Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور شب گذشته در مراسم بزرگداشت میر عماد الحسنی و آیین رونمایی از لوح ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد شهر قزوین اذعان کرد: استان قزوین نه تنها دارای میراث ملموس فوق‌ العاده ارزشمندی است بلکه در زمینه میراث نا ملموس و مکتوب نیز صاحب هنرمندان برجسته و چهره‌ های فاخر و ذی قیمتی بوده که بخشی از هویت ملی این مرز و بوم در طول تاریخ به شمار می‌ روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشینه تاریخی– فرهنگی قزوین گفت: شهر قزوین پیش از اصفهان پایتخت حکومت صفویه در ایران است که هنرمندان فاخر و چهره‌ های برجسته‌ ای چون میرعماد الحسنی در این شهر می‌ زیسته‌ اند که در واقع نماد و پایه گذار چگونگی انتقال فرهنگ و هویت ایرانی در دوره‌ های مختلف بوده و امروز بیش از ۶۰۰هنرمند و خوشنویس ممتاز  راه این بزرگان را ادامه می‌ دهند.

دکتر طالبیان با تاکید بر اهمیت حفاظت و پاسداری از میراث فرهنگی معنوی و ناملموس اظهار داشت: میراث ناملموس یک میراث سیال است که امروز در همه جهان حضور قدرتمندی دارد و کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو که با هدف پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس ایجاد شده بر حفاظت از تمامی جنبه‌ های میراثی به ویژه میراث فرهنگی ناملموس برای رسیدن به آینده‌ ای پایدار تاکید دارد.

معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: حفظ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در ایجاد امنیت ملی و دیپلماسی فرهنگی ما تاثیر بسزایی دارد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با توجه ویژه به این حوزه و جنبه‌ های مختلف میراثی توانسته ۱۳ اثر را در فهرست جهانی به ثبت برساند که امیدواریم با کمک اساتید خوشنویسی کشور بتوانیم مکتب نستعلیق را با ریشه‌ های کهن و تاریخی به این فهرست اضافه کنیم.

در این مراسم از لوح ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد شهر قزوین با حضور دکتر ایوبی دبیر کل یونسکو، محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، شهردار قزوین، جمعی از مسئولین استانی و اساتید برجسته خوشنویسی کشور رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین امنیت ملی خوشنویسی صنایع دستی و گردشگری یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره

 سرهنگ مهدی داور گفت: دو نفر حفار غیر مجاز که در صدد حفاری در محوطه شناسایی شده میراث فرهنگی در گرمدره بودند، توسط مأموران دستگیر شدند.
وی افزود: تمام ادوات حفاری، یک قبضه سلاح گرم به همراه دو عدد خشاب و مقادیر قابل توجهی فشنگ کشف و ضبط شد. 
او با اشاره به اینکه تجهیزات کشف شده و متهمین در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: هموطنان می‌توانند هرگونه تعدی به میراث فرهنگی را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن‌های ۰۲۶۳۲۸۲۹۱۱۸ با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان البرز در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • دستگیری دو حفار غیر مجاز مسلح در گرمدره
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد