Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه شصت و سومین کمیته طرح‌های ترافیکی تابستانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان تردد ها در شهریور ماه خوشبختانه تا کنون اتفاق خاص در معابر و شریان‌ها اصلی کشور رخ نداده است.
 
رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: سرعت و سبقت غیر مجاز بیشترین میزان حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سردار مهری با اشاره به فیلم منتشر شده درگیری با مامور پلیس راهور در فضای مجازی گفت: این حادثه روز پنج شنبه اول شهریور ماه و در دوازده کیلومتری شهر شیراز در مسیر شیراز به کازرون رخ داده است که مامور راهور برای کمک به خودروی سواری پژو خسارت دیده در صحنه حاضر می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در همین حین یک دستگاه خودروی سواری لندکروز به دلیل سرعت زیاد واژگون می‌شود یک نفر که صاحب خودروی لندکروز است یا همراه آن اقدام به ضرب و شتم مامور راهور می‌کند و به خودروی راهور آسیب میرساند.
 
رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: یک نفر از ضاربان دستگیر شده و پرونده آن در مجموعه قضایی فارس دنبال می‌شود.
 
سردار مهری گفت: پرونده نماینده مجلس که به مامور پلیس راهور تعرض کرده بود نیز همچنان در معاونت حقوقی ناجا در حال رسیدگی است.
 
وی افزود: از ابتدای طرح تابستانی تا کنون ۵۱ درصد از کشته‌های حوادث رانندگی در سر صحنه تصادف جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا لندکروز دام پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است

رئیس پلیس راهور استان قم گفت:یکی از معضلات استان قم کمبود پارکینگ است، و این موضوع علاوه بر شهروندان موجب آزار مسافران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ غلامرضا صدفی در دیدار آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: پلیس راهور در دو بخش خدماتی و عملیاتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 46 درصد افزایش خدمات داشتیم، افزود: به 107 هزار نفر در حوزه صدور گواهینامه خدمات دادیم.

رئیس پلیس راهور استان قم بیان کرد: طبق تحقیقات انجام شده افرادی که گواهینامه ندارند، وسیله نقلیه خود را بیمه نیز نمی‌کنند که در همین راستا طرح صدور آسان گواهینامه را اجرا کردیم که در قالب این طرح سال گذشته توانستیم 11 هزار و 500 راکب موتور سیکلت را گواهینامه دهیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق در رشد بیمه نیز اثرگذار بود، عنوان کرد: 250 هزار موتورسیکلت در استان قم وجود دارد که متاسفانه حوادث متعددی را خلق می‌کنند.

صدفی افزود: راکبان موتورسیکلت سال گذشته 42 درصد از تصادفات را به خود اختصاص دادند که این آمار نسبت به سال قبل دو درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه شماره گذاری افزایش خدمات را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: استان قم در عرصه رضایت مندی نیز توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه در سطح شهر قم اقدامات خوبی توسط شهرداری درحال رقم خوردن است، تصریح کرد: ازجمله این اقدامات می‌توان به هوشمند کردن تقاطع‌ها و نصب دوربین‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات استان قم کمبود پارکینگ است، گفت: این موضوع علاوه بر شهروندان موجب آزار مسافران و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) شده است.

سرهنگ صدفی با بیان اینکه در سطح شهر قم پارکینگ‌ها باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرند، گفت: فضاهای مناسبی در سطح شهر قم وجود دارد که می‌تواند به محلی برای استراحت و پارکینگ زائرین تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث اعمال قانون هر سال نسبت به سال گذشته، افزایش داریم، بیان کرد: در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 20 درصد افزایش برخورد با تخلفات را داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور استان قم با بیان اینکه پلیس تلاش خود را برای برخورد با تخلاف انجام می‌دهد، اظهار داشت: در مباحثی مانند استفاده از کلاه ایمنی و عدم استفاده از تلفن همراه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی با اشاره به اینکه 39 درصد تصادفات در داخل شهر قم عدم توجه به جلو است، عنوان کرد: در عرصه فرهنگ‌سازی اقدامات متعددی را دنبال کردیم که یکی از این اقدامات ارائه آموزش به دانش آموزان در مدارس است.

سرهنگ صدفی افزود: در این بخش نیز در سال گذشته توانستیم حدود 12 هزار دانش آموز را آموزش دهیم که به عنوان همیار پلیس فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه همچنین آموزش‌هایی در فضای مجازی انجام دادیم، عنوان کرد: افرادی که به صورت مکرر تخلف تجاوز از سرعت غیر مجاز داشته باشند از طریق شماره پلاک شناسایی شده و حتما باید در دوره آموزشی ویژه شرکت کنند.

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: درخواست داریم که تمام وظیفه فرهنگ سازی بر عهده پلیس نباشد و سایر مجموعه‌ها نیز نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • فوت ۲ نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • فوت ۲ نوجوان یر اثر واژگونی موتورسیکلت در یزد
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!