Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم عمومی وزارت کشور ضمن تشریح اهم اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در یکساله دولت دوازدهم گفت: وزارت کشور در سال ۹۶ رتبه برتر ملی در حوزه عملکرد پدافند غیرعامل را کسب کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حسین قاسمی گفت: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار و پدافند غیرعامل در وزارت کشور برگزار شد که از جمله نتایج آن انتشار کتاب راهنمای ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم و ماده مرتبط در قانون برنامه ششم توسعه برای استفاده دستگاه‌های اجرایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این کنفرانس بیش از ۳۰۰ مقاله کاربردی مطابق با محور‌های اعلام شده دریافت شد و در کتاب کنفرانس منتشر شد.
قاسمی از دیگر نتایج این کنفرانس را گسترش تفکر و رویکرد مردم محوری در پدافند غیرعامل دانست و اعلام کرد: شناسایی آخرین دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی حوزه پدافند غیرعامل در قالب نمایشگاه و تعامل با اساتید و خبرگان حوزه پدافند غیرعامل در قالب کمیته علمی ۲۰ نفره از دیگر برنامه‌های این حوزه بود.
مدیرکل دفتر امور انتظامی و توسعه نظم وزارت کشور خاطرنشان کرد: در ۴ برنامه در صدا و سیما، نقش و فعالیت‌های وزارت کشور در حوزه پدافند غیرعامل اطلاع رسانی شد.
وی اشاره کرد: ۱۷۰ موضوع مورد نیاز برای برگزاری کارگاه آموزشی و ۱۳۰ تجربه پدافندی در کشور و انتخاب ۷ تجربه موفق، جهت ارائه در کنفرانس دریافت شد. همچنین کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل نیز برگزار شد.
قاسمی با اشاره به اینکه که وزارت کشور رتبه برتر ملی در حوزه عملکرد پدافند غیرعامل در سال ۹۶ کسب کرد، افزود: استانداران سمنان، قم و کرمان نیز در بین مدیران مختلف استانی و شهرستانی رتبه‌های برتر در عملکرد پدافند را به دست آوردند. همچنین چهار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری‌های آذربایجان شرقی، گیلان، فارس و چهارمحال بختیاری به عنوان مدیران برجسته استانی و شهردار ساری به عنوان مدیر نمونه شهرستانی شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های وزارت کشور نیز به دلیل اهتمام به موضوع پدافند غیرعامل در این همایش تقدیر و مسئول پدافند غیرعامل این سازمان به عنوان مدیر نمونه در بخش پدافند غیرعامل معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.
قاسمی با اشاره به مشارکت در ده‌ها همایش تخصصی و علمی علاوه بر همایش ملی پدافند غیر عامل ادامه داد: این همایش‌ها در نقاط مختلف تهران و دستگاه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی و ... برگزار شد. عناوین برخی از این همایش‌ها عبارتند از: جشنواره علمی سلمان فارسی (خندق)، همایش رزمایش زیستی، همایش پدافند غیرعامل کالبدی، همایش و نمایشگاه سایبری و.
مدیرکل دفتر امور انتظامی افزود: بر اجرای قریب به ده هزار برنامه متنوع آموزشی، تبلیغاتی، رسانه‌ای و. در ایام هفته پدافند غیرعامل (آبانماه ۱۳۹۶) استان‌ها شامل برگزاری بیش از ۱۹۲۳ رزمایش، برگزاری بیش از ۶۵۱ همایش و مانور، افتتاح بیش از ۲۵۵ پروژه مرتبط با پدافند و ... نظارت شد.
قاسمی همچنین از پیگیری تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها خبر داد و گفت: این طرح در حقیقت نقشه اصلی برای اقدام در حوزه پدافند غیرعامل در استان‌های کشور است و هم اکنون برای تمام استان‌ها قرارداد تهیه طرح منعقد گردیده است.
وی افزود: پیگیری‌های لازم برای تشکیل انجمن‌های علمی پدافند غیرعامل (به عنوان نهاد‌های تخصصی و غیر دولتی پدافند غیرعامل) در مراکز استان‌های فاقد آن و توزیع کتب و تجهیز کتابخانه و احداث بخش تخصصی در کتابخانه‌های موجود در حال انجام است.
قاسمی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی (رابطین و ...) و عمومی (عمدتا در ایام هفته پدافند) با بیش از ۲۰۴۲ کارگاه و دوره در راستای فرهنگ سازی و دوره هـای تخصصی خـاص دست‌اندرکاران و مدیران پدافند غیرعامل و کارشناسان دستگاه‌ها در کلیه استان‌های کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و متخصصین در شقوق مختلف را از سایر برنامه‌های این مرکز اعلام کرد.
وی در پایان از برگزاری سه همایش تخصصی مدیران کل پدافند غیرعامل استانی در جهت تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های پدافند غیرعامل و نحوه پیگیری امور مربوط به پدافند در سطح استان‌ها نیز خبر داد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسین قاسمی وزارت کشور توسعه پایدار پدافند غیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین به گردشگران خارجی در دستور کار قرار گرفته و قرار است تا نیمه نخست  امسال تکمیل و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: شناخت بازار‌های هدف گردشگری، تبیین نحوه حضور در نمایشگاه‌های بازار‌های هدف، تعیین نوع و نحوه بازاریابی و تبلیغات در قالب انواع اقلام تبلیغاتی و برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های گردشگری از جمله موضوعات مهم در تدوین این برنامه است.

خزائلی تاکید کرد: از سال‌های گذشته تاکنون تصمیم گرفتیم که برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی باید بازار‌های هدف را شناسایی کنیم، همین رویکرد سبب شد تا تدوین برنامه یاد شده مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این مسئول، استان قزوین با کمک این برنامه هدفگذاری می‌کند که در کدام استان‌ها و برای کدام کشور‌ها اقلام کالایی با زبان خارجی به خصوص چاپ و توزیع کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین بیان کرد: این استان در حوزه گردشگری خارجی روند رو به رشد دارد و در همین ایام تعطیلات نوروزی ۱۲۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

خزائلی یادآور شد: گردشگران خارجی متعلق به کشور‌های اروپایی، چین، روسیه، حوزه خلیج فارس و همچنین آسیای شرقی بودند که در قالب انفرادی و همراه با تیم‌های تورگردی به ایران آمده و استان قزوین را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب کردند.

۱۵۱۶ اثر طبیعی و تاریخی در استان قزوین ثبت ملی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • در تدوین قوانین به بحران‌ها توجه شود/ آمارها واقعی نیست
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین