Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی با اشاره به شایع‌ترین علل صرع در ایران گفت: صرع یکی از درمان‌پذیرترین بیماری‌های مغز و اعصاب به شمار می‌رود.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی انجمن صرع ایران، دکتر پرویز بهرامی دراتباط با برگزاری ششمین سمپوزیم بین‌المللی صرع اظهارداشت: این سمپوزیوم به مدت ۳ روز در مرکز تحقیقات شفا و بیمارستان خاتم برگزار و اساتید بین‌المللی از کشور‌هایی همچون آمریکا، آلمان و دانمارک در این سمپوزیوم حضور داشته و اساتید برجسته و مطرحی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران نیز شرکت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی گفت: شیوع صرع در ایران علائم‌شناسی صرع، روش‌های تشخیصی، تصویربرداری صرع، صرع در اطفال، درمان‌های دارویی و جراحی در صرع از جمله محور‌های این سمپوزیوم بوده است که توسط اساتید مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
وی بیان داشت:‌همچنین کارگاه‌هایی با عناوین صرع و هنر و کنترل ثبت نوار مغز طولانی همراه با فیلم برای تشخیص دقیق بیماری برگزار شد و ۱۵ پوستر ارائه و ۲۴ سخنرانی نیز داشته‌ایم.
فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به صرع در ایران وجود دارد گفت:‌علائم صرع بستگی به نوع آن داشته و از خیرگی تا تشنج و حرکات یک سمت یا چهار اندام را شامل می‌شود.
بهرامی گفت: غش کردن صرفاً به معنای صرع نیست چرا که غش کردن می‌تواند منشأ قلبی داشته باشد و یا افت فشار و قندخون می‌تواند آن را سبب شود.
وی با بیان اینکه صرع یکی از درمان‌پذیرترین بیماری‌های مغز و اعصاب است گفت: درمان صرع ابتدا به صورت تک‌دارویی بوده و بسته به نوع صرع دارد و در صورتی که تک‌دارویی جواب نداد و بیمار دارو‌ها را به موقع و در مدت مشخص شده مدام استفاده کرد نتیجه نگرفت درمان چنددارویی پیشنهاد شده و اگر این مسئله نیز جواب نداد بیمار در گروه بررسی برای درمان جراحی قرار می‌گیرد.
فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزی گفت: در دنیا ۵۰ میلیون نفر مبتلا به صرع هستند و آمار مبتلایان جدید آن ۴۰ تا ۱۹۰ نفر در میان هر ۱۰۰ هزار نفر است. همچنین علت شایع صرع در ایران ضربه‌های مغزی از تصادفات رانندگی، سوء مصرف موادمخدر، عفونت‌های مغزی، اختلال در کنترل قند و کلسیم خون، مشکلات ژنتیکی، سکته و تومور‌های مغزی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صرع بیماری اعصاب اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نمونه از عجیب‌ترین موجودات دنیا (فیلم)

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: موجود عجیب اقیانوس‌ها که توانایی حل مسأله دارد (فیلم) قدرت وحشتناک یک فیل خشمگین را ببینید کشف گونه‌ای کمیاب از زنبق دریایی در قطب جنوب (فیلم)

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • سازمان ملل: اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • چند نمونه از عجیب‌ترین موجودات دنیا (فیلم)
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد