Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@11:22:19 GMT

جدال دو وزیر برای یک صندلی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۴۳۳۰

جدال دو وزیر برای یک صندلی

به گزارش پارس نیوز، ۱۷ مردادماه بود که علی ربیعی وزیر ناکام کابینه روحانی با رأی نمایندگان مردم در مجلس استیضاح شد و با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خداحافظی کرد.

وی که پس از کش وقوس های فراوان در میان آمد و رفت مجلس و دولت گرفتار شده بود پس از چندبار طرح استیضاح،سرانجام نتوانست اعتماد مجلسی ها را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان روزهای ابتدایی از رفتن ربیعی، سه گزینه احتمالی جایگزینی وی در رسانه ها مطرح شد که حکایت از آمدن سیدتقی نوربخش مدیرعامل کنونی سازمان تامین اجتماعی، احمد میدری معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انوشیروان محسنی‌بندپی به عنوان سرپرست را می داد.

که در نهایت با حکم رئیس دولت، انوشیروان محسنی بندپی که رئیس سازمان بهزیستی بود، سُکان وزارت عریض و طویل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان سرپرست به دست گرفت.

حمایت وزیر بهداشت از «محسنی بندپی»

حالا هم که گمانه‌زنی ها برای صندلی وزارت به عنوان «وزیر» قوت گرفته، در میان گزینه ها، بازهم نام «محسنی بندپی» در لیست وجود دارد؛ که این دفعه نه تنها از سوی برخی مسئولان وزارت رفاه حمایت می‌شود که از حمایت «سیدحسن قاضی زاده هاشمی»، وزیر بهداشت نیز برخوردار است.

چراکه گویا این بار وزیر بهداشت به دنبال وصول بدهی های انباشته شده بیمه ها به بیمارستانها، تنها راه گریز از مشکلات فعلی را تعامل سازنده‌ با وزارت رفاه می بیند و می‌خواهد این بار هر طور که شده این وزارتخانه را همراه خود کند.

حمایت وزیر سابق رفاه از «میدری»

از سوی دیگر به نظر می رسد «علی ربیعی» وزیر سابق کار نیز بیکار ننشسته و به دنبال رایزنی هایی برای نشاندن «احمد میدری » معاون رفاهی خود برای منصب وزارتخانه است.

گزینه احتمالی وزارتخانه در مجلس

«کاظم جلالی» رئیس فراکسیون مستقلین ولایی و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز گزینه جدی دیگری است که از احتمال حضورش در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت می‌شود. این احتمال درحالی مطرح شده که حتی گفته می‌شود پیش از استیضاح وزیر رفاه، گمانه‌زنی از حضور وی در این وزارتخانه می‌شده است.


پیش از اینکه این سه گزینه جدی مطرح شوند برخی شنیده‌ها حاکی از احتمال حضور «جمشید انصاری» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و همچنین «محمد نهاوندیان» مشاور اقتصادی روحانیدر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

از طرفی یکی از گزینه‌های مطرح شده که در رسانه ها بازتاب زیادی هم داشت پیشنهاد رئیس جمهور به «سیدپرویز فتاح»، رئیس کمیته امداد به عنوان وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که گویا از سوی فتاح این پیشنهاد رد شده است.

حالا باید منتظر بود تا ببینیم از میان این گزینه‌های احتمالی کدام یک گزینه نهایی برای پُست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و اینکه آیا فرد منتخب می تواند گزینه مناسبی برای جلب اعتماد نمایندگان مردم در مجلس باشد؟!

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: استیضاح کار و رفاه اجتماعی دولت رسانه معاون کار و رفاه بهزیستی رفاه اجتماعی وزیر بهداشت وزارت رفاه مشکلات وزارتخانه رئیس جمهور کمیته امداد استیضاح وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پارس صندلی جدال پارس نیوز دو وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بسته‌های غذایی ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

سید صولت مرتضوی  اظهار کرد: این طرح برای مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در سه دهک اول درآمدی که جمعیتی حدود ۱ میلیون (۹۳۵ هزار و ۷۲۴ ) نفر هستند در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسئولیت های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی،برای حدود ۲۴ هزار مادر دارای فرزند شیرخوار ( مادران دارای فرزند زیر ۲ سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان اجرایی شد.

وی گفت: در سه مرحله تامین اعتبار به ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان برای خرید بسته غذایی انجام شد و از فردا برای تمامی مادران دارای فرزند شیر خوار در سه دهک اول درآمدی تا سقف اعتبار ۶۰۰ هزار تومان با همکاری ستاد ملی جمعیت در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

مرتضوی افزود: مادران مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش بینی شده - سبد غذایی مورد تایید وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.

وی با بیان این که برای مادران مشمول طرح، پیامک ارسال خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار مذکور در حساب سرپرست خانوار دارای مادر مشمول تامین شده و قابل بهره برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای این که خانوار از مبلغ اعتبار مطلع شوند می توانند به برنامه کاربردی «شما» با کد ملی سرپرست خانوار وارد شده و به نزدیک ترین فروشگاه طرف قرارداد برای خرید مراجعه کنند.

وی یادآور شد: براساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امدادامام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند ، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

مرتضوی تصریح کرد: به منظور حمایت از مادران عزیز ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت که یکی از موضوعات اصلی و محوری نظام جمهوری اسلامی ایران است، با همکاری ستاد ملی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به حدود یک میلیون مادر دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در سه دهک اول درآمدی مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
  • دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟
  • اختصاص بسته‌های غذایی ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • قتل همسر اول به خاطر ازدواج دوم
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود