Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا-مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب گفت: سامانه اندازه گیری بر خط (آنلاین) اثر تجمعی شدت میدان امواج الکترومغناطیسی شیراز بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.cra.ir برای استفاده عموم شهروندان فعال شد.

ندا رحیمی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه های ثابت اندازه گیری اثر تجمعی تشعشعات در 18 نقطه شهر شیراز از جمله صدرا راه اندازی شده که میزان تشعشعات فرکانسی از 300 کیلوهرتز تا 18 گیگاهرتز را اندازه گیری و گزارش می کند و شهروندان می توانند نتایج اندازه گیری ها در نقاط مختلف را به شکل بر خط مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مکان یابی سامانه های اندازه گیری بر اساس شاخص های مختلفی مانند تراکم جمعیت، زمان پرتوگیری، وجود افراد حساس در مکان هایی مانند بیمارستان ها، مدارس، مهدهای کودک، سرای سالمندان و شیرخوارگاهها انجام شده است.
او اظهار داشت: بر اساس استاندارد کمیسیون بین المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یونساز (ICNIRP) و همچنین استاندارد ملی ایران، کمترین آستانه پرتوگیری امواج الکترو مغناطیسی، 28 ولت بر متر است که در این سامانه به شکل خط چین قرمز در نمودار مناطق مختلف مشخص شده است.
مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب بیان کرد: بر اساس قانون، متولی حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها اندازه گیری اثر تجمعی شدت میدان امواج الکترومغناطیسی را انجام می دهد و نتایج را برای ارزیابی و تایید به سازمان انرژی اتمی ارسال می کند.
بیست و دوم تیرماه 97 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نصب 18 سایت اندازه گیری امواج رادیویی در شیراز خبر داد و گفت: در دیگر شهرهای کشور که ذهنیت وجود پارازیت های مضر در فضای آنها وجود دارد، این اندازه گیری انجام و نمایشگر آن نصب می شود.
محمدجواد آذری جهرمی افزود: وضعیت فرکانسی مانند نمایش آلودگی هوا، به طور زنده در این شهرها نشان داده می شود تا شهروندان از آن آگاه شوند.
بر پایه وعده وزیر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از روز چهارم شهریور 97 خروجی اندازه گیری برخط اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی شهرهای تهران و شیراز را در دسترس مردم قرار داده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام آمادگی کرد در صورتی که اعضای شوراهای اسلامی شهرها یا شهرداران کلانشهرها درخواست مشابهی داشته باشند، بررسی و اقدام می شود.
بر اساس قانون، وظیفه اندازه گیری سطح تجمعی تشعشعات رادیویی به عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حفاظت در برابر آنها بر عهده سازمان انرژی اتمی است.
به گفته آذری جهرمی، 'معیاری که به لحاظ فنی در استانداردهای علمی مضر بودن آن بر بدن انسان ثابت شده، بحث اثرات گرمایی تشعشعات فرکانسی نظیر موبایل، وای فای، تلویزیون، ماهواره و غیره به صورت تجمیعی است که در فضا وجود دارد'.
6122 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ارتباطات راديويي استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پنج ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به استفاده از مسئله اینترنت اشیا در مدیریت شهری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری در حوزه هوشمندسازی شهری این مسئله است که که جز قله‌های تکنولوژی جهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای زیرساخت‌های این موضوع در طول سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری قم افزود: سال ۱۴۰۳ توسعه مؤلفه‌های اینترنت اشیا را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه مسئله اینترنت اشیا در موضوعات مختلف از جمله مدیریت فضای سبز شهری می‌تواند کاربرد داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مثال‌های این موضوع، آبیاری فضای سبز با بهره‌وری بسیار بالا است.

مؤمن حجازی تصریح کرد: در حال حاضر در حال نصب کنتورهای هوشمند هستیم که فرکانس‌های رادیویی خود را در بستر اینترنت اشیا دریافت خواهند کرد. این کنتورها از راه دور قابل کنترل بوده و مصرف آب بهینه می‌شود.

وی گفت: پنج ایستگاه هواشناسی برای سنجش شاخص‌های آلایندگی هوا، دما و رطوبت راه اندازی کردیم که این کار هم مبتنی بر اینترنت اشیا انجام شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به مزایای وجود این ایستگاه‌ها افزود: به زودی درگاه‌های آن را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

کد خبر 745536

دیگر خبرها

  • ماجرای انفجار در تبریز فعال شدن پدافندها بود
  • واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!
  • فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات
  • چرا این موجود هشت‌ پا به هیچ شکلی نمی‌میرد؟ (+عکس)
  • این موجود هشت‌پا هیچ‌جوره نمی‌میرد!
  • تقویت سامانه بارشی در زنجان
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم