Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وصيت جان مک کين سناتور جمهوريخواه آمريکايي از ادامه تنش ها ميان او و ترامپ حتي پس از مرگ، حکايت دارد.

وصيت عجيب مک کين
براساس گزارش رسانه‌هاي آمريکايي «جان مک کين» که بر اثر ابتلا به تومور مغزي در سن 81 سالگي درگذشت، وصيت کرده است که اوباما در مراسم تدفينش سخنراني کند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، با گذشت ساعاتي پس از انتشار خبر رسمي مرگ جان مک کين سناتور ارشد آمريکايي، خبرها حاکي است که او پيش از مرگش از دو رئيس جمهور دموکرات و جمهوري‌خواه سابق اين کشور خواسته در مراسم خاکسپاري او سخنراني کنند و دونالد ترامپ در اين مراسم حاضر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بامداد ديروز يکشنبه، جان مک کين سناتور ارشد جمهوري‌خواه ايالت آريزونا بعد از يکسال دست و پنجه نرم کردن با «تومور مغزي»، در سن 81 سالگي درگذشت.
با گذشت ساعاتي پس از انتشار اين خبر و در حالي که واکنش‌هاي جمهوري‌خواهان و دموکرات‌هاي آمريکايي ادامه دارد، رسانه آمريکايي از درخواست ويژه مک کين از دو رئيس‌جمهور سابق اين کشور خبر داد.
به گزارش «سي‌بي‌اس»، مک کين پيش از مرگش از باراک اوباما و جورج بوش پسر خواست که در مراسم خاکسپاري او سخنراني کنند.
بنا بر همين گزارش، سناتور ارشد جمهوري‌خواه از دونالد ترامپ رئيس‌جمهور هم حزبي خود خواسته که در مراسم خاکسپاري او حاضر نشود.
درخواست مک کين براي حضور نيافتن ترامپ در مراسم خاکسپاري او، در حالي صورت گرفته که آنها از زمان مبارزات رياست جمهوري سال 2016، روابط اين دو بسيار شکراب بوده است.
دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا بارها از مک کين به تندي انتقاد کرده بود و حتي دوران اسارات او را به عنوان سرباز جنگي در ويتنام به سخره گرفته بود.
در حالي که پيروزي ترامپ در مبارزات درون حزبي جمهوري‌خواهان در حال مسجل شدن مي‌بود، مک کين در اقدامي تقريبا بي سابقه به تمجيد از مواضع هيلاري کلينتون رقيب دموکرات او پرداخت؛ موضوعي که به نظر مي‌رسد يکي از دلايل اصلي ادامه تنش‌ها اين دو حتي پس از آغاز رياست جمهوري ترامپ بوده است.
ماجراي تنش‌ها بين ترامپ و مک کين بعد از اعلام بيماري سرطان اين سناتور هم ادامه يافت.
رئيس‌جمهور آمريکا تا همين چند روز قبل در تجمع‌هاي انتخاباتي حاميان خود در شهرهاي مختلف، به تمسخر راي مک کين براي لغو نشدن لايحه خدمات درماني موسوم به «اوباما کر» پرداخت.
ترامپ در مراسم امضاي بودجه دفاعي سال 2019 هم ضديت خود با مک کين را اثبات کرد.
قانونگذاران کنگره آمريکا براي روحيه دادن به همکار بيمار خود، در اقدامي نمادين نام لايحه بودجه دفاعي 2019 اين کشور را «جان مک کين» گذاشتند اما ترامپ در مراسم امضا حتي يک بار هم به اين نام اشاره نکرد.

ترامپ، اوباما و بوش به مراسم تدفين مک کين دعوت نشدند!
در همين حال خبرگزاري اسپوتنيک گزارش داد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا و همچنين باراک اوباما و جرج بوش روساي جمهور سابق اين کشور به مراسم خاکسپاري جان مک کين سناتور جمهوري خواه اين کشور دعوت نشدند.
خانواده جان مک ک کين که در سن هشتاد و يک سالگي بر اثر ابتلا به سرطان مغز جان باخت، از دونالد ترامپ خواستند به مراسم تدفين نيايد و به سخنراني يادبود اکتفا کند. خواسته مشابهي نيز خطاب به باراک اوباما و جرج بوش مطرح شد.
مک کين از يک سال پيش مراسم تشييع خود را برنامه ريزي کرده بود و از نزديکان خود خواسته بود رئيس جمهور کنوني آمريکا را به اين مراسم دعوت نکنند.
قرار بود مايک پنس معاون رئيس جمهور آمريکا به عنوان نماينده دولت ترامپ در مراسم شرکت کنند. جان مک کين همواره از ترامپ انتقاد مي کرد. وي آشکارا از ترامپ انتقاد و وي را بي فکر و بدون اطلاعات خطاب مي کرد. همچنين جان مک کين به طرح ارائه شده از سوي ترامپ براي لغو قانون جنجالي اوباما که به هزاران آمريکايي وعده پوشش بيمه را داده بود راي نداد. جان مک کين همچنين به دليل مواضع قاطع در برابر روسيه شناخته شده است.
جان مک کين کهنه سرباز جنگ ويتنام بود که در آن جنگ زخمي و به مدت پنج سال زنداني شد. وي پس از بازگشت از جنگ ويتنام به عنوان نماينده پارلمان و پس از آن در سال هزار و نهصد و هشتاد و شش به عنوان سناتور برگزيده شد و تا لحظه مرگ نيز اين سمت را حفظ کرد. وي در سال دو هزار در انتخابات درون حزبي جمهوري خواهان در برابر جرج بوش شکست خورد. وي در سال دو هزار و هشت به عنوان نماينده حزب خود انتخاب شد اما در برابر باراک اوباما شکست خورد.

جان مک کين که بود؟
روز گذشته  جان مک کين سناتور جمهوري خواه آمريکايي و نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري اين کشور درگذشت.
وي پيشتر درمان سرطان مغز را متوقف کرده بود.
اين سناتور ضد ايراني و رئيس کميته خدمات مسلح مجلس سناي آمريکا در سن 81 سالگي درگذشت.
جان مک کين سياستمدار آمريکايي و سناتور ايالت آريزونا بود که در سال 2008 به عنوان نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري شرکت کرد.
او در آن انتخابات که روز چهارم نوامبر 2008 برگزار شد با اختلاف زيادي از باراک اوباما نامزدحزب دموکرات شکست خورد.
مک کين سابقه حضور در جنگ ويتنام را در پرونده خود داشت و در سال 1967 در عمليات بمباران ويتنام شمالي شرکت کرد. در آن سال، هواپيماي او بر فراز هانوي هدف اصابت موشک قرار گرفت و او به اسارت ويت کونگ ها افتاد و پنج سال و نيم را در اسارت آنها گذراند.
وي پس از آزادي و ورود به صحنه سياست، شش دوره به عنوان سناتور ايالت آريزونا در کنگره آمريکا حضور داشت و رئيس کميته نيروهاي مسلح سنا بود.
 مک کين بارها از دخالت در امور داخلي ايران سخن گفته بود و در جريان کارزار نامزدي رياست جمهوري خود هم از بمباران ايران سخن به ميان کشيده بود که با انتقاد شديد مخالفان جنگ روبرو شده بود.
وي همواره از طرفداران سخت‌گيري بيشتر آمريکا عليه ايران بود. او در جريان يک سخنراني در آوريل 2007 در يک جلسه پرسش و پاسخ در ايالت کاروليناي جنوبي، گفت: "بر روي ايران بمب بمب بمب بمب بريزيم". که اين گفته با انتقاد شديد مخالفان جنگ روبرو شده بود.
وي در سال 2017 در اقامتگاه گروهک ترورريستي منافقين حضور يافت و با سرکرده اين گروهک تروريستي ديدار کرد.
مک کين همچنين از جدي ترين منتقدان روسيه و از حاميان مداخله نظامي عليه بشار اسد رئيس جمهور سوريه بود.
اين سناتور 81 ساله آمريکايي از يک سال پيش با سرطان پيشرفته مغز دست و پنجه نرم مي کرد و نهايتا روز جمعه اعلام کرد تصميم گرفته است درمان خود را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جان مک کين ترامپ مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۷۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ

دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه "یو سی ال ای" در شهر لس آنجلس آمریکا/ رویترز مراسم روز جهانی کارگر در شهر هاوانا کوبا/ رویترز نصب دوش های سیار برای در امان ماندن از گرما در شهر مانیل فیلیپین/ رویترز نوشتن پیام های تشکر برای دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا روی چادرهای اردوگاه های آوارگان جنگی در شهر رفح در جنوب نوار غزه/ رویترز گل های لاله در پارکی در شهر کی یف اوکراین/ رویترز برداشتن آب از چاهی در شهر کاسارا هند/ رویترز جشنواره بین المللی سبک زندگی مسلمانان در گروزنی روسیه/ تاس جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، طی مراسمی در اتاق شرقی کاخ سفید، به جان کری، فرستاده ویژه ریاست جمهوری ایالات متحده در امور آب و هوا، مدال آزادی ریاست جمهوری، بالاترین افتخار غیرنظامی کشور را اهدا می کند./ POOL خانواده اسرای اسرائیلی در اختیار حماس در جریان اعتراضاتی یک بزرگراه در شهر تل آویو را مسدود کرده اند./ خبرگزاری فرانسه سفر تبلیغاتی دونالد ترامپ به شهر "فری لند" ایالت میشیگان آمریکا/ رویترز یک کلونی زنبورهای عسل روی چراغ های راهنمایی رانندگی در شهر نیویورک آمریکا اعضای کمیته اقدام مشترک باشگاه مطبوعاتی شهر کراچی پاکستان در حال برگزاری تظاهرات اعتراضی برای حقوق روزنامه نگاران به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات در باشگاه مطبوعاتی کراچی هستند./ زوما تظاهرات ضداسرائیلی دانشجویان در استانبول در همبستگی با اعتراات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا بر ضد نسل کشی اسرائیل در نوار غزه/ زوما پانداهای باغ وحشی در چین/ زوما گوزنی در یک مزرعه کلزا/ آلمان/ dpa خشک کردن محصول ذرت از سوی کشاورزان بنگلادشی/ زوما کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • مردم باید افتخار کنند که چنین رئیس جمهوری دارند که ...
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ