Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غریبوند، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باغملک گفت: به مناسبت هفته دولت و با حضور معاونت فرماندار باغملک و جمعی از مسئولین شهرستان کانال آبیاری عمومی روستای محمد آباد بخش میداود به منظور انتقال آب کشاورزی افتتاح شد که طول کل کانال ها 5 هزار  ۴۰۰ متر به طول می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: که طی ۴ قرارداد بین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان باغملک و پیمانکاران و با مبلغ ۱۵/۴میلیارد عملیات احداث 4 کانال آبیاری در میداود به پایان رسیده است و امروز شاهد افتتاح یکی از این کانال ها می باشیم.

غریبوند عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از نشت و نفوذ آب (هدر رفت آب ) کاهش هزینه نگهداری کاناله ای سنتی از جمله هزینه ی لایروبی هرساله که توسط کشاورزان و… است .

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان باغملک گفت: با اجرای عملیات بهسازی کاهش تلفات آب از مسیر کانال تا اراضی کشاورزی به حداقل رسیده و حدودا ۸۰ درصد از تلفات وهدر رفت آب جلوگیری می شود که همین امر باعث بهره وری بیشتر از آب موجود و افزایش سطح زیر کشت ،افزایش تولید،  اشتغال زایی و درآمد بیشتر برای کشاورز خواهد شد.

انتهای پیام/م

توسعه آبیاری کشاورزی در باغملک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران اصلاح نژادی دام سبک در قم حمایت می‌شوند

منصور دیان اردستانی ، پیرامون این موضوع گفت: در راستای حمایت و افزایش واحد‌های اصلاح نژادی دام سبک استان و به دنبال آن افزایش تولید گوشت قرمز در ۶ ماهه دوم امسال بیش از ۸۰ پرونده تسهیلات کم‌بهره ۲ میلیارد ریالی با بازپرداخت پنج ساله ویژه حمایت از دامداران اصلاح نژاد دام سبک در استان پرداخت گردید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای موفقیت این طرح در استان ادامه داد: در همین رابطه کلاس‌های آموزشی نیز برای بهره‌برداران این بخش تدارک دیده شد تا آنان با استفاده از روش‌های جدید و بهره‌گیری از دانش روز بتوانند بیشترین بهره‌وری را از فعالیت خود داشته باشند.

دیان اردستانی افزود: تامین امنیت غذایی مهمترین ماموریت سازمان جهاد کشاورزی قم است و به همین علت ما از همه ظرفیت‌های موجود از جمله مشارکت فعال بخش خصوصی برای افزایش توان تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم استان به خصوص در حوزه تولید گوشت قرمز استفاده می‌کنیم.

دامپروری در قم سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و دامپروران به خوبی می‌دانند که چگونه دام خود را با توجه به شرایط خاص آب‌وهوایی این استان پرورش و محصولات غذایی مورد نیاز مردم را از این طریق تولید کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: سازمان جهاد کشاورزی قم در ارتباط با حوزه تولیدات دامی به دنبال استفاده از جدیدترین فناوری‌های موجود در صنعت دامپروری به منظور بالابردن سطح کمی و کیفی محصولات این حوزه و تامین امنیت غذایی مردم استان است.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری بیشتر از پساب تصفیه شده در دستور کار است
  • میزان تولیدات بخش دام و طیور قم افزایش می‌یابد
  • دیدار مستقیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد
  • اجرای ۵۰۰هزار مترمربع آسفالت در سنندج انجام شده است
  • صدور نخستین پروانه بهره برداری گردشگری کشاورزی در یزد
  • دامداران اصلاح نژادی دام سبک در قم حمایت می‌شوند
  • باغداران از نهال شناسه دار در باغات استفاده کنند
  • تجهیز یک چهارم اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری
  • اجرای ۱۹۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در خراسان جنوبی
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس