Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا در پنج ماهه نخست امسال، ۱۰۹ هزار و ۶۴۱ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ استانها گیلان نظرات

حسین چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آستارا، با اشاره به اینکه صادرات و واردات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا رشد و رونق خوبی داشته است اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال در مجموع 109 کشتی در بندر آستارا تردد داشته‌اند که از این تعداد 55 کشتی وارد بندر آستارا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در حوزه صادرات و واردات در پنج ماهه نخست امسال افزود: در این مدت 69 هزار و 881 تن انواع کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر و 39 هزار و 760 تن انواع کالا نیز وارد این بندر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 47 درصدی مواجه بوده است خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در مجموع 205 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از رونق صادرات بندر آستارا به واسطه راه‌اندازی شیوه حمل و نقل جدید "کابوتاژ" در شمال کشور محقق شده است گفت: با الحاق پایانه ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا  به‌زودی شاهد راه‌اندازی حمل و نقل چند وجهی در این منطقه خواهیم بود.

چراغی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی بندر آستارا به کشورهای حاشیه دریای خزر و استان‌های همجوار می‌توانیم تا حدود زیادی به حوزه اقتصادی و حمل و نقل رونق ببخشیم.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یکی از بنادر مهم در حوزه صادرات و واردات کالاهای مختلف است، افزود: با توجه به اینکه بندر آستارا محل تلاقی دو قاره و کریدورهای مختلف حمل و نقل است در آینده نزدیک می‌تواند نقش راهبردی مهمی در منطقه داشته باشد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ جاور صفاری گفت: این محدودیت ترافیکی با هدف افزایش ظرفیت تردد در محور‌های مواصلاتی گیلان، تسهیل در عبور و مرور و سفری ایمن برای مسافران، در محور قدیم رشت – قزوین و آستارا – اردبیل در مسیر رفت و برگشت اجرا می‌شود.

وی افزود: تردد تریلر‌ها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت  ۲۴ امروز در محور قدیم رشت – قزوین و محور اردبیل – آستارا در مسیر رفت و برگشت ممنوع است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد