Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@07:45:50 GMT

وجود 400 داروساز در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۱۹۹۲

وجود 400 داروساز در استان کرمانشاه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه افضلی رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه با اشاره به وجود 400 داروساز در استان، گفت: تقریبا می توان گفت هیچ دکتر داروسازی در استان بیکار نیست و همه یا در داروخانه‌ها و یا در بیمارستان‌های استان فعال هستند.

وی به وجود 270 داروخانه در استان اشاره کرد و افزود: تعداد داروخانه‌ها با توجه به ضریب جمعیتی در نظر گرفته می شود که بر این اساس با 40 مجوز جدیدی که امسال برای تاسیس داروخانه می دهیم تعداد داروخانه های استان نیاز جمعیت استان را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: حدود 30 مورد از این داروخانه ها بصورت شبانه روزی فعالیت دارند که نیاز است دو دکتر داروساز به عنوان مسئول فنی در آن فعالیت داشته باشند.

افضلی در ادامه به تشریح مشکلات داروسازان استان پرداخت و به روز نبودن بیمه ها در پرداخت مطالبات داروخانه ها را مهم ترین مشکلات آنها عنوان کرد و افزود: امروزه تقریبا تمام مردم برای خرید دارو از بیمه استفاده می کنند و داروخانه ها بخش عمده ای از هزینه خرید دارو را از بیمه ها دریافت می کنند.

وی افزود: از طرفی داروخانه ها خرید داروی خود را از شرکت های پخش دارو انجام می دهند که آنها نیز باتوجه به گرانی دارو با مشکلات زیادی در بحث گردش مالی سرمایه خود مواجه هستند و مرتب به داروخانه برای پرداخت نقدی هزینه دارو فشار وارد می کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت دارو شرکت های تولید دارو از شرکت های پخش دارو تقاضای خرید نقدی یا پرداخت با چک کوتاه مدت دارند و به همین تناسب این شرکت ها نیز از داروخانه ها می خواهند که خرید دارو را یا نقدا حساب کرده و یا چک کوتاه مدت یک ماهه بدهند.

افضلی افزود: این درحالیست که داروخانه ها باید از بیمه پول خود را بگیرند و در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی حدود شش ماه و سایر بیمه ها مانند بیمه سلامت و نیروهای مسلح حدود چهار ماه در پرداخت مطالبات خود به داروخانه عقب هستند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

وجود 270 داروخانه در استان کرمانشاه

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه با فروش اینترنتی دارو موجب ایجاد مافیا نمی‌شود، افزود: هدف از ابلاغ آئین نامه این طرح آن بود که مردم راحت تر به دارو دسترسی داشته باشند، همانطور که مردم مواد غذایی را به راحتی بر بستر اینترنت سفارش می‌گذارند و تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند داروی خود را از داروخانه مدنظرشان تهیه کنند، سپس انتقال دارو با شماره پیگیری انجام می‌شود و پیک اطلاعی از داروها ندارد. در این روش انتقال داروها در بسته بندی‌هایی قرار دارد که محتویات آنها مشخص نیست و مسئولیت دارو و محتویات آن به عهده داروساز مسئول فنی داروخانه است، پیک مربوط به سکو اینترنتی هم با شماره پیگیری داروها را بسته بندی شده تحویل می‌گیرد و تحویل بیماری که دارو را سفارش داده قرار می‌دهد.

کد خبر 6094731 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟