Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تشکل اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم با صدور بيانيه اي درباره حوادث اخير فيضيه و اتهام روزنامه دولتي ايران به اين تشکل واکنش نشان داد.


به گزارش خبرگزاري آريا از قم، متن اين بيانيه بدين شرح است: 

بسمه‌تعالي    
حوزه‌هاي علميه نمي توانند سکولار باشند اين که ما به مسائل نظام کار نداريم به مسائل حکومت کار نداريم اين سکولاريزم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مقام معظم رهبري در ديدار با علماي خراسان شمالي 1391/7/19»

با گذشت حدود ده روز از تجمع طلاب، فضلاء و اساتيد حوزه علميه قم در مدرسه فيضيه به منظور ابراز همراهي حوزه با مردم در برابر مشکلات اقتصادي اين روز ها و مطالبه گري از مسئولان جهت چاره جويي که دقيقا در راستاي مطالبات مقام معظم رهبري و مراجع معظم از مديران کشور بوده گويي حاشيه سازي‌ها براي به فراموشي سپردن اصل ماجرا تمامي ندارد. نمونه آخر اين حاشيه سازي، نوشته اي است که با کمال تاسف در روزنامه ايران ارگان رسمي دولت در تاريخ شنبه 3/6/97 انتشار يافت. نويسنده اي که به قول خودش در تعريض به سخنران مراسم مکلاي غير حوزوي است از در دلسوزي براي حوزه و بزرگان آن برآمده و بر اساس توهماتي که پيدا است از جانب چه کساني به وي القا شده تشکل اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم را که سالها است در حوزه فعاليت دارد و همايش ها و اجلاسيه هاي خود را با حضور صدهاتن از اساتيد معظم حوزه هرساله برقرار مي کند آماج اتهامات سست قرار داده است.
همين جا لازم به ذکر است که براي پرهيز از دامن زدن به جنگ رواني مطلوب جريان سياسي حامي نويسنده، تشکل اساتيد که هيچ دخالتي در برنامه ريزي و برگزاري و دعوت از سخنران اين گردهمايي نداشت از اظهار نظر نسبت به اين حادثه صرف نظر کرده بود ولي پيدا است که اين جريان به گمان خود بنا دارد گربه را دم حجله بکشد و صداي متن انقلابي حوزه را در سينه خفه کند. از اين رو لازم ديده شد که نکاتي در ارتباط با اين موضوع عرضه شود.


1. چنانکه گفته شد تشکل اساتيد هيچ گونه دخالتي در برنامه ريزي و برگزاري اين جلسه نداشت. مطابق رويه اي که در بخش اطلاع رساني تشکل وجود دارد مراسم و همايش ها و گردهمايي هاي حوزوي که به‌ويژه توسط مراکز رسمي حوزوي برگزار مي شوند از جمله نکوداشت علماء و شخصيت ها از طريق سامانه پيامکي اين تشکل اطلاع‌رساني مي شود در اين مورد نيز دو روز قبل از صدور پيامک تشکل، دعوت به اين تجمع در فضاي مجازي از جانب گروه‌هاي متعدد اطلاع رساني شده بود. به ويژه اينکه گفته شده بود برخي از نهادهاي رسمي حوزه هم در مديريت جلسه مشارکت دارند.
در دعوت از سخنران جلسه نيز تشکل هيچ گونه دخالت يا مشارکتي نداشته است. روشن است که دعوت کنندگان از سخنران محور اصلي برگزاري جلسه محسوب مي‌شوند و هويت دعوت کنندگان نيز ناشناخته نيست. علاوه بر اين حسب اطلاع ما هيچ يک از اعضاي شوراي مرکزي تشکل در اين جلسه حضور نداشته اند و غالباً در قم نبوده‌اند. 

2. اصل برگزاري اين جلسه و اعلام همراهي حوزه با مردم در شرائط اقتصادي کنوني امري مبارک است و نشان از پاي‌بندي حوزه و روحانيت به رسالت الهي آنان در دفاع از حقوق مردم است. حوزه و روحانيت و بزرگان آن همواره پناه و پشتيبان مردم در سختي ها بوده‌اند و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي و ديگر مراجع معظم در روز‌هاي اخير نيز در همين راستا قابل فهم است. حوزه زبان مطالبه‌گري مردم در برابر مسئولان است و انشاء الله چنين خواهد ماند.

3. با تمام احترامي که براي سخنران محترم جلسه قائل هستيم بر خلاف نظر ايشان ما حوزه را سکولار نمي‌دانيم بلکه سالها است که تشکل اساتيد اعلام مي‌کند که بحمدالله متن حوزه و بزرگان عزيز آن انقلابي و پشتيبان نظام هستند و جريان مخالف انقلاب در انزوا و اقليت جدي است، گرچه اين اقليت تلاش مي‌کند با چهره‌اي نه چندان آشکار بر مسير حوزه تاثيرگذاري کند. يک روز در بيت و بعثه سردمدار شيعه انگليسي حاضر مي‌شود و روز ديگر به ديدار مسئولان دولتي مي‌رود، که شرح اين ماجرا فرصت خاص خود را مي‌طلبد.

4. حاشيه‌سازي پر حجم اين جريان مرموز را در راستاي هدف منفعل کردن جريان انقلابي که متن حوزه را تشکيل مي‌دهد مي‌دانيم و البته به آنها يادآور مي شويم که از اين ترفند هم طرفي نخواهند بست. متن انقلابي حوزه با هدايت مراجع معظم و جامعه محترم مدرسين در کنار حمايت از نظام و رهبري فرزانه آن زبان مطالبه گر مردم خواهد ماند. جريان انقلابي حوزه نيرومند‌تر از آن است که از اين بادها بلرزد و صحنه را خالي کند.

5. در پايان همگان را به تقواي الهي و پرهيز از اتهام زني و بداخلاقيهاي رايج در عرصه سياست بازي فرا مي‌خوانيم و به کساني که چنين روش‌هايي را پيشه کرده‌اند يادآور مي‌شويم که عاقبت و فرجام از آن متقين و صابرين است و سرانجام کجروان جز تباهي نيست.

ضمن اينکه حق خود را براي پيگيري حقوقي اتهام‌هاي کذب و بي اساس نوشته ياد شده محفوظ مي‌دانيم.

دبيرخانه تشکل اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دبيرخانه بيانيه تشکل اساتيد فيضيه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، ‌رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ‌ ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ‌ جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست رئیس دانشگاه آزاد خرم آباد از نهاد رهبری: لباس فرمی را طراحی کنید؛ یک پوشش یکسان در کل دانشگاه‌ها داشته باشیم سازمان امور اجتماعی: بدپوششی 8 تا 10 درصد بانوان در جامعه ترویجی و نمایشی است

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»
  • تکذیب خارج شدن ایران از" ایکوموس" و "ایکوم"
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران هرمزگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش