Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه قم گفت: امروزه با بی‌تدبیری برخی مسئولان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستیم و عمده این مشکلات به‌وجود آمده به‌دلیل تحریم‌های آمریکا نبوده و بی‌تدبیری در آن نقش داشته است. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار غلامرضا احمدی در همایش روز قشر بسیج اصناف که در سالن همایش‌های اتاق اصناف استان برگزار شد، با بیان اینکه جبهه استکبار آمریکا و غرب از سال 59 میلیاردها دلار علیه ایران و جهان اسلام خرج کرده و از تمام ظرفیت خود در این زمینه استفاده کرده است، اظهار داشت: میراث خرج و مخارج کشوری همچون آمریکا برای نابودی ارزش‌های اسلامی و ایرانی تنها و تنها کشته و شهید شدن بسیاری از مردم مسلمان و وارد شدن خسارت‌های عظیم به کشورهای اسلامی مانند عراق، سوریه، لبنان و افغانستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، افزود: هرکسی که در سال 61 خرمشهر را دیده حالا باید ببیند که تمام سوریه شبیه خرمشهر در سال 61 است، در آن زمان عراق و حزب بعث در جنگ رسمی تنها در عمق 100 کیلومتری به ایران نفوذ کرده و به شکل غیررسمی با موشک‌ها و هواپیماهای میگ به تمام ایران نفوذ کرده بود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: ما باید قدردان خون شهدا باشیم، چراکه تقدیم هزاران شهید به انقلاب برای جلوگیری از رسیدن دست اجنبی و استکبار به ناموس مسلمان کار بزرگ و ارزشمندی است، پیروزی‌های ما با دلاور مردی‌های شهدا و برکت خون جوانان به‌دست‌آمده است.

وی شهید مهدی عراقی را شهید شاخص شهدای اصناف برشمرد و گفت: شهید مهدی عراقی برای مبارزه با استکبار و طاغوت به مدت 13 سال زندگی امن و کسب‌وکار بازار را رها کرد و زیر شکنجه‌های ساواک و زندان بود، پس از 13 سال آن‌قدر شکسته شده بود که امام خمینی(ره) سال 57 در فرانسه ایشان را موردتمجید قرار می‌دهند.

سردار احمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اشاراتی بر فشارهای اقتصادی بر دوش مردم داشته‌اند و امروزه با بی‌تدبیری برخی با مشکلاتی روبرو هستیم و عمده این مشکلات به وجود آمده به دلیل تحریم‌های آمریکا نبوده و بی‌تدبیری در آن نقش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه که همه اقشار مردم باید همراه انقلاب باشند و در هرجایی که فعالیت کرده باید رزمنده نیز باشند، تصریح کرد: بازاریان و اصناف محترم در دوره جنگ اجازه نفوذ دشمن به خاک مقدس جمهوری اسلامی را ندادند و هم‌اکنون نیز در این بحران اقتصادی بازاریان و اصناف هستند که آب به آسیاب دشمن نریختند و با لیدر های دشمن هم‌صدا نشدند و بازار را تعطیل نکردند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) بازاریان را رزمنده خط مقدم جبهه اقتصادی خواند و افزود: از ده سال پیش رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی اهمیت زیادی داده‌اند و در صحبت‌ها نکات فراوانی را مثل یک استاد به مسئولان یادآور شدند و اگر در آن سال‌ها به سخنان ایشان عمل می‌شد، قطعاً امروز در این وضعیت اقتصادی قرار نداشتیم.

در این مراسم، مسئول بسیج اصناف قم نیز اظهار داشت: دشمنان پس از هشت سال دفاع مقدس به شبیخون فرهنگی روی آوردند اما با ظهور جوانانی مثل شهید محسن حججی از این جبهه ناامید شده‌اند.

عباس روحی با اشاره به زحمات بازاریان و اصناف در دوره جنگ افزود: نقش اصناف در این بازه تاریخی کاملاً مشهود است، چراکه دشمن پس از ناامیدی از جنگ فرهنگی دوباره به جنگ اقتصادی روی آورده است.

وی بسیج را حامی بازار، اصناف و تولیدکنندگان دانست و گفت: در تحریم اقتصادی نخستین فشار روی قشر جامعه تولیدکنندگان و اصناف است و این فشار آرام‌آرام به‌ مردم وارد می‌شود و باید گفت که افسران جنگ اقتصادی فعالان اقتصادی و اصناف هستند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان جنوبی گفت: باید توجه داشت که بی توجهی مسئولان منجر به کوچک‌تر شدن سفره کارگران می شود و امروزه با توجه به اینکه حدود 50 درصد حوادث در ساختمان‌ها است چند صد هزار نفر در انتظار بیمه هستند.

حسن علیزاده، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه لازمه حل مشکلات کارگران که کارگر و کارفرما دو بال هستند و لذا برای پرواز هرکدام ضعیف عمل کند دیگری را تحت الشعاع قرار می‌دهد

وی افزود: به رسمیت شناختن شرکاء اجتماعی و رعایت اصل سه جانبه گرایی، تقویت سندیکاهای کارگری وکارفرمایی و تخصیص بودجه برای پویایی تشکل‌ها در راستای دفاع از حقوق کارگر، معافیت‌های مالیاتی و تخفیف در هزینه‌های امتیازها و تامین مواد اولیه کارگاه‌های تولیدی کارفرمایان، کمک دولت در ساخت مسکن کارگران از کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: سفره کارگران روز به روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود و لذا در تصویب قوانین کارگری و  همیشه در نرخ دستمزد کارگرها ظلم می‌شود و لذا مهم ترین عامل پیشرفت و توسعه یک مجموعه یا یک کشور نیروی انسانی(کارگر) آن است.

 علیزاده گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به خوبی بر این موضوع صحه گذاشتند و امیدواریم مسئولین هم سر لوحه کار خود قرار دهند و با استیفای حقوق عامه مردم شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور باشیم.

رئیس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان جنوبی گفت: بی توجهی مسئولان به مشکلات کارگران باعث شده امروزه تعداد زیادی از جوانان کشور در مناطق مختلف به کارهایی از جمله قاچاق سوخت،کوله بری، دست فروشی و... دامن بزنند و از کارهای فنی فاصله بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود