Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@05:08:04 GMT

گران شدن قیمت خرده‌ فروشی 8 گروه مواد خوراکی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۲۲۰۱

پول‌نیوز - بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به دوم شهریور را اعلام کرد که در ­آن قیمت ۸ گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و دو گروه کاهش یافت.

­در هفته منتهی به دوم شهریور ماه نرخ لبنیات ۰.۴ درصد، حبوب ۰.۳ درصد، میوه‌های تازه ۶.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد، گوشت مرغ ۵.۶ درصد، قند و شکر ۰.۵ درصد، چای ۰.۹ درصد و روغن نباتی ۰.۲ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و قیمت تخم مرغ ۶.۳ درصد و گوشت قرمز ۰.۵ درصد کاهش یافت. نرخ برنج نیز نسبت به هفته ماقبل تغییری نکرد.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات نسبت به هفته قبل قیمت ماست غیرپاستوریزه معادل۲.۱ درصد، ماست پاستوریزه ۰.۹ درصد و پنیر غیرپاستوریزه ۰.۱ درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام ثابت بود. قیمت تخم مرغ معادل ۶.۳ درصد کاهش یافت و شانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۲۱۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۰.۶ درصد و برنج داخله درجه دو یک درصد کاهش ولی قیمت برنج داخله درجه یک ۰.۱ درصد افزایش داشت. در گروه حبوب بهای لوبیاچیتی معادل ۰.۹ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۳ درصد تا ۲ درصد افزایش یافت.

میوه ها و سبزهای تازه­

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری موز عرضه نمی‌شد. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردنـد که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب گلاب معادل ۵.۸ درصد، گلابی ۰.۴ درصد، خربزه ۲.۱ درصد و هندوانه ۱.۹ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۲۹.۴ درصد افزایش داشت. در گروه سبزی‌های تازه بهای خیار معادل ۰.۴ درصد، کدو سبز ۵.۸ درصد، پیاز ۱.۵ درصد و لوبیا سبز ۲.۲ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام بین ۰.۴ درصد تا ۴.۹ درصد افزایش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل ۰.۲ درصد و گوشت مرغ ۵.۶ درصد افزایش ولی قیمت گوشت گوسفند ۰.۷ درصد کاهش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۱.۵ درصد، چای خارجی ۰.۹ درصد، روغن نباتی جامد ۰.۵ درصد و روغن نباتی مایع ۰.۱ درصد افزایش ولی قیمت شکر ۰.۶ درصد کاهش یافت.

تغییرات یکساله

طبق اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده‌فروشی لبنیات در هفته منتهی به دوم شهریورماه نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۷.۸ درصد، تخم مرغ ۴۶.۴ درصد، برنج ۱۰.۵ درصد، حبوب ۲.۶ درصد، میوه‌های تازه ۸۳ درصد، سبزی‌های تازه ۲۹.۱ درصد، گوشت قرمز ۳۳.۶ درصد، گوشت مرغ ۳۲.۵ درصد، قند و شکر ۲۱.۹ درصد، چای ۲۲.۴ درصد و روغن نباتی ۱۱.۱ درصد رشد داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مواد خوراکی قیمت بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است