Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-اگر این کشتی ها در اجاره ایران نیست حضورشان در دریای عمان منطقی نیست چرا که خود چینی ها آب های زیادی برای صیادی دارند.

علاالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد وجود کشتی های صیادی چینی در دریای عمان به خبرنگار عصر ایران، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم گویا ایرانیان این کشتی ها را اجاره کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: چینی ها دریا کم ندارند که بخواهند در آب های ما اقدام به صید کنند و اگر هم کشتی چینی در آب های متعلق به ما در دریای عمان باشد باید با رعایت ضوابط زیست محیطی و در اختیار طرف ایرانی یا تعاونی های صیادی ایرانی باشند و‌سود آن عاید ایران شود، اگر اینگونه باشد حضور این کشتی ها منطقی است.

بروجردی بیان کرد: اگر این کشتی ها در اجاره ایران نیست حضورشان در دریای عمان منطقی نیست چرا که خود چینی ها آب های زیادی برای صیادی دارند.

وی تاکید کرد: محور باید رعایت منافع صیادان ایرانی و تعاونی صیادی ما باشد و قطعا باید کمیسیون کشاورزی مجلس در این قضیه ورود کند و گزارشی در این زمینه تهیه کند.

عصرایران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای آنچه را که عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ خوانده شده، محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، ارتش یمن که در پی جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی از اقدامات نظامی کورکورانه آن در این جنگ، کشتی‌های مرتبط با آن‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده و یا اقدم به توقیف آن‌ها کرده است، گفته تا زمان متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی و حمایت‌ها از آن، این اقدامات تلافی‌جویانه ادامه خواهند داشت.

روز دوشنبه اعضای شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار توقف عملیات‌های انصارالله یمن علیه کشتی‌های تجاری و ممانعت از تشدید بیشتر تنش‌ها شدند. براساس گزارش المسیره، در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل همچنین آمده است: «اعضای شورای امنیت حملات انصارالله علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ از جمله حمله ۶ مارس به کشتی "ام وی ترو کانفیدنس" را محکوم می‌کنند.»

اعضای شورای امنیت همچنین حمله ۱۸ فوریه به کشتی تجاری «روبی‌مار» که در دوم مارس در نتیجه ضررهای وارد شده ناشی از حمله غرق شد، محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: «اعضای شورا پیامدهای منفی این حملات را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند که کشتی غرق شده برای کشتی‌هایی که از منطقه عبور می‌کنند، خطر ناوبری دارد.»

اعضای شورای امنیت در بیانیه مذکور ضمن تاکید بر اهمیت اجرای کامل قطعنامه ۲۲۱۶ و قطعنامه‌های بعدی،‌ خواستار همکاری عملی از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از تجهیز انصارالله به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام عملیات‌های بیشتر شدند. آنها همچنین تاکید کردند که تمامی دولت‌های عضو باید به تعهدات خود درخصوص ممنوعیت واردات سلاح و تحریم تسلیحاتی پایبند باشند.

اعضای شورای امنیت همچنین بر اهمیت مسیر دریایی دریای سرخ برای تلاش‌های «بشردوستانه» در یمن و فراتر از آن و همچنین برای صنعت ماهیگیری محلی که از اوضاع معیشتی شهروندان یمنی حمایت می‌کند، تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت خواستار توقف فوری تمامی عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های تجاری شدند که از دریای سرخ و خلیج عدن عبور می‌کنند. آنها بر لزوم احترام به اعمال حقوق و آزادی‌های دریانوردی توسط کشتی‌های تجاری همه طرف‌هایی که از دریای سرخ و باب المندب عبور می‌کنند، مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن تاکید مجدد بر لزوم ممانعت از گسترش بیشتر درگیری‌ها به منطقه‌ و تاثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه و فراتر از آن اعلام کردند که باید دلایل ریشه‌ای که در تنش‌های منطقه‌ای و برهم زدن امنیت دریایی سهیم هستند، رفع شوند. اعضای شورای امنیت در این بیانیه همچنین بر احتیاط و خویشتنداری جهت ممانعت از تشدید تنش در دریای سرخ و تلاش‌های دیپلماتیک تمامی طرف‌ها در این زمینه از جمله حمایت بی‌وقفه از انجام گفت‌وگو و روند صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل تاکید کردند.

ارتش یمن بارها اعلام کرده‌ که عملیات‌هایش تنها کشتی‌های عازم اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار می‌دهد و تا زمانی که حملات علیه ملت فلسطین متوقف نشده و آتش‌بس برقرار نشود، این حملات ادامه خواهد یافت. آمریکا و انگلیس در مدت اخیر، به بهانه توقف حملات ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن، حملاتی متجاوزانه را به خاک یمن انجام داده‌اند که مدعی هستند هدف آن تاسیسات و پایگاه‌های نظامی انصارالله بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورای امنیت عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ را محکوم کرد
  • مسقط: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند
  • مورد عجیب ساخت مسکن توسط چینی‌ها با وجود ۵۰۰ هزار مهندس عمران ایرانی
  • حمله موشکی به یک کشتی در آب‌های دریای سرخ
  • عملکرد بهتر روسیه در قطب شمال نسبت به آمریکا
  • شاهسوند: دو میلیارد متر مکعب آب شیرین در سیل بلوچستان وارد دریای عمان شد! / کمالی: مسائل آبی پس از گذر از بحران فراموش می‌شود +فیلم
  • هژمونی دریایی جبهه جنوب ‌از اقیانوس هند تا دریای عمان
  • شاهسوند: دو میلیارد متر مکعب آب شیرین در سیل بلوچستان وارد دریای عمان شد! / کمالی: مسائل آبی پس از گذر موقتی از بحران فراموش می‌شود +فیلم
  • بازار داغ اجاره سفره هفت سین؛ روزی ۸۰۰ هزار تومان!
  • بیانیه گروه 7 درباره انتقال موشک بالستیک از ایران به روسیه/ بیانیه ارتش آمریکا درباره حملات انصارالله یمن در دریای سرخ/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران