Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@15:24:56 GMT

گستاخی رشیدپور در گفت‌وگو با وزیر خارجه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۵۵۳۹

صبح امروز رشید پور مجری معروف شبکه صدا و سیما جمهوری اسلامی که برنامه حالا خورشید را در دست اجرا دارد، در مصاحبه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: «خزر را چند فروخته ای؟»

در همین رابطه دکتر رضا نصری حقوقدان بین الملل در واکنش به این لحن نسنجیده مجری تلویزیون در کانال تلگرامی خود نوشت:

اینکه در رسانه ملی از وزیر امور خارجه بپرسند «خزر را چند فروخته‌ای» و بعد این پرسش را «سئوال مردم» معرفی کنند نه در شأن مردم است نه در شأن جایگاه حقوقی و حقیقی دکتر ظریف‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح این پرسش از زبان مردم یا بکار بردن واژه «خیانت» از جانب مردم این تصور را در افکار عمومی جهان ایجاد می‌کند که مردم ایران مردمی ناآگاه یا فریب‌خورده هستند که نه تنها از تاریخچه ۲۰ سال مذاکره در مورد دریاچه خزر بی اطلاع‌اند بلکه آنقدر این موضوع برای‌شان کم اهمیت بوده که حتی زحمت نکشیده‌اند به متن کنوانسیون - که در دسترس همه است - مستقیماً مراجعه کنند یا دست‌کم از متخصصین و جامعه دانشگاهی خود در این باره پرس‌وجو کنند. تصویری که امروز مجری صدا و سیما تداعی کرد، تصویر ملت غافلی است که غالباً به تکرار تبلیغات چند شبکه ماهواره‌ای و چند حساب مغرض تلگرامی اکتفا می‌کند.

حال اینکه حتی یک خط در کنوانسیون خزر یا حتی یک روز در کارنامه چهل سال خدمت دکتر ظریف توجیه‌گر طرح این پرسش سخیف از تریبون رسانه ملی نیست.

جا دارد صدا و سیما و آقای رشیدپور بابت این پرسش نامتعارف از افکار عمومی و وزیر امور خارجه دلجویی کنند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • تحول بی‌واسطه با مردم