشد، به‌طور مثال بساط کسب‌وکار خود را جلوی واگن مترو قرار دهند؛ البته چنین رفتاری خارج از عرف بوده و بعید است که انجام شود اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد به نوعی مزاحمت محسوب شده و جرم تلقی می‌شود که البته این رفتار به دلیل ایجاد مزاحمت جرم تلقی می‌شود و جرم تلقی‌شدن آن ارتباطی با دستفروشی ندارد.

اکرادی بیان کرد: البته نباید احساسی با این موضوعات برخورد کنیم، بلکه باید مطابق قوانین جلو برویم‌. دستفروشی در مترو در قوانین ما همچون دستفروشی در محل‌های دیگر جرم نیست بلکه غیرمجاز است. البته در اینکه آیا مترو موجب سد معبر بوده یا خیر تفاوت نظر وجود دارد.

این حقوقدان گفت: لازم به ذکر است گرچه این رفتار جرم نیست ولی آرامش شهروندان را بر هم‌ می‌زند، عبور و مرور را کُند می‌کند و همچنین مطابق حقوق شهروندی هر شخص باید هنگامی که کالایی را خریداری می‌کند به‌طور مشخص بداند از کجا خریده است.

وی تاکید کرد: اگر اعلام شود این رفتار مجاز است تعداد آن‌ها به شدت افزایش یافته و آرامش شهروندان به‌طور کلی بر هم می‌خورد. باید این موضوع ساماندهی شود و شهرداری تهران و شهرهایی که در آن مترو وجود دارد، نظارتی درست انجام دهند تا آرامش شهروندان سلب نشود و این اشخاص بتوانند به فعالیت خود بپردازند.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • یک حقوقدان: دستفروشی جرم نیست، بلکه صرفاً رفتاری غیرمجاز محسوب می شود
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود