Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@11:33:42 GMT

گردشگری روستایی منبعی برای اشتغال و درآمد پایدار

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۳۵۰۹

گردشگری روستایی منبعی برای اشتغال و درآمد پایدار

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه امروز همه تلاش خود را برای توسعه روستاهای شهرستان بکار گرفته ایم، گفت: امروز عزمی جدی برای رفع حلقه های مفقوده توسعه روستاهای وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خود روستاییان بتوانیم غفلت گذشته را جبران کرده و در مسیر توسعه روستاها گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین بهره برداری از ساختمان جدید دهیاری روستای چم نور به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر با اخلاص در عمل، عمر خود را صرف خدمت به مردم کردند و بر همین اساس الگویی کارآمد و موفق برای مسئولان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خدمات و اثرات برجای مانده از دولت شهیدان رجایی و باهنر برای همیشه در خاطره ملت ایران ماندگار خواهد بود و شهادت آنان فصل تازه ای از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را رقم زد که منجر به نام گذاری هفته دولت شد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: شاید عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر برای اداره کشور طولانی نبود، اما اقدامات خوبی که این شهیدان والامقام انجام دادند در ذهن همگان ماندگار شدند چراکه آنها اخلاص در عمل و تلاش را سرلوحه خود قرار داده بودند و ارایه خدمت بی‌منت به مردم را وظیفه خود می دانستند.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مترقی همیشه به دنبال پاسخگویی به نیازهای مردم بوده و در این میان دولت با سرلوحه قرار دادن منویات معظم‌له در تمام عرصه‌ها گام برداشته تا به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت‌گذاری شود.

صفرخانلو اضافه کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی است که با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، خدمات و تلاش های دولت به خوبی انعکاس داده شود و مسئولان به بیان خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازند.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته پروژه‌های عمرانی متعددی کلنگ زنی شده، اما این پروژه های نیمه تمام باقی مانده و برنامه مشخصی برای تکمیل آن‌ها تدوین نشده بود، البته برخی از این پروژه‌ها تنها به دلیل برخوردهای سیاسی و جناحی نیمه تمام باقی مانده‌ بودند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز مسئولان شهرستان باید نگاه خود را به مسایل تغییر دهند چراکه تنها با تغییر نگاه و حرکت های جهادی می‌توانیم مسایل را به خوبی هدایت و گره کور موضوعات مهم شهرستان را باز کنیم و هفته دولت می تواند زمینه ساز ایجاد امید و اعتماد مردم نسبت به مسئولان و دولتمردان باشد.

وی افزود : باید با تلاش روز افزون و تأمین نیازهای زیرساختی توسعه، زمینه استفاده هر چه بیشتر از فرصت‌های به وجود آمده را فراهم کنیم و با بر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان به منظور ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی لنجان گام‌های موثری را برداریم.

صفرخانلو با بیان اینکه امروز همه تلاش خود را برای توسعه روستاهای شهرستان لنجان بکار گرفته ایم، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت روستاها یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بهره برداری از ساختمان جدید دهیاری با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان خود گواه این موضوع است.

وی یادآور شد: امروز عزمی جدی برای رفع حلقه های مفقوده توسعه روستاهای شهرستان لنجان وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خود روستاییان بتوانیم غفلت گذشته را جبران کرده و در مسیر توسعه روستاها گام برداریم.

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امروز باید ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هر روستا با کمک مردم شناسایی شود و پس از انجام کارهای کارشناسی شده هرکدام که قابلیت اجرا دارند با سرمایه گذاری و مشارکت افراد علاقمند روستا به اجرا درآید.

وی بوم گردی را نسخه شفابخش توسعه پایدار روستاهای شهرستان لنجان دانست و متذکر شد: یکی از مهم ترین حوزه‌هایی که در راستای تغییر ترکیب اقتصاد روستایی مطرح می‌شود، توجه به حوزه گردشگری است چراکه روستاهای شهرستان لنجان خصوصا بخش باغبهادران از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار هستند و در حالی که از این ظرفیت‌ها برای درآمدزایی روستاییان استفاده نشده است.

صفرخانلو تاکید کرد: بهترین نوع معیشت برای روستاهای استان، ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاها است که هم مشوق خوبی برای ادامه زندگی روستاییان در روستاها بوده و هم روستاییان در کنار محل زندگی خود می توانند درآمدزایی داشته باشند و با توجه به اهمیت موضع این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.         

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشتغال روستاییان بوم گردی توسعه روستا فرماندار شهرستان لنجان لنجان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود