Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:19:00 GMT

ویروسی که نانوذرات طلا می سازد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۱۷۸۴

ویروسی که نانوذرات طلا می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید روشی یافته اند تا باکمک ویروس نانو ذرات طلا بسازند. از این ذرات نانو برای تصفیه آب استفاده می شود.

چنین روشی از هزینه و زمان مورد نیاز برای تولید قطعات الکترونیکی کم می کند.  ویروس مذکور نوعی باکتریوفاژ به نام M۱۳ است. انعطاف پذیری، عمومیت و سهولت دستکاری ژنتیکی این ویروس باعث شده تحقیقات متعددی روی آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از آن برای نگهداشتن طیفی از سیم های نانو در مکان خود، ساخت پنل های خورشیدی کارآمدتر، باتری های لیتیوم یونی و دستگاه پیزوالکتریکی استفاده می شود.

در گذشته M۱۳ به طور ژنتیکی دستکاری شد تا یون های طلا را بهم پیوند دهد. دانشمندان با کمک این قابلیت توانستند سیم های نانوطلای نازک و بلند تولید کنند. در همین راستا محققان تصمیم داشتند شکل ویروس را تغییر دهند تا نانوساختارهای طلایی دیگر بسازند.

 برای این منظور آنها ابتدا با قرار دادن M۱۳ در معرض آب و کلروفرم، آن را به شکل کروی درآوردند. سپس، محلولی از یون‌های طلا را به آن افزودند، در نتیجه ویروس‌ها مجبور به فعالیت شدند. پس از آن، نانوذرات طلا به پهنای چند ۱۰ نانومتر بود که تیز و توخالی بودند. همچنین این گروه از روشی استفاده کردند تا نانوسیم هایی با طول یک میکرومتر بسازند.

الین هاربر محقق ارشد تحقیق می گوید: طبیعت نانوساختارهای پیچیده و بسیار سازمان یافته ای را به وجود می آورد که دقت و خصوصیات آن حتی از روش های پیشرفته فنی هم بیشتر است. با ادراک وبهره برداری از این ویژگی ها می توان مواد فوق پیشرفته ای ساخت.

همچنین به گفته محققان می توان از این نانوذرات طلا به عنوان کاتالیزور نوری برای تصفیه فاضلاب استفاده کرد.

کد خبر 4386494 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی طلا فناوری نانو مردم علیه احتکار نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان سازمان فضایی ایران فناوری نانو صنعت خودروسازی ماهواره اینترنت گوگل گوشی هوشمند سلول بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب تروجان

ویروس رایانه‌ای به نام استاکس‌نت محصول مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان ۰۰۸۲ رژیم صهیونیستی است که هدف از ساخت این ویروس آلوده کردن رایانه‌های مراکز مهم ایران می‌باشد.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081670 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • عفونت‌های باکتریال و ویروسی پوست در ورزشکاران
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • حسگری که مواد مخدر را ۶ برابر سریع‌تر شناسایی می‌کند
  • معرفی روشی برای شناخت بیشتر آفت‌کش‌ها
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • روشی ساده و کم‌هزینه برای کاهش استرس
  • یک مرد 19 ساله آینده والیبال ایران را می‌سازد
  • اسب تروجان
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • روشی ساده برای به دام انداختن مار کبری (فیلم)