Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان لایروبی آب بندان‌ها را گامی مهم جهت افزایش ذخیره آب استان دانست و گفت: امیدواریم حمایت‌های لازم از سوی دولت در خصوص لایروبی آب‌بندان‌ها در کنار بهره برداری از سدهایی چون شفارود، پلرود و سدهای لاستیکی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان ظهر امروز(5 شهریور) در مراسم بهره برداری از طرح جامع آبرسانی به 12 روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه به روش B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

O.T  با بیان اینکه گیلان پربارش‌ترین استان کشور بوده و در تأمین آب مشکلی وجود ندارد گفت: مشکل استان در توزیع و دسترسی به آب شرب و آب کشاورزی است.

 

وی با تصریح اینکه بخش عمده آب کشاورزی استان از سد منجیل تامین می‌شود افزود: استان‌های حوضه آبریز سد منجیل کم بارش بوده و با کمبود آب در فصل کشاورزی مواجه هستیم و باید منابع دیگری که آب بندان‌ها مهمترین آن هستند، جایگزین کنیم.

 

سالاری، لایروبی و احیاء آب بندان‌های استان را گامی مهم در جهت افزایش ذخیره آب استان دانست و بیان کرد: امیدواریم حمایت‌های لازم از سوی دولت در خصوص لایروبی آب‌بندان‌ها در کنار بهره برداری از سدهایی چون شفارود، پلرود و سدهای لاستیکی انجام شود.

 

وی تاکید کرد: با مدیریت صحیح آب بندان‌ها، سدهای کوچک، چشمه‌ها و رودخانه‌ها می‌توان آب را به اندازه کافی در اختیار کشاورزان و شهروندان قرار داد.

 

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به فرسودگی شبکه‌های برق رسانی استان اذعان کرد: تولید برق استان بیش از یک و نیم برابر مصرف استان است که از نیروگاه‌های متنوع برقی، آبی و بادی تامین و به اشتراک گذاشته می‌شود اما وضعیت شبکه‌های توزیع و تأسیسات برق استان خوب نبوده و نیازمند یک تحول اساسی است.

 

وی خواستار حمایت وزارت نیرو در نوسازی تاسیسات برق استان شد و بیان کرد: میانگین عمر شبکه‌های برق گیلان بیشتر از سایر استان‌هاست که بر اثر سوانح طبیعی دچار مشکل شده و نوسازی نشده‌اند و نیازمند تدوین برنامه‌ای دو ساله حداقل برای انجام کارهای اساسی با دستور وزیر نیرو هستیم.

 

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به افتتاح طرح جامع آبرسانی به 12 روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه به روش B.O.T تاکید کرد: امیدوارم این طرح آغاز خوبی جهت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی بوده و به یک الگوی موفق کشوری تبدیل شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان مجلس اردبیل استان همدان دولت مسجد دعای عرفه مهدویت امیرالمومنین ع شبکه برق گیلان ذخیره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است