Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@23:14:20 GMT

رسوایی آزار جنسی کودکان در کلیسا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۱۶۷۰

رسوایی آزار جنسی کودکان در کلیسا

رهبر کاتولیک‌های جهان در ارتباط با آزار جنسی کودکان توسط کشیش‌ها در خواست بخشش کرد و خواهان اجرای عدالت شد.

حوادث کودک آزاری/پاپ فرانسیس دیروز (۲۵ اوت) برای سفری دو روزه وارد جمهوری ایرلند شد. این نخستین سفر یک پاپ در ۳۹ سال گذشته به این کشور است.

این سفر در حالی صورت گرفته که کلیسای کاتولیک با انتقاداتی درباره نحوه برخورد با اتهام‌های مربوط به آزارکودکان توسط کشیش‌ها در دهه‌های گذشته روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ فرانسیس

او در دومین روز سفر تاریخی خود به جمهوری ایرلند در یک سخنرانی گفت که هیچ کس نمی‌تواند در برابر داستان‌های افرادی که "مورد آزار قرار گرفته، از بی‌گناهی آنها ربوده شده و با خاطرات دردناک آسیب‌دیده" خاموش بماند.

سفر پاپ به جمهوری ایرلند هم‌زمان با "نشست جهانی خانواده" که هر سه سال یک بار از سوی کلیسای کاتولیک برگزار می‌شود، انجام شده است.

کودک آزاری در کلیسا

چند روز پیش پاپ با انتشار نامه ای خطاب به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون عضو کلیسای کاتولیک‌ در سراسر جهان به قصور کلیسا در مواجهه با "خشونت علیه افراد بسیار آسیب پذیر " اذعان کرد.

او در این نامه آزار جنسی کودکان و پنهان‌کاری کشیشان در این مورد را به عنوان یک رشته "فجایع" محکوم کرد.

راهبان کودک آزار کلیسا ---

مارگارت مک‌گاکین از موسسه "بازماندگان و قربانیان سوءاستفاده توسط نهادها" در ایرلند شمالی گفت که واکنش پاپ "ناکافی و دیرهنگام" بوده و این نامه "چیزی را عوض نمی‌کند."

شرایط جمهوری ایرلند از آخرین باری که پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۷۹ از آن دیدار کرد، متفاوت است.

---

از زمان دیدار پاپ ژان پل دوم تغییرات زیادی در رویکرد جامعه نسبت به مسائل اجتماعی در این کشور اتفاق افتاده است که از جمله می‌توان به سقط جنین، جلوگیری از بارداری، طلاق و یا ازدواج همجنسگرایان اشاره کرد.

مردم ایرلند در سال ۲۰۱۵ به تغییردر قانون اساسی برای ازدواج همجنسگرایان و پس از آن در ماه می سال جاری (حدود سه ماه پیش) به لغو محدودیت‌ها در مورد قوانین مربوط به سقط جنین رای دادند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...

به گزارش همشهری آنلاین، آذر سال ۱۴۰۲ زن جوانی به نام نسرین با مراجعه به پلیس آگاهی از مردی رمال شکایت کرد و اظهار داشت وی او را مورد آزار و اذیت و تعرض قرار داده است.

این زن در تشریح ماجرا به مأموران گفت: از ۴ سال قبل به یک بیماری مبتلا شدم و به پزشکان متعددی مراجعه کردم اما نه تنها بیماری‌ام درمان نشد بلکه قدرت عضلاتم را هم از دست دادم. به صورت عادی نمی‌توانستم راه بروم تا اینکه چند ماه قبل به واسطه یکی از دوستانم با مرد رمالی به نام سعید آشنا شدم.

وی ادامه داد: او ادعا می‌کرد که ظرف چند جلسه و با یک نسخه جادویی می‌تواند بیماری‌ام را درمان کند. اظهارات این مرد دوباره من را امیدوار کرد و به خانه سعید در جنوب تهران رفتم. پس از چند جلسه او گفت برای درمان کامل باید به من انرژی بدهد و با حرف‌هایش فریبم داد و در نهایت هم من را مورد آزار و اذیت قرار داد. حالا هم من از او شکایت دارم.

در حالی که مأموران در حال تحقیق از متهم بودند، دومین شکایت مشابه به پلیس اعلام شد. دومین شاکی دختر جوانی به نام شیرین بود که اظهاراتش با شاکی اول شباهت زیادی داشت. در ادامه ۳ زن جوان دیگر هم با شکایت‌های مشابه به پلیس مراجعه کردند و تعداد شاکی‌های پرونده مرد رمال به ۵ نفر رسید.

به این ترتیب مأموران سعید را ردیابی کردند و بازداشت شد. وی پس از انتقال به پلیس آگاهی و در جریان بازجویی‌ها منکر اتهام وارده شد. پس از آن مأموران او را در مقابل شاکی‌ها قرار دادند که هر ۵ زن او را شناسایی کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه ۵ شاکی پرونده برای مرد رمال درخواست اشد مجازات کردند.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و به قضات گفت: متهم به بهانه درمان بیماری به من تعرض کرد. حالا علاوه بر بیماری جسمی، به مشکلات روانی هم مبتلا شده‌ام و زندگی‌ام نابود شده است. من به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستم.

شیرین دومین شاکی پرونده نیز به قضات گفت: من به خاطر اینکه دوست داشتم زودتر ازدواج کنم و همیشه به دنبال آن بودم که یک مرد خوب همسرم بشود از طریق یکی از دوستانم با سعید آشنا شدم. وقتی به خانه‌اش رفتم او گفت که می‌تواند با دادن یک نسخه جادویی کاری کند که خیلی زود مرد ایده‌آلم به خواستگاری‌ام بیاید و بختم باز شود اما این مرد شیاد من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

سومین شاکی هم گفت: چند سالی بود که مشکلات اقتصادی من و خانواده‌ام را آزار می‌داد و فکر کردم می‌توانم با گرفتن یک نسخه از متهم قفل مشکلاتمان را باز کنم اما سعید با ترفندی فریبکارانه به من تعرض کرد.

۲ شاکی دیگر هم که با همین ترفند فریب مرد رمال را خورده بودند جزئیات شکایت شان را مطرح کردند.

پس از اظهارات شاکی‌ها، متهم ۵۰ ساله به جایگاه رفت و گفت: من منکر ارتباط با شاکی‌ها نیستم و با هر ۵ نفر ارتباط داشتم اما من آنها را به زور به خانه‌ام نیاوردم و خودشان از من نسخه جادویی می‌خواستند و هر ۵ زنی که حالا از من شاکی هستند خودشان از من خواستند و پیشنهاد دادند که با آنها ارتباط داشته باشم. من به هیچ‌کدام از شاکی‌ها تجاوز نکرده‌ام و اتهامم را قبول ندارم.

متهم در ادامه افزود: من ۲ همسر دارم که یکی از آنها بیمار است و دیگری هم در افغانستان زندگی می‌کند. اگر هم می‌بینید که پیشنهاد شاکی‌ها را رد نکردم، به خاطر دوری از همسرانم بود وگرنه با آنها ارتباط برقرار نمی‌کردم.

با اظهارات متهم قضات ادامه جلسه رسیدگی به پرونده را به تحقیقات بیشتر درباره ادعای متهم موکول کردند.

کد خبر 848582 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم خرافات و رمالی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • رسوایی جدید در آمریکا
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • کشف بناهای ماقبل‌تاریخی که «مسیری به جهان پس از مرگ» بودند (+عکس)
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن | می‌خواستم شوهر خوبی نصیبم شود اما این مرد...
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست