Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگر میخواهید چند توصیه قبل از مصرف دارو‌های خواب‌آور بدانید و اینکه بیماران ریوی چه غذا‌هایی را نباید بخورند حتما بسته سلامت امروز را بخوانید. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مصرف دارو‌های خواب‌آور اولین گزینه در درمان بی‌خوابی نیست و باید ابتدا تاثیرگذاری روش‌های مختلف دیگر از قبیل: رفتار درمانی یا رعایت بهداشت خواب مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی‌خوابی رایج‌ترین شکل اختلال خواب است که بر اثر آن بیمار برای به خواب رفتن یا داشتن خواب کافی با مشکل روبرو می‌شود. طبق گزارش موسسه ملی سلامت در آمریکا، حدود ۳۰ درصد از کل مردم از اختلال خواب شکایت دارند. به گفته کارشناسان درمان بی‌خوابی به شدت علائم آن و عوامل نهفته در بروز این اختلال بستگی دارد.به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، کارشناسان در رابطه با درمان این مشکل معتقدند که مصرف دارو اولین گزینه نیست، زیرا دارو‌های خواب‌آور از این قابلیت برخوردارند تا در طولانی مدت فرد را به خود وابسته کند. همچنین خطرات و فوائد دارو‌های خواب‌آور متفاوت است.از جمله عوارض جانبیِ دارو‌های خواب‌آور که باید قبل از مصرف دارو از آن‌ها مطلع شد شامل موارد زیر است:

- احساس خستگی و نداشتن انرژی کافی

- احتمال بروز سردرد‌های شدید

- احساس خواب‌آلودگی

- واکنش‌های آلرژی‌زا

- تغییرات رفتاری در خواب

- مشکلات حافظه

همچنین لازم است پیش از اقدام به مصرف دارو‌های خواب‌آور به چند نکته دیگر توجه کرد:

- انجام معاینات پزشکی لازم

- خودداری از مصرف این دارو‌ها پیش از رفتن به رختخواب

- لزوم مصرف دارو در شرایطی که از فرصت کافی برای خوابیدن برخوردار هستید

- توجه به عوارض جانبی ذکر شده روی بسته‌بندیِ دارو

- مصرف دارو بر اساس مقدار تجویزی پزشک   آشنایی با فواید آلو

در مورد افراد مبتلا به آسم یا افراد مبتلا به آرتروز، آلو باید بخش اصلی رژیم غذایی شان باشد.بعلاوه مصرف آلو به بدن در مقابله با سکته گرمایی و سرطان کمک کرده و از آنجائیکه سرشار از آنتی اکسیدان هاست، سرعت روند پیری را با آزاد کردن رادیکال‌های آزاد کاهش می‌دهد.

آلو بسیار برای سلامت چشم‌ها مفید است، چراکه زاکسانتیین، نوعی کاروتنوئید مهم موجود در آلو، به جذب انتخابی نور در شبکیه چشم کمک کرده و عملکرد‌های فیلترینگ نور «UV» را تقویت می‌کند.آلو به درمان اختلالات گوارشی کمک می‌کند، سلامت قلب و عروق را افزایش می‌دهد، با سلول‌های سرطانی مقابله می‌کند، میزان کلسترول خوب و سالم بدن را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.بعلاوه آلو منبع ویتامین C. است و به بدن در مقابله با التهاب کمک کرده و با کمک به بدن در آزادسازی رادیکال‌های آزاد، همچون یک عامل فعال ضدپیری عمل می‌کند.   ۱۰ عاملی که باورتان نمی‌شود باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شوند

سنگ کلیه زمانی ایجاد می‌شود که مواد معدنی مانند کلسیم، اگزالات و فسفات در مجاری کلیه متمرکز و به کریستال تبدیل می‌شوند. اگر می‌خواهید از تشکیل این سنگ‌ها پیشگیری کنید، باید از علل ابتلا به این سنگ‌ها آگاه باشید. در اینجا ۱۰ علت شگفت انگیز که خطر ابتلا به این عارضه را تشدید می‌کنند، معرفی شده است:

ژنتیک: در برخی از افراد، بدن به دلایل ژنتیکی قادر به جذب اگزالات نیست و این افراد حتی اگر سبک زندگی سالمی هم داشته باشند، در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستند.

مصرف نوشابه: اگر فکر می‌کنید نوشیدن نوشابه‌ها به هضم موثر غذا کمک می‌کند، در اشتباهید. بر اساس تحقیقات فروکتوز موجود در این نوشیدنی‌ها باعث افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه می‌شود. مصرف روزانه یک قوطی نوشابه خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا ۲۳ درصد افزایش می‌دهد.

خوردن بیش از حد گوشت: این روند باعث افزایش اسید اوریک بدن شده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را بالا می‌برد. کسانی که گیاه خوار هستند یا بیشتر ماهی می‌خورند، ۳۰ تا ۵۰ درصد کمتر در معرض خطر این عارضه هستند.

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین سی: بر اساس مطالعات اخیر، مکمل‌های ویتامین سی عامل ابتلا به سنگ کلیه هستند. کسانی که بیش از ۷ مکمل ویتامین سی در هفته دریافت می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه هستند. دلیلش هم این است که ویتامین سی در فرم اگزالات دفع می‌شود و می‌تواند در مجاری کلیوی به سنگ تبدیل گردد. البته هیچ ارتباطی بین غذا‌های طبیعی سرشار از این ویتامین و ابتلا به سنگ کلیه وجود ندارد.

عدم دریافت کافی مرکبات: مرکبات حاوی سیترات هستند؛ ترکیباتی که خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهند. افزایش لیمو به آب آشامیدنی، راهی آسان برای پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه است.

تغییرات اقلیمی: افزایش دمای روزانه در شهر‌های مختلف، خطر ابتلا به سنگ‌های کلیوی را افزایش می‌دهد.
 
مصرف کم کلسیم: تصور اکثر مردم این است که کاهش مصرف کلسیم باعث کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های کلیوی می‌شود. این فرض اشتباه است، چون بنا به نتایج تحقیقات، افرادی که رژیم‌های کم کلسیم دارند، بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند.

خوردن بیش از حد سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات سرشار از اگزالات هستند و همانطور که گفته شد، این ماده خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. اگر سابقه ابتلا به سنگ کلیه را دارید، این سبزیجات را کمتر مصرف کنید.

کم آبی بدن: ننوشیدن کافی آب خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۲ لیتر مایعات را در طول شبانه روز مصرف می‌کنید.

مصرف زیاد نمک: مصرف نمک به میزان زیاد باعث افزایش مقدار کلسیم دفع شده توسط کلیه می‌شد و خطر ابتلا به سنگ کلیه را تشدید می‌کند. اکثر نمک مصرفی ما در غذا‌های فراوری شه پنهان است.   رنگ‌ها چه تاثیری روی اشتهای شما دارند؟

اگر تمامی راه‌ها برای کاهش وزن برایتان بی نتیجه مانده است، بد نیست نگاهی هم به تاثیر رنگ‌ها بیندازید:

رنگ آبی شما را از پرخوری دور می‌کند: رنگ آبی سبب می‌شود کمتر غذا بخورید. به اعتقاد دانشمندان این موضوع به دوران بسیار دور برمی گردد؛ زمانی که بسیاری از موادغذایی سمی در طبیعت به رنگ آبی یافت می‌شدند. به این ترتیب انسان‌ها به طور ناخودآگاه و غریزی گرایش کمتری به سمت خوردنی‌های آبی دارند. سعی کنید آشپزخانه، میز غذا خوری و ظروف غذاخوری خودتان را آبی کنید.

غذا‌ها را با ترتیب رنگی بچینید: روی مواد غذایی سالم نشان سبز، مواد غذایی متوسط نشان زرد و روی آن‌هایی که ارزش غذایی کمی دارند نشان قرمز بزنید. زمانی که این مواد غذایی را در یخچال می‌چینید مواد غذایی سبز را در دسترس و مواد غذایی قرمز را تا جایی که می‌شود دور از دسترس سریع قرار دهید. این کار باعث می‌شود شما کمتر به سراغ مواد غذایی ناسالم بروید. در کافه تریای یک بیمارستان در آمریکا این سیستم اجرا شد. جالب اینجاست بدانید که فروش مواد غذاییِ قرمز نشان مانند نوشیدنی‌های گازدار پایین آمد و در عوض مواد غذایی سبز نشان مانند آب و محصولات لبنی کم چرب بیشتر به فروش رفت. شما هم امتحان کنید. حتما شما هم زمانی که در یخچال را باز می‌کنید و با یک نوشیدنی یا خوراکی با علامت قرمز برخورد می‌کنید زنگ خطری در ذهنتان روشن می‌شود و میل کمتری به مصرف آن پیدا می‌کنید.

تفاوت رنگی اشتها را کنترل می‌کند: همرنگ بودن ظرف غذای شما و محتویات داخل آن سبب می‌شود میزان بیشتری از غذا را میل کنید. با توجه به تحقیق انجام شده در دانشگاه کورنل، زمانی که اسپاگتی به همراه سس آلفردو در ظروف سفید سرو می‌شود، افراد تا ۲۰ درصد اسپاگتی بیشتری میل می‌کنند. محققان معتقدند که تفاوت رنگی میان غذای شما و ظرف غذا خوریتان باعث می‌شود تا مغز راحت‌تر میزان غذا را اندازه گیری کند.   کم آبی چه بلایی سرتان می‌آورد

محققان موسسه تکنولوژی جورجیا در مطالعه‌ای دریافتند زمانی که بی آبی بدن به اوج می‌رسد، بخشی از مغز متورم می‌شود، سیگنال دهی نورونی تشدید می‌شود و انجام مهارت‌های یکنواخت و معمولی مغز دشوارتر می‌شود.محققان همچنین دریافتند گرمای شدید هم به عملکرد افراد شرکت کننده در تست آسیب می‌رساند، اما صدمه ناشی از کمبود آب، حدود دو برابر بیشتر است.

«میندی میلارد استافورد»، پژوهشگر ارشد مطالعه، در این باره می‌گوید: «ما در این مطالعه به بررسی این مسئله پرداختیم که آیا ورزش و استرس گرمایی به تنهایی بر عملکرد شناختی مغز تاثیر دارند و تاثیر کم آبی را مورد مطالعه قرار دادیم.»در آزمایشات، زمانیکه شرکت کنندگان ورزش کرده، عرق کردند و آب نوشیدند، فضا‌های مملو از مایع موسوم به حفره در مرکز مغز منقبض شدند. اما در حالت فعالیت زیاد فیزیکی همراه کم آبی بدن، این حفره‌ها معکوس عمل کرده و بزرگ شدند.محققان دریافتند در واکنش به سیگنال کم آبی بدن، نواحی از مغز که الزاما نیازی به دخالت در انجام مهارت ندارند وارد عمل شده و فعالیت شان تشدید می‌شود و همین مسئله موجب دشواری عملکرد مغز در انجام مهارت‌های عادی می‌شود.   هشدار؛ از این روغن استفاده نکنید   درحالیکه روغن نارگیل به عنوان یکی از عوامل فعال در تقویت سیستم ایمنی تلقی می‌شود، اما حال یک محقق آمریکایی از دانشگاه هاروارد، آن را خطری برای سلامت عنوان می‌کند.«کارین میشلز» در این باره می‌گوید: «مصرف روغن نارگیل هشداردهنده است. این روغن یکی از از بدترین مواد خوراکی تلقی می‌شود.»

وی در حمایت از ادعای خود عنوان می‌کند روغن ناگیل سرشار از چربی اشباع شده به اندازه ۸۰ درصد است که به مراتب بالاتر از چربی اشباع موجود در کره، چربی گوساله و گوشت خوک است.به گفته محققان، میزان چربی اشباع بالا به اندازه ۸۰ درصد بی نهایت برای سلامت خطرناک است چراکه منجر به افزایش میزان کلسترول بد و در نتیجه انسداد رگ‌ها و عروق خونی می‌شود، از اینرو ریسک حمله قلبی و فشارخون بالا هم افزایش می‌یابد.با این حال محققان عنوان می‌کنند روغن نارگیل موجب افزایش کلسترول خوب خون هم می‌شود.   بیماران ریوی این غذا‌ها را نخورند

بیماری مزمن انسداد ریه شامل طیف وسیعی از بیماری‌های ریوی از جمله آمفیزم، برونشیت مزمن و آسم برگشت ناپذیر می‌شود.قرارگیری در معرض دود دخانیات، گردوغبار و مواد شیمیایی، دود و سوخت‌های در حال اشتعال در کنار عوامل ژنتیکی و فاکتور‌های مرتبط با سن می‌تواند منجر به بروز بیماری مزمن انسداد ریه شود.

درحالیکه این بیماری هنوز یک بیماری غیرقابل درمان است، اما چندین راه برای کنترل و مدیریت آن و بهبود تنفس وجود دارد.رژیم غذایی نقش خاصی در کنترل موثر این بیماری دارد. بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریه باید از مصرف گوشت‌های فرآوری شده، غذا‌های پرنمک، محصولات لبنی، سبزیجات چلیپایی نظیر انواع کلم، و غذا‌های سرخ شده پرهیز کنند.  

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بی خوابی کارشناسان سرطان سنگ کلیه کلسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6089283

دیگر خبرها

  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان