Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:پذیرش امامت امام زمان(عج) در سنین کودکی مسئله مهمی بود؛لذا امام هادی علیه السلام توانست در آن شرایط امامت امام زمان(عج) را تثبت کند تا شیعه در آن مقطع با بحران مواجه نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با راه آرمان ؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام علی النقی علیه السلام گفت: در خصوص فضائل و نقش این امام بزرگوار در جامعه زمان خود کمتر سخن گفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:در صورتی که این شخصیت بزرگ مانند سایر ائمه طاهرین نقش مهمی در معرفی اسلام و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه اسلامی داشته اند و آثاری که از این امام عزیز بر جای مانده آثار بسیار ارزشمند و مهمی است که جا دارد در جامعه ما عنایت ویژه به آنها شود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد:آثار بسیار ارزشمندی که از امام علی النقی علیه السلام باقی مانده با لقب شریف ایشان تناسب ویژه ای دارد.

این مقام مسئول افزود: دو اثر بزرگ این امام بزرگوار زیارت امیر المومنین و زیارت جامعه کبیره است که زیارت امیرالمونین به معرفی فضائل، حقانیت و جانشینی و تثبت امیر المومنین علیه السلام می پردازد که جا دارد این زیارت نامه شرح، تبیین و ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ابراز کرد: زیارت جامعه کبیره نیز یکی از زیارت های مفصل امام هادی علیه السلام است که می توان این زیارت را برای سایر ائمه خواند چرا که این زیارت یک دوره امام شناسی است  و با خواندن زیارت جامعه کبیره می توانیم معرفت خود را نسبت به ائمه طاهرین بالا ببریم.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دو زیارت نامه یاد شده برای ارتقاء فرهنگ امام شناسی و مکتب اهل بیت علیه السلام باید معرفی شوند، تصریح کرد: چرا که زیارت جامعه کبیره سبک زندگی برای ما است و بتوانیم با استفاده از این دو زیارت نامه  به عنوان یک مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت علیه السلام خداف امام و ولایت محور باشیم.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد:امام هادی علیه السلام شخصیت بسیار بزرگی است که عنایات الهی را در برگرفته است با نگاه به زندگی این امام همام ملاحظه می کنیم که ایشان شخصیتی هستند که نه تنها پیروان مکتب اهل بیت علیه السلام بلکه دانشمندان نیز درباره عظمت شخصیت آن حضرت مواردی را بیان کرده اند.

وی ادامه داد: امام علی النقی علیه السلام در بعد بخشش و کرم نیز زبان زد دوران خودشان بودند و مبالغ بالایی را در اختیار وکلایی که در سطح کشور اسلامی زمان خود قرار می دادند تا بتوانند به محرومین رسیدگی کنند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  با اشاره به اینکه زهد امام هادی علیه السلام بسیار بالا بود، مکانی که ایشان زندگی و البسه ای مه مورد استفاده قرار می دادند در سطح محرومین جامعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه امام علی النقی علیه السلام از هیچ اقدامی به منظور ترویج دین فرو گذار نمی کردند، اظهار کرد: این امام بزرگوار برای ارتقاءسطح فرهنگی مردم به جد تلاش می کردند؛ به همین دلیل نام ایشان هادی به معنای هدایتگر و راهنمای مردم نامیده شده اند.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از جمله فعالیت های دیگر امام هادی علیه السلام تکریم علما و بزرگداشت شخصیت های علمی بود و ایشان در این زمینه تلاش ویژه ای داشتند و جایگاه علمای راستین و حقیقی را عزیز می شمردند.

وی در رابطه با جنبه عبادی امام علی النقی علیه السلام ابراز کرد: ایشان همواره عبادات واجب، نوافل و تلاوت قرآن را انجام می دادند و در نافله مغرب خود سوره حدید و حجرات را قرائت می کردند؛ به طور کلی سوره های مفصل و طولانی را در نمازهای مستحبی می خواندند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  عنوان کرد: بنابراین شخصیت ایشان در ابعاد مختلف شخصیتی فعال و اثر گذار بود که آثار ماندگار و ارزشمندی از ایشان برای ما به جا مانده است که می تواند راهگشای زندگی ما باشد.

این استاد حوزه علمیه  با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به ولادت امام هادی علیه السلام بشارت داده بودند،گفت:پیامبر اکرم (ص) فرموده بودند که فرزندی از نسل امام جواد علیه السلام که موجود مبارک، مطهر و طاهر به دنیا خواهد آمد و همچنین ایشان فرموده بودند”خداوند سکینه و وقار را بر ایشان پوشانده و علوم را در اختیار این امام بزرگوار قرار داده واسرار پنهان ایشان را به ایشان عنایت فرموده است و خداوند در سینه او خبرها و علوم بزرگی قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصریح کرد: امام علی النقی علیه السلام در دوران حاکمان سرسخت توانستند مسیر درست هدایت را به جامعه معرفی کنند و از بیان مسائل صحیح ترسی نداشتند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به اینکه امام هادی علیه السلام جامعه شیعه را آماده پذیرش امامت امام زمان (عج) کردند، خاطر نشان کرد: پذیرش امامت امام زمان(عج) در سنین کودکی مسئله مهمی بود؛ چرا که در سنین کودکی دشمن تلاش می کند و همچنین برای پیروان اهل بیت علیه السلام مسئله بدیع و جدیدی بود؛  لذا امام هادی علیه السلام توانست در آن شرایط امامت امام زمان(عج) را تثبت کند تا شیعه در آن مقطع با بحران مواجه نشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد