Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسین حجازی با اعلام این خبر اظهار داشت: همزمان با عید غدیر و با هدف ایجاد نشاط خانوادگی و حمایت از هنرمندان برجسته کشور منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد و بوستان آب و آتش میزبان اولین اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی خواهد بود.

وی گفت: ارکستر سازهای ملی ایران متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی همچون تار، قیچک، تنبک، سنتور، کمانچه، قانون، نی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، قطعاتی از موسیقی ایرانی از جمله بهار دلکش اثر درویش خان، شکایت دل از پرویز یاحقی، بهار من از علی تجویدی و دگر چه خواهی اثر حبیب‌اله بدیعی را اجرا خواهد کرد. این اجرا به رهبری علی‌اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی خواهد بود.

حجازی ادامه داد: ارکستر سازهای ملی ایرانی با سرپرستی و نظارت استاد فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علی‌اکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتختی آستانه تشکیل شد. این ارکستر به دعوت آکادمی دولتی فیلارمونیای آستانه در قزاقستان به روی صحنه رفت.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان این مطلب که این اولین اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی در داخل کشور است، افزود: کنسرت ارکستر سازهای ملی ایران در تاریخ‌های ۸ و ۹ شهریور ماه جاری ساعت ۲۱ در منطقه فرهنگی گردشگری عباس‌آباد تهران (بوستان آب و آتش) اجرا خواهد شد. این اولین اجرای موسیقی برای عموم مردم بوده و حضور برای علاقه‌مندان به صورت رایگان است.

حجازی در ادامه گفت: همچنین در شب عید غدیر آب نمای موزیکال بوستان نوروز (جنوبی ترین نقطه منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد) افتتاح می شود. دریاچه بوستان نوروز با مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و ۶ میلیون لیتر آب با ۲۰۰ نازل، بزرگترین آب نمای موزیکال کشور است.

به گفته حجازی به منظور بهینه سازی این دریاچه برای پخش موسیقی از ۳۸۸ بلندگوی ۱۵۰ وات و ۳۸ ساب بوفر استفاده شده و ۱۶ کیلیومتر سیم کشی برای موزیکال کردن دریاچه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد افزود: پس از افتتاح این نما، هر شب از ساعت ۱۸ تا ۱۲ بامداد هر بیست دقیقه یکبار بخش موزیکال آب نما فعال و برای شهروندان اجرا می شود.

بوستان نوروز یکی از بوستان های منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد است که سال ۱۳۹۱ افتتاح  و از بالاتر از میدان آرژانتین بلوار آفریقا خروجی شهر گل واقع شده است.

کد خبر 4385860

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی عباس آباد پل طبیعت مردم علیه احتکار شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش سرهنگ نادر رحمانی سازمان حج و زیارت شهر تهران ترافیک پلیس راهور محسن هاشمی عید سعید قربان دادگاه سازمان محیط زیست حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس

فرزانه فصیحی بانوی ملی‌پوش دوومیدانی ایران به رقابت‌های لیگ الماس دعوت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مرحله سوم رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس در سال 2024 (دایموند لیگ) قرار است روز 10 مِی (21 اردیبهشت) در شهر دوحه پایتخت کشور قطر برگزار شود.

این رویداد یکی از بزرگترین مسابقات در رشته دوومیدانی محسوب می‌شود و ورزشکاران مطرح دنیا از سوی مسئولان برگزاری به آن دعوت می‌شوند.

بر همین اساس، مسئولان برگزاری لیگ الماس از فرزانه فصیحی بانوی دونده سرعت کشورمان دعوت کردند که در مسابقات دوحه حضور داشته باشد و در این رقابت‌ها شرکت کند.

فصیحی که سابقه کسب مدال نقره در دوی 100 متر قهرمانی آسیا و همچنین 2 مدال طلا در رقابت‌های داخل سالن آسیا را در کارنامه دارد، اولین بانوی دوومیدانی ایران است که فرصت حضور در لیگ الماس را پیدا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟