Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک کارگزاري با اعلام حساس بودن وضعيت تکنيکي شاخص در هفته جاري، احتمال بهبود طرف تقاضا براي سهام 7گروه را پيش بيني کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، بازار سهام در حالي اولين روز کاري شهريور 97 را با شاخص 136 هزار و 910 واحدي شروع مي کند که کارگزاري آبان بازار هفته گذشته را با نوسان متاثر از خبرهاي ارزي پشت سر گذاشت و هفته جديد را در حالي آغاز مي کند که عليرغم رايزني ها، همچنان شاهد عرضه محصولات در بورس کالا با سياست ارزي قبل هستيم که تبعات مخرب آن بر کمتر کسي پوشيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در صورت ادامه اين رويه، صنايع متاثر مي توانند اين هفته را با اندکي عقب نشيني سپري کنند و البته با روشن تر شدن فضا احتمال رشد مجدد اين گروه ها نيز خواهد بود. از طرفي وضعيت تکنيکي شاخص تا حدودي حساس بوده و در صورت افزايش عرضه ها در روزهاي آغازين هفته، احتمال ورود مجدد بازار خصوصا گروه هاي شاخص ساز به فاز اصلاح قيمتي - زماني بيشتر خواهد شد.
در گروه هايي مانند خودرو، انبوه سازي، سيماني، کاشي و سراميک، بانک و غذايي که عموما با اصلاح گروه هاي ارز محور مورد توجه قرار مي گيرند، احتمال بهبود طرف تقاضا در هفته جاري همچنان بالا خواهد بود و خصوصا گروه خودرو در صورت مقاومت خريداران در مقابل عرضه ها در روزهاي آغازي هفته مي تواند رالي صعودي مناسبي را آغاز کند.
در پايان هفته گذشته و با جدي تر شدن اخبار و البته شايعات پيرامون مشکلات حمل و نقل کالاها و مواد صادراتي، اقبال به گروه فراورده هاي نفتي بيشتر شد. همانطور که قبل تر نيز گفته شد وضعيت اين گروه که نوسان کمتري در مقابل تصميمات ارزي و البته تحريم ها دارد، در صورت عدم شکل گيري افت جدي در بازار، مي تواند همچنان مورد توجه باشد.
از طرفي اصلاح شاخص دلار ، بهبود قيمت هاي جهاني را به دنبال داشته و تا حدودي نگراني ها در رابطه با افت قيمت ها در بازارهاي کالايي را کمرنگ کرده است. هرچند در مقطع فعلي بازار در تصميم گيري وزن بيشتري را به تحولات ارزي داده اما حمايت بازارهاي جهاني مي تواند عمق اصلاح را کاهش داده و قطعا طرف تقاضا را در کليت بازار تقويت کند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دمای زنجان کاهش یافت
  • آغاز روند کاهشی دما در زنجان
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!