Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور اردکانیان وزیر نیرو طرح تامین آب شرب ۱۲ روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه با بهره مندی از ظرفیت‌های مالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح این طرح با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده اند، گفت: هم اینک ۷۲ درصد از جمعیت روستایی کشور از این نعمت مهم برخوردارند که این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۸۱ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت ۵۰۰ هزار نفر در ۷۹۶ روستای کشور در ۲۱ استان از آب آشامیدنی مناسب و با کیفیت برخوردار شدند افزود: اعتباری افزون برهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور در هفته دولت هزینه شده است.

وزیر نیرو با قدردانی از زحمات کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه، از پیگیری‌های نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات حوزه آب و برق این استان نیز قدردانی کرد.

مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: استان گیلان جزء استان‌های پر بارش کشور است، اما از لحاظ دسترسی و توزیع آب شرب با مشکل مواجه است.

وی افزود: آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان آستانه اشرفیه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نوید دهنده این امر مهم در دیگر نقاط کشور است.

همچنین محبعلی رنج ور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان نیز در این مراسم گفت: آبرسانی به این ۱۲ روستا در قالب قرارداد BOT و با سرمایه گذاری ۷۴ میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه امروز با بهره برداری از این طرح جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۹۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدندافزود: حجم عملیاتی این طرح را شامل لوله گذاری بطول ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: منبع تامین آب شرب این ۱۲ روستا ۳ حلقه چاه فلمن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: با آبرسانی به این روستاها.۵۹.۹ درصد به شاخص بهره مندی شهرستان آستانه اشرفیه از آب شرب افزوده شد.

محبعلی رنج ور، همچنین با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دولت ۳۳ طرح آبرسانی روستایی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال در گیلان به بهره برداری می‌رسد تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر در ۷۱ روستای استان از این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

بهره برداری از طرح آبرسانی به روستا‌های آستانه اشرفیه با حضور وزیر نیرو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هیئت دولت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری امروز سه‌شنبه در بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، اظهار داشت: این ورزشگاه بعد از ۱۴ سال، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان عملیات اجرایی این طرح سال ۸۸ آغاز شد و طی سال‌های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است، گفت: بر اساس گزارش‌های فنی، طی یک سال و دو ماه گذشته با کمک دولت سیزدهم، اقدامات جهادی و انقلابی و همچنین تخصیص‌های مالی این طرح ۴۰ درصد پیشرفت کرده و هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه افتتاح قرار دارد.

معاون رئیس‌جمهور بدون اشاره به زمان سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح با ارزش مالی روز هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طراز ورزشگاه‌های منطقه‌ای خواهد بود که با توجه به استعدادهای ورزشی خوب در لرستان جز ملزومات حوزه جوانان به شمار می‌رود.

منصوری، تاکید کرد: تکمیل زیرساخت‌های ورزشی موجب شکوفایی استعدادهای مطلوب در استان می‌شود که افتتاح این ورزشگاه هدیه دولت در راستای تعالی و سلامت روحی و جسمی جوانان لرستان است.

کد خبر 6099157

دیگر خبرها

  • ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در آستانه افتتاح با حضور رئیس‌جمهور
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان