Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:37:09 GMT

۱۱ روستای منطقه خانقاه پی سوادکوه گازرسانی شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۲۲۶۳

۱۱ روستای منطقه خانقاه پی سوادکوه گازرسانی شد

 به گزارش خبرنگار مهر، جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران بعدازظهر دوشنبه در افتتاحیه گاز رسانی به یازده روستای منطقه خانقاه‌پی سوادکوه، یکی از اهداف نظام برای رفاه حال مردم را گازرسانی به روستاهای دوردست و صعب‌العبور برشمرد و افزود: طی این هدف مقرر شد تا تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور گازرسانی شود و اکنون مناطق کوهستانی و بالای قله کوه‌ها همچون شهر آلاشت نیز گازرسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه با افتتاح این یازده روستا، در حال حاضر دوهزار روستای استان مازندران گازرسانی شدند، خاطرنشان کرد: در این رابطه، استان مازندران مقام اول را در سطح کشور دارد و این امر پیامد وجود همدلی در میان مسئولان است.

احمدپور با بیان اینکه از هنگام بهره‌برداری لوله انتقال گاز دامغان به ساری، دیگر نگرانی بابت افت یا قطعی گاز وجود ندارد، دو دلیل اصلی قطعی را از مدار خارج شدن پالایشگاه به منظور تعمیرات و اختلال در مسیر خط لوله برشمرد.

وی میزان گاز انتقالی از دو خط لوله انتقال گاز به استان را در بدبینانه‌ترین حالت، سرجمع حدود ۵۰میلیون متر مکعب گاز عنوان کرد و افزود: از آنجا که مصرف کل گاز استان در پیک بار، حدود ۳۶ میلیون متر مکعب است؛ از این رو، امکان صادرات حدود ۱۴ میلیون متر مکعب گاز به استان‌های همجوار وجود دارد.

این مسئول با اعلام اینکه در منطقه خانقاه‌پی تاکنون بیش از یک هزار علمک گاز نصب شده و ۵۰۰ علمک دیگر در حال نصب است، اظهار امیدواری کرد که این کار تا شروع مهرماه و آغاز فصل سرما به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه ۸۰ کیلومتر منطقه، شبکه‌گذاری شده است، هزینه آن را بیش از ۱۱ میلیارد تومان برشمرد و گازرسانی را عاملی برای رفاه و ایجاد اشتغال در منطقه دانست.

وی با اشاره به خطرات گاز، بر لزوم آگاهی از چگونگی استفاده از گاز و مطالعه دفترچه راهنما برای افرادی که خانه‌هایشان برای اولین بار گازرسانی می‌شود، تأکید کرد.

در ادامه این مراسم، سعید یزدانی، با بیان اینکه در طی چهار روز از هفته دولت، حدود ۲۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان سوادکوه به بهره‌برداری رسیده است، این امر را بیانگر نگاه و توجه دولت به مناطق روستایی و کم‌برخوردار بیان کرد و افزود: طبق آمار، با گازرسانی به ۱۱ روستای منطقه خانقاه‌پی، بیش از ۲هزار خانوار از افراد بومی این منطقه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد بیش از ۲۰ پروژه کلنگ‌زنی و بهره‌برداری بخش دولتی و خصوصی در شهرستان طی هفته دولت، هزینه مجموع آنها را حدود ۵۱ میلیاردو ۶۸۰ میلیون تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم، مشعل گاز به‌صورت پایلوت در روستای فلورد (یکی از یازده روستای منطقه خانقاه‌پی شهرستان سوادکوه) روشن شد.

کد خبر 4386556

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت گاز مازندران گازرسانی روستایی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شهرکرد احتکار شیراز عید سعید قربان خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف استانداری سمنان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی