Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی گفت: از مجموع پنج هزار و ١٢٥ مسجد موجود در استان در ١٣٠٩ مسجد کانون فرهنگی هنری فعال است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در جلسه هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان عجب شیر افزود: در هر کدام از این کانون‌ها بیش از یکصد نفر عضو هستند که امیدواریم با گسترش کانون‌ها در تمامی مساجد، سطح فعالیت و اعضا کانون‌ها نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به فعالیت کانون های مساجد در شهرستان عجب شیر اشاره کرد و گفت: تعداد ٩٢ باب کانون فرهنگی هنری در این شهرستان راه اندازی شده که بیش از ٩٧ درصد مساجد این شهرستان را پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینکه گسترش برنامه های فرهنگی از راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است افزود: نگاه ها به موضوع فرهنگ باید علمی باشد و از نظرات افراد فرهنگی درگیر در این حوزه استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین گفت: در حوزه اعتبارات به همه حوزه ها به طور مساوی توجه شده و اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان به دنبال افزایش سرانه های فرهنگی در تمامی شهرستان هاست.
محمدپور ادامه داد: اداره امور فرهنگی باید به مردم واگذار شود و برای شکوفایی هنر باید از اتکا به افراد پرهیز کنیم.
وی با بیان اینکه مذهب و هنر از یک جنس هستند گفت: ظرفیت بالقوه در این حوزه باید به بالفعل تبدیل شود و ما باید هنر را عمومی سازی کنیم و نباید نخبگان هنر مهجور بمانند.
وی به اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد استان در مقایسه با سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ٩٢ حدود ٨٠٠ عنوان کتاب و سال ٩٦ بیش از یکهزار و ٨٠٠ عنوان کتاب منتشر شد و در سال ٥٦ دو نشریه در استان داشتیم و هم اکنون ٣٥٠ رسانه در استان فعالیت می کنند.
وی همچنین به روند رو به رشد سینما و تئاتر و موسیقی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ١٠ سالن سینما در استان افتتاح شد و در سال ٩٦ در استان یکهزار و ٨٧٠ گروه تئاتر و ٢٧٠ برنامه موسیقی اجرا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر خود به عجب شیر از کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (ع) عجب شیر و نمایشگاه آثارهنری هنرمندان و صنایع دستی این کانون بازدید کرد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی صنایع دستی فرهنگی هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسجد رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام تقوی گفت: طرح ملی توزیع «گوشت قربانی مشارکتی» توسط مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) قم و خیرین برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرایی شد.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان افزود: بر این اساس با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، خانواده‌های جامعه هدف شناسایی شدند و هزار بسته گوشت قربانی در بین این خانواده‌های عزتمند در مناطق محروم توزیع شد.       وی خاطرنشان کرد: دستگیری از دیگران در روایات مختلف در دین اسلام مورد تأکید است که امیدواریم این اقدام که گامی هرچند کوچک در کمک به معیشت محرومان است، مورد رضایت پروردگار متعال قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان