Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین جشنواره موسیقی لیلاخ شامگاه یکشنبه در دهگلان برگزار شد و بر اساس گفته مسؤولان قرار است این جشنواره سال آینده به صورت بین المللی برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،جشنواره موسیقی لیلاخ با حضور  فولکلور خوانان موسیقی کردی منطقه لیلاخ و استانهای غرب کشور در شهرستان دهگلان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در آئیین برگزاری جشنوار موسیقی لیلاخ جمال ارشدی فرماندار شهرستان دهگلان یکی از شاخص های توسعه فرهنگی در هر منطقه را جشنواره اقوام دانست و گقت: جشنواره ها بیانگر هویت هر منطقه می باشند.


 وی افزود: هویت محلی هر قوم و ملت آداب، رسوم و اعتقادات آنان در راستای تقویت و همبستگی ملی است و شناخت این هویت برای همه لازم است به آن توجه شود.


 ارشدی در ادامه با اشاره به اهداف و برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی لیلاخ اظهار داشت: این جشنواره در چند بخش موسیقی با حضور 18 گروه در روزهای 3 و 4 شهریور ماه برگزار خواهد شد.


 وی افزود: در این جشنواره نمایشگاهی در 3 غرفه صنایع دستی شهرستان دهگلان و شهرستانهای همجوار برپا  شده که بتوانند محصولات خاص منطقه را به مردم عرضه نمایند.


ارشدی اظهار داشت: بخش دیگر که تلاش شده در سنوات آتی تقویت شود، پژوهش است که بتوانیم بخشی ازهویت حوزه های مختلف موسیقی ارائه دهیم.


 فرماندار دهگلان با اشاره به بحث  تنوع و کیفیت موسیقی گفت: در جشنواره امسال بحث نشاط اجتماعی مد نظر بوده و علاوه بر آن تلاش شده از موسیقی کودکان و نوجوانان نیز استفاده شود.

 

 

سال آینده جشنواره موسیقی لیلاخ به صورت بین المللی برگزار می شود


 عیسی فلاحی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دهگلان این جشنواره  همانند سه دوره گذشته با حضور گروههای  هنری موسیقی استانهای همجوار غرب کشور که ترکیبی ار موسیق سنتی و فولکلور است برگزار می شود.


 وی هدف از برگزار این جشنواره را افرایش نشاط اجتماعی و توسعه فرهنگ موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی کردی عنوان کرد.


 فلاخی گفت: این جشنواره یادواره هنرمند موسیقی رمضان کلیایی می باشد که از شال آینده این جشنواره به صورت بین المللی  برگزار می شود وشاهد حضور هنرمندانی از  مناطق کردنشین از کشورهای همجوار خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در اهواز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در اهواز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی، امروز در نشست هم‌اندیشی جمعی از شاعران شعر ولایی عربی، از راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در اهواز خبر داد و اظهار داشت: با هم‌اندیشی اهالی شعر و ادب حوزه زبان عربی امسال قصد کردیم نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم و همچنین بر نقاط قوت تأکید و آنها را پررنگ کنیم تا جشنواره‌ای که امسال برگزار می‌کنیم جامع و کامل باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود، گفت: در شش شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی امسال برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

منادی در ادامه سخنانش افزود: یکی از برنامه‌های این جشنوار برگزاری جشنواره شعر رضوی در مناطقی از استان ایلام که مخاطب، شاعر و علاقه‌مند شعر عربی دارد، با محوریت و مدیریت استان خوزستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد ایلام برگزار میشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه این برنامه به نوعی یک جرقه برای تقویت و فعال شدن ظرفیت شعر ولایی و شعر عربی با موضوع امام رضا(ع) است، گفت: از آنجایی که خوزستان در موضوع شعر عربی دارای ظرفیت گسترده و بی‌نظیری در کشور است، از قدیم میزبان این جشنواره بوده است.

منادی ادامه داد: سال گذشته شهرستان‌های باوی، شادگان، هویزه، خرمشهر، شوش و اهواز میزبان‌های شب شعر رضوی بودند، اما امسال تغییراتی ایجاد و شهرهایی اضافه می‌شوند که این‌ها پیش‌مراسم‌ برگزاری اختتامیه هستند و به نوعی می‌توان در بازه زمانی یک ماهه فضای شعر عربی در کل استان ایجاد کرد.

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • جشنواره شب‌های موسیقی تاک در ملایر برگزار می‌شود/ اجرای رایگان ویژه برنامه نوروز 
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • برگزاری نوروزگاه در حمام شیخ سلماس
  • انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
  • فراخوان هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر شد
  • فعالیت دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در اهواز
  • فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد
  • فراخوان هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر شد/اضافه‌شدن چند بخش
  • جشنواره کنسرت موسیقی پاپ در انزلی برگزار می‌شود
  • ستاره های موسیقی پاپ در شمال کنسرت برگزار می‌کنند