Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت غله‌ و‌ خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه سرانه نانوایی ما در استان مازندران بیش از دو برابر کشور است، گفت: در مازندران به ازای هر 600 نفر یک نانوایی داریم که این رقم در کشور به ازای هر هزار و 200 نفر یک نانوایی است و هیچگونه رقابتی بین نانوایی‌های آزادپز و رایانه‌ای در کشور موجود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدمحمد جعفری یکشنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار کرد: ساختارهایی که ما در شرکت غله منطقه دو وظیفه‌مند هستیم ما مسئولیت گندم و یک مرحله پس از آرد و کمک در تنظیم بازار را برعهده داریم و نکته حائز اهمیت کمک به بازاریابی محصولات کشاورزی به کشاورزان است. 

وی افزود: ما در استان مازندران به منظور حمایت از بخش کشاورزی خرید تضمینی گندم، دانه‌های روغنی و خرید توافقی برنج را در پیش داشتیم که ضمن کمک به بخش کشاورزی این تداوم طی سالیان اخیر ادامه داشته است.

افزایش دو برابری خرید تضمینی کلزا در مازندران و گلستان
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور اظهار کرد: ما طی سال گذشته و در بخش خرید دانه روغنی در استان‌های گلستان و مازندران در مجموع 70 هزار تن خریداری کردیم که سهم مازندران 19 هزار تن بوده است که امسال این رقم به دو برابر افزایش پیدا کرده است که این رقم به نزدیک 140 هزار تن رسیده است که سهم مازندران 31 هزار و 700 تن بوده است.

سهم 60 درصدی مازندران و گلستان از خرید دانه روغنی کلزا در کشور
این مسئول با بیان اینکه استان مازندران و گلستان نزدیک به 60 درصد از خرید دانه روغنی کل کشور را به خود اختصاص داد؛ خاطرنشان کرد: ما در مازندران به میزان 19 هزار و 700 تن به ارزش 85 میلیارد تومان خرید انجام دادیم که بهای آن به میزان 100 درصد به حساب کشاورزان واریز شده است که نقش این شرکت در تأمین کالاهای استراتژیک را نشان می‌دهد.

وابستگی 90 درصدی کشور در تأمین روغن
جعفری متذکر شد: ما حدود 90 درصد روغن را ما وابسته هستیم و الان روغن از کشورهای آمریکایی نظیر آرژانتین و برزیل از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود و طی سال‌های گذشته بحث خرید یارانه‌ای اقتصاد مقاومتی به سمتی در حال حرکت است که ضریب خودکفایی از 10 درصد به 25 درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما این قرار را گذاشته ایم که اگر در مازندران ظرفیت ذخیره‌سازی روغن را ایجاد کنیم بتوانیم واردات روغن را از طریق بنادر استان از کشورهای همسایه انجام دهیم تا هم هزینه‌های کمتری را برای کشور دارد و هم بتوانیم در استان ظرفیت‌های جدید را در بحث اشتغال ایجاد کنیم.

واردات 35 هزار تنی روغن خام به مازندران در آینده‌ای نزدیک
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور ادامه داد: قرار است تا به زودی 35 هزار تن اولین فاز روغن خام از طریق بندر امیرآباد وارد استان مازندران شود که هماهنگی‌های اولیه آن صورت گرفته است که نیازمند ایجاد ظرفیت‌های جدید در استان است.

شکسته شدن رکورد خرید گندم در کشور طی سال‌جاری
جعفری در ادامه به بحث خرید تضمینی گندم اشاره و عنوان کرد: امسال خوشبختانه خرید گندم از رکورد 8 میلیون و 700 هزار تنی سال گذشته عبور کرد و به 9 میلیون و 200 هزار تن رسیده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید به 9 میلیون و 500 هزار تن در کشور نیز برسد.

کاهش 15 درصدی خرید تضمینی گندم در سال97/ پرداخت 60درصد از مطالبات گندمکاران
وی ضمن اشاره به کاهش 15 درصدی خرید تضمینی گندم طی سال‌جاری نسبت به سال ‌گذشته به جهت افزایش کشت و خرید دانه روغنی کلزا در مازندران؛ اعلام کرد: ما در سال 96 نزدیک به 100 هزار تن گندم خریداری کردیم که طی سال‌جاری این رقم حدود 87 هزار تن به ارزش 114 میلیارد تومان بوده که نزدیک به 60 درصد بهای خرید به حساب کشاورزان واریز شده است و تلاش دولت آن است تا پایان شهریور مابقی مطالبات نیز پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور تصریح کرد: ما طی سال گذشته با رکود قیمت برنج در بازار استان مواجه بودیم که با تمهیدات اتخاذ شده، اقدام به خرید برنج در ارقام طارم، شیرودی، ندا و برنت را آغاز کردیم که به محض ورود ما در بازار شرایط خوبی به وجود آمد و بازار توانست راه خود را پیدا کند و شاهد خروج رکود قیمتی در بازار بودیم.

این مسئول تأکید کرد: امسال برای اولین بار در طول تاریخ کشت برنج در زمان برداشت، ما بحث خرید توافقی برنج طارم، شیرودی، ندا و نعمت را در شهرهای ساری، نکا، بابل، آمل و فریدونکنار داشتیم که موجب افزایش و بهبود وضعیت قیمت برنج در استان نسبت به سال گذشته شد.

جعفری افزود: امیدواریم این نکته در کشور جا بیفتد که خرید توافقی در بحث مرکبات هم در استان مازندران رخ دهد چرا که حدود 50 درصد از ارزش افزوده کشاورزی استان به برنج و مرکبات اختصاص دارد و این بخش قابل توجهی از ارزش اقتصادی استان است که باید کمک کنیم که انجام شود.

وی در ادامه به مشکلات بخش نان در استان اشاره و اظهار کرد: نزدیک به 5 سال است که قیمت جدید برای نان تعریف نشده است، در بحث آسیابانی نیز از اذر 93 تاکنون تغییری را در قیمت شاهد نبودیم و دائما اعتراضات نان و نانوایی را در استان داریم و انگشت اتهام را هم به سمت کیفیت گندم داخلی و آرد اشاره می‌کنند که من این را فرار از اطلاع از مشکلات و چالش‌های این بخش می‌دانم.

مدیرعامل شرکت غله منطقه دو کشور اضافه کرد: بنده اعلام می‌کنم نانوایی را باید اقتصادی کنیم، باید نانوایی را به عنوان یک بنگاه اقتصادی کوچک بشناسیم و آن وقت نگاه کیفیت را به دنبال آن داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه  سرانه نانوایی ما در استان مازندران بیش از دو برابر کشور است، گفت:  در مازندران به ازای هر 600 نفر یک نانوایی داریم که این رقم در کشور به ازای هر هزار و 200 نفر یک نانوایی است و هیچگونه رقابتی بین نانوایی‌های آزادپز و رایانه‌ای در کشور موجود نیست.

جعفری تصریح کرد: بیش از دو سال و اندی ما به هرکسی و با هر تخصصی مجوز نانوایی آزادپز دادیم. الان تعداد  نانوایی در استان مازندران بسیار زیاد است و هیچگونه رقابتی بین نانوایی یارانه‌ای و آزادپز در استان نداریم.

وی تأکید کرد: در حالی‌که در ساختار نانوایی آزادپز گفتیم که هر وزنی بپز، هر چانه‌ای بپز، هر آردی بپز و هر قیمتی بفروش اما به نانوایی یارانه‌ای‌مان می‌گوییم تو فقط باید آرد 18 درصد بپزی، با این چانه و فقط هم با این قیمت. نانوایی یارانه‌ای ما باید قبل از اینکه آرد را خریداری کند باید پول آن را واریز کند؛ اما نانوایی آزادپز ما چک بلند مدت می‌دهد و این موضوع جای بررسی دارد.

اعطای تسهیلات 15 میلیون تومانی به هزار خبازی مازندران طی سال‌جاری
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با انتقاد از فرهنگ‌سازی عامه برای استفاده از نان سفید و اینکه این یک غوغا سالاری است، اعلام کرد: طبق تفاهم نامه انجام شده با بانک سپه مقرر شد تا تهسیلات بهسازی، نوسازی و خرید تجهیزات به هزار نانوایی استان با مبلغ 15 میلیون تومان با سود 15 درصد اعطا شود.

عدم صدور مجوز جدید نانوایی آزادپز در مازندران
این مسئول عنوان کرد: در کارگروه آرد و نان استان با توجه به علاقه‌مندی تبدیل نانوایی‌های یارانه‌ای به آزادپز مصوب شد که با توجه به سهم 20 درصدی نانوایی‌های استان در بخش آزادپز، ما دیگر آزادپز جدید ایجاد نکنیم و اگر بنا به انجام این سیاست است همان یارانه‌ای های موجود و علاقه‌مند در استان را تبدیل به آزادپز کنیم که بزودی شرایط و ضوابط ان را به شهرستان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

هیچ نگرانی در تأمین کالاهای استراتژیک در کشور وجود ندارد
جعفری در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: این روزها اتفاقاتی در کشور در حال رخ دادن است که بیشتر شایعه‌پراکنی‌ و تهمت زدن و نگران کردن مردم است که هم رسانه‌های معاند در ان دخیل هستند و هم بخشی از عناصر فریب خورده در داخل. اما دولت تمام عزم خود را جزم کرده است که بتواند کالاهای استراتژیکی را که مایحتاج نیاز روزانه مردم است را تأمین و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی اذعان کرد: ما به اندازه کافی روغن، برنج و گندم و کالاهایی که باید این اداره ذخیره‌سازی آن را انجام دهد، در انبارها دپو و ذخیره شده است و نگرانی در این بخش وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید