Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا محسنی پیش از ظهر دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از خط دو قطار شهری کرج، اظهار کرد: هم‌جواری کرج با پایتخت و افزایش جمعیت شهری باعث شد کلنگ مترو زمین زده شود.

وی با تأکید بر اینکه متروی کرج با شبکه معابر شهری تداخل ندارد، گفت: مترو امکان جابجایی هر ساعت ۲۰ هزار نفر را دارد، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی ازجمله مباحثی است که در این پروژه دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پروژه خط دو قطار شهری کرج در بخش دیگری تعداد خطوط ریلی مصوب شده متروی کرج را شش خط به طول ۱۰۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: خط دو پروژه قطار شهری کرج از کمال شهر تا ایستگاه شهید سلطانی است که در فاز ۲ این پروژه تا شهر ملارد ادامه می‌یابد.

محسنی با اشاره به راه‌اندازی پایانه و محل پارکینگ قطارها در کمالشهر، گفت: فاز یک خط دو قطار شهری کرج در ۱۴ ایستگاه به طول ۱۴.۱ در حال احداث است، در فاز دوم این پروژه ۹ ایستگاه به طول ۱۲ کیلومتر احداث می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی فاز یک خط دوی قطار شهری کرج را ۳۲ درصد اعلام کرد و گفت: ۷ درصد آن مربوط به تجهیزات مکانیکال و مابقی مختص به اقدامات عمرانی است.

مدیر پروژه خط دو قطار شهری کرج پیشرفت تجهیز ایستگاه را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: در اجرای ایستگاه ها با پیشرفت ۷۱ درصدی مواجه هستیم، طراحی تونل پروژه هم انجام‌شده که اجرای آن ۹۲ درصد پیشرفت دارد، طراحی پایانه نیز به میزان ۵۲ درصد انجام‌شده است.

محسنی پیشرفت ساختمانی ایستگاه ۴۵ متری گلشهر را ۷۱ درصد اعلام کرد و گفت: در ایستگاه های میانی فاز یک پروژه خط دو قطار شهری  بیش از ۶۰ درصد پیشرفت را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اهمیت‌ترمیم قیمت‌های پروژه، گفت: بودجه سال جاری پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است، بحث انتشار اوراق مشارکت نیز پیگیری شده است و برای انتشار ۲۵۰ مورد موافقت انجام‌شده است.

مدیر پروژه خط دو قطار شهری کرج  در بخش دیگری به اعتبار تخصیص‌یافته از سفر ریاست جمهوری به این پروژه اشاره کرد و گفت: در سفر هیئت دولت به استان البرز مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص‌یافته است.

محسنی به اختصاص یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون یوآن به  این پروژه به‌عنوان فاینانس خارجی اشاره کرد و گفت: این مهم با تصمیم شورای شهر و برای پیشبرد این پروژه در نظر گرفته‌شده است.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی در این پروژه، گفت: با راه‌اندازی مجدد این پروژه، ۵۲۳ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کارشده‌اند، ۴۲۰ دستگاه شامل ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز به کار گرفته‌شده است.

کد خبر 4386281

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرج شورای شهر کرج مترو مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد احتکار شیراز عید سعید قربان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف استانداری سمنان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رضوی ظهر شنبه در گفت وگو باخبرنگاران با بیان این که چالوس یک شهر خطی و دارای محدودیت‌هایی است، افزود: محدودیت‌های کوه، جنگل و دریا سبب شده تا چالوس به شهر خطی تبدیل شود.

وی با عنوان این که ایجاد جاده‌های موازی از جمله راهکارهای برای برون رفت از ترافیک است، افزود: ایجاد رینگ دوم شهری از طرح‌هایی است که سبب رفع گره ترافیکی می‌شود.

وی ایجاد پیاده روی و دوچرخه سواری در کنارگذر رودخانه و ساحل را از برنامه‌های پیش روی ذکر کرد و گفت: ایجاد پل دوستی و طبیعت بین نوشهر و چالوس از جمله طرح‌های پیشنهادی در منطقه به شمار می‌رود.

رضوی ایجاد جاده‌های موازی و رینگ شهری را از جمله طرح‌ها برای رفع معضل ترافیکی خواند و گفت: اتصال پل آبنما به رادیو دریا و اتصال بلوار امام رضا به چالوس محله از دیگر طرح‌ها برای کاهش بار ترافیکی است.

رئیس شورای شهر چالوس روشنایی معابر وخیابان ها را از دیگر طرح‌های مدیریت شهری برشمرد وگفت: حدود ۵۰ میلیارد تومان برای خرید و نصب روشنایی‌ها صرف شده است.

وی با بیان این که ۳۷ کیلومتر کانال در دست ساخت است، افزود: مکانیزه کردن کانال رادیو دریای چالوس نیز در دست اقدام است.

رضوی میزان هزینه کردن برای اجرای طرح آسفالت در محلات را ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: همچنین در سال جاری خرید زمین و آماده سازی و تجهیز پارک‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر چالوس کشتارگاه را یکی از دغدغه‌های محلات چالوس ذکر کرد و گفت: در این دوره با احداث کشتارگاه جدید این معضل بزرگ از محله عسل سر برداشته می‌شود.

رضوی زباله را از دیگر دغدغه‌های مدیریت شهری چالوس ذکر کرد و گفت: ظرفیت نیروگاه زباله سوز نوشهر بیش از ۲۰۰ تن است و برای امحای زباله چالوس در این نیروگاه هزینه پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری چالوس مورد تأیید هیأت تطبیق قرار گرفت، افزود: این بودجه در حوزه‌های مختلف عمرانی، جاری و غیره تدوین شده است.

وی گفت: ۲۸۰ میلیارد تومان از بودجه جاری و مابقی عمرانی است.

کد خبر 6089812

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت