Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:27:10 GMT

نسخه‌های خانگی برای از بین بردن شوره سر

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۹۷۲۹

نسخه‌های خانگی برای از بین بردن شوره سر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنگامی که تعداد سلول های مرده افزایش یابند و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست باشند، "شوره سر" را تشکیل می دهند.

شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و با حمام رفتن منظم، استفاده از شامپوهای ضد شوره و استفاده از شامپوهای متنوع قابل کنترل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت شوره سر چیست؟

شوره سر ممکن است بر اثر خشکی پوست سر به وجود آید، اما گاهی علت آن اگزما، پسوریازیس یا عفونت قارچی است.

مصرف بی رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو مانند شامپو نزدن مرتب ، استفاده از شامپوی نامناسب، عدم شست وشوی کافی سر بعد از شامپو زدن و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.

آسیب هایی که به پوست سر وارد می شوند، همچون سشوار زدن، فر بیش از حد، بابلیس، رنگ کردن و مش زدن از دیگر عوامل ایجاد شوره سر است.

کم شدن آب بدن و شانه زدن کم موهای سر نیز باعث بروز شوره می شوند.

بیشتر بخوانید: کمبود کدام عنصر باعث «شوره سر» می‌شود؟

درمان معجزه آسای شوره سر

برای از بین بردن شوره سر باید سرکه سیب و آب گرم را به طور مساوی مخلوط کنید. سپس آن را بر روی مو‌های خشک خود بریزید و موهایتان را ماساژ دهید. این محلول باید پوست سر شما را به طور کامل بپوشاند. پس از چند دقیقه موی خود را با آب بشویید. این کار را هفته‌ای ۲ بار انجام دهید.

رفع شوره با جوش شیرین

برای رفع شوره سر باید یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و موهایتان را با این محلول شستشو دهید. همچنین می‌توانید پس از مرطوب کردن مو، مقداری جوش‌شیرین به موهایتان بزنید سپس مو‌های خود را با آب بشویید. ممکن است در روز‌های نخست استفاده از جوش‌شیرین مو‌ها خشک شوند، اما پس از چند هفته، پوست سر شروع به تولید روغن طبیعی می‌کند.

درمان سنتی شوره سر

۲ قاشق غذاخوری از دانه‌های شنبلیله را در آب به مدت یک شب خیس سپس دانه‌ها را از آب جدا و آسیاب کنید، ماده خمیری به دست آمده را به مو‌های سر خود بزنید و پس از گذشت ۴۵ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید.

ماست، نه تنها ماده بسیار خوبی برای مو و پوست سر شما است، بلکه یک راه عالی برای از بین بردن شوره سر نیز می باشد. ماست ساده را بردارید و آن را روی پوست خود بمالید.اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید ، حالا از کمی شامپو برای شستن پوست سر خود استفاده کنید. روش دوم :ماست در کنار دنیایی از خواص برای برطرف کردنشوره سر هم درمانی عالی قلمداد می شود. راه و زمان درست اینطور است که ماست را با نوک انگشتانتان به کف سر مالیده و بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه به خوبی آبکشی کنید و بعد از آن موهایتان را طبق روال طبیعی استحمام بشویید.

یک روغن ملایم را انتخاب کنید. روغن کودک ،یک روغن ملایم در نظر گرفته می شود ، اگر نتوانستید روغنی ملایم پیدا کنید، از روغن کودک استفاده کنید.روغن را گرم کنید، اما نه بیش از حد تا سر و انگشتانتان بسوزند. اول، روغن را لمس کنید اگر خوب بود، کمی روغن در کف دست خود بریزید و آرام ماساژ دهید. فشار زیادی وارد نکنید تا موهایتان دچار ریزش شود ، حالا کمی آب گرم کنید.

یک حوله را در آن خیس کنید. حوله باید به اندازه کافی بلند باشد تا پوست و مو شما را بپوشاند. آب اضافی را خارج کنید و موهای خود را با این حوله گرم بپیچانید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند.بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه حوله را بردارید و به مدت یک شب بگذارید تا بماند ، صبح، موهایتان را شامپو کنید.

لیمو ،یک درمان بسیار خوب و موثر طبیعی برای درمان شوره سر است.بعد از شامپو کردن، کمی آب لیمو روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید. ۱-۲ دقیقه بماند و سپس شستشو انجام دهید.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

درمان سه سوته شوره سر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی بعد از ظهر شنبه در جمع تأثیر گذاران شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: امانت بزرگ انقلاب اسلامی راحت به دست نیامده است بلکه پاک‌ترین خون‌ها پای آن ریخته شده و حالا بعد از ۴۵ سال به ما سپرده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان بیشترین تحریم‌ها و فتنه‌ها را علیه نظام اسلامی به کار گرفته‌اند، تصریح کرد: ایران اسلامی به لحاظ قدرت علمی رتبه شانزدهم دنیا را داراست در صورتی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این بخش رتبه پنجاه و هفتم را داشت.

وی با بیان اینکه در برخی رشته‌ها جز ۱۰ رتبه برتر دنیا هستیم، افزود: در حوزه نظامی پیشرفت زیادی داشتیم که گوشه‌ای از نتیجه آن در گوشمالی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی دیدیم.

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم پیشرفت‌های موشکی و نظامی، در برخی مسائل داخلی مانند صنعت خودرو، عقب ماندگی و کوتاهی داریم، افزود: نظام اسلامی مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و اگر به این انقلاب صدمه وارد شود تا سالیان زیادی از اسلام حرفی به میان نخواهد آمد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان به دنبال ترویج ولنگاری بودند ولی قدرت نظام اسلامی اجازه ولنگاری را نمی‌دهد، ادامه داد: دشمنان در حوزه فرهنگی، بودجه‌های کلانی علیه کشور تصویب می‌کنند.

تلاش دولت سیزدهم برای حل مسائل اقتصادی

وی با بیان اینکه در بخش رسانه‌ای که مقام معظم رهبری از آن به امپراتوری رسانه‌ای تعبیر کردند که امروزه در اختیار صهیونیسم است، باید بیشتر کار شود، اضافه کرد: علاوه بر رسانه، در سه بخش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور باید خیلی کار کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به ضرورت اقدام جدی در حوزه اقتصادی در سطح کشور و استان گفت: خوشبختانه دولت فعلی، تمام قد برای حل مسائل اقتصادی کشور در حال تلاش است.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی معضلات فرهنگی در کشور، گفت: در حوزه فرهنگی متولیان مختلفی داریم که باید در مقابل هنجارشکنی‌ها راهکار ارائه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود مقام معظم رهبری، در حوزه سیاسی کشور آسایش خیال داریم و در انتخابات اخیر نیز رهنمودهای ایشان، انتخابات سالم را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری سلامت خود را حفظ کرده و در مسائل فرهنگی دغدغه دارد.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: تقویت کشاورزی، می‌تواند استان گیلان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کند و می‌تواند در این بخش به جای واردات، صادرات داشته باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: همه جهانیان وظیفه دارند تا در برابر ظلم به کودکان غزه، اعلام انزجار کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان‌های بشری است.

کد خبر 6096526

دیگر خبرها

  • با بردن پرسپولیس به هواداران استقلال هدیه می‌دهیم
  • ده‌روسی: برای بردن لورکوزن با آلگری مشورت کرده‌ام!
  • مارینوس و گل‌گهر بردن را فراموش کردند!
  • میلان ۳-۳ جنوا: روسونری بردن را فراموش کرده!
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • چهره اصلاح‌طلب مشغول لذت بردن از هوای دلچسب تهران است | تصویر