Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@08:23:28 GMT

برگزاری گردهمایی‌ روسای ادارات قرآن و عترت در تبریز

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۲۴۳۸

برگزاری گردهمایی‌ روسای ادارات قرآن و عترت در تبریز

 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گردهمایی‌ روسای ادارات قرآن،عترت و نماز یازده استان کشور روز یکشنبه چهارم شهریورماه با حضور میکائل باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خانه معلم تبریز برگزار شد.

میکائیل باقری، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی، با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نظارت کلی برتربیت حافظ قران دارد، گفت: دستگاه‌های مجری طرح یعنی سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و شواری توسعه فرهنگ قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی و ده‌ها دستگاه دیگر در اجرای این طرح نقش خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم مدنظر رهبری، به تدوین سند طرح ملی حفظ قرآن اشاره کرده و افزود: سند طرح ملی حفظ پس از تلاش دستگاه‌های قرآنی به تصویب رسید و حفظ قرآن کریم به عنوان موضوع راهبردی و اساسی دارای سندی در عالی‌ترین سطح کشوری قرار گرفت و پس از آن سند بحث راه‌اندازی قرارگاه‌های حفظ مطرح و تعیین تکلیف دستگاه‌ها نسبت به تحقق 10 میلیون حافظ قرآن انجام شد.

باقری، از تنظیم آیین نامه اجرایی طرح ملی حفظ جزء سی ام قرآن در آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این سند به صورت پیش نویس توسط شورای راهبری آموزش یا تکیه بر دو گام حفظ جز سی و حفظ کل در حال بررسی بوده و به صورت نهایی مصوب می شود.

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه سعادت انسان در مسیر دوراهی زندگی را آماده بودن انسان دانست و گفت: یکی از راه حل های اساسی برای ایجاد این آمادگی حفظ قرآن و عمل به آن است چرا که انسان را هوشیارتر کرده و متوجه هدایت کننده اصلی یعنی پروردگار می کند.

وی، یادآور شد: متاسفانه نظام آموزشی کشور با بسترسازی نامناسبی که داشته نتوانسته به اهداف قرآنی آنطور که مدنظر هست دست یابد و علت این نقص هم بیشتر مربوط به مسلط نبودن مدیران مدارس به این امر بوده و بیشتر بخش نامه های قطور ستاد مانعی برای اجرایی شدن اهداف در صف بوده است.

علمی، با بیان اینکه در هر پایه تحصیلی باید اهداف تعیین و الگوهای تدریس مشخص و صلاحیت علمی مدیران و مدرسین تایید شود، بر نقش والدین و معلمان و انس این عزیزان با قرآن تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، توجه به فرهنگ آموزش قرآن را نیاز اساسی در کشور های مشرق زمین برشمرد و نبود آن را سطحی کاری دانست و افزود: در کارهای اجرایی فرهنگ درست عمق کافی و ماندگاری ایجاد می کند.

وی، با یادآوری اینکه ما به دنبال سوق خانواده ها به سمت فرهنگ قرآنی هستیم، متذکر شد: در تدوین دستورالعمل ها کوتاه بودن، ساده بودن و فراگیر بودن مدنظر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی وزارت آموزش و پرورش تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ یعقوب جباری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مبارکه گفت: این مسابقات، در رشته‌های قرائت تحقیق، احکام، نهج البلاغه، حفظ ۱۰جزء و حفظ کل قران برگزار شدو نفرات منتخب به رقابت‌های کشوری راه پیدا می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه بسجی جهادگر استان در تبریز
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی