Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-20@05:37:17 GMT

معجزه های هندوانه برای بدن

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۲۴۲۳

معجزه های هندوانه برای بدن

رکنا: هندوانه میوه‌ای خوشمزه و طراوت‌بخش است که می‌تواند فواید سلامت مختلفی را نیز برای انسان به‌همراه داشته باشد. هر فنجان هندوانه تنها ۴۶ کالری دارد، اما سرشار از ویتامین‌های C و A و بسیاری ترکیبات گیاهی مفید دیگر است.

به گزارش رکنا، هندوانه از محتوای کالری کمی برخوردار است و همان گونه که پیش‌تر اشاره شد هر فنجان از آن(154 گرم) تنها 46 کالری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حتی از میزان کالری میوه‌های کم قند مانند توت‌ها نیز کمتر است،اما یک فنجان هندوانه می‌تواند حاوی مواد مغذی فراوانی باشد که ویتامین‌ها و مواد معدنی زیر از آن جمله‌اند:ویتامین C ، 21صد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.ویتامینA ،18درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.پتاسیم: 5 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.منیزیم: 4 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.ویتامین‌های B1، B5 و B6 3درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه.همچنین، این میوه منبع خوبی برای کاروتنوئیدها، از جمله بتا-کاروتن و لیکوپن است. افزون بر این، هندوانه حاوی سیترولین است که یک اسید آمینه مهم در نظر گرفته می‌شود.مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود در هندوانه شامل موارد زیر می‌شوند:

هیدارته نگه‌داشتن بدن

نوشیدن آب روشی مهم و ساده برای هیدارته نگه‌داشتن بدن است. با این وجود، مصرف میوه‌هایی با محتوای آب زیاد نیز می‌تواند کمک کند. تقریبا 92 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است.محتوای آب زیاد یکی از دلایلی است که مصرف میوه‌ها و سبزیجات به احساس سیری در انسان کمک می‌کند.ترکیب آب و فیبر به معنای آن است که شما حجم خوبی از غذا را بدون دریافت کالری زیاد مصرف می‌کنید.

بهبود سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان است.عوامل سبک زندگی، از جمله رژیم غذایی، ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را با کاهش سطوح فشار خون و کلسترول کاهش دهند.چندین ماده مغذی در هندوانه وجود دارند که برای سلامت قلب Heart مفید هستند.مطالعات نشان داده‌اند که لیکوپن ممکن است کلسترول و فشار خون را کاهش دهد. این ماده می‌تواند به پیشگیری از آسیب اکسیداتیو به کلسترول نیز کمک کند.

پیشگیری از سرطان

پژوهشگران لیکوپن و دیگر ترکیبات گیاهی موجود در هندوانه را برای بررسی اثرات ضد سرطانی آنها مورد مطالعه قرار داده‌اند.اگرچه مصرف لیکوپن با کاهش خطر برخی انواع سرطان مرتبط بوده است، اما نتایج مطالعات یکدست نیستند. قوی‌ترین پیوند تاکنون بین لیکوپن و سرطان‌های دستگاه گوارش بوده است.به‌نظر می‌رسد لیکوپن خطر سرطان را به‌واسطه کاهش فاکتور رشد شبه انسولین(IGF)، پروتئینی که در تقسیم سلولی نقش دارد، کاهش می‌دهد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اقدام شنیع یک مرد در اتوبوس جلوی چشمان زنان مسافر ! +عکس

تازه عروس خائن خودش را لو داد ! + عکس

بی شرمی مادر طناب دار را به گردن میثم 12 ساله انداخت!

غوغای مرگ تلخ دختر 14 ساله در بیمارستان معروف یزد! + عکس

شکم برآمده زنی در قم چه رازی داشت!

مرد نجاتگر هدیه میلیونی دختر شیرازی را نپذیرفت

جزییات3 خودکشی وحشتناک در تهران

پشت پرده کشت ماری‌جوانا با وام 400 میلیونی کمیته امداد!

زنان شلی پوست صورتشان را بدون جراحی سفت کنند!

خدمه نفتکش سانچی هنوز به خانه هایشان زنگ می زنند! / راز 21 تماس چیست؟! + عکس

سرنوشت راننده لندکروز یک میلیاردی که پلیس راهور را کتک زد + فیلم

مرد بی رحم سر این زن زیبا را برید + تصاویر

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه غذا سلامت قلب Heart سرطان رژیم غذایی سلامت ویتامین توصیه آسیب عکس ایران تهران فیلم دختر فوتبالیست روزنامه عجیب مشهور قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مصرف چای زنجبیل و بابونه اسید معده را متعادل کنید

مصرف دانه رازیانه، شیر سرد، چای بابونه، سرکه سیب، چای زنجبیل، موز و آب نارگیل به متعادل کردن اسید معده کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افزایش اسید معده و بروز مشکلات گوارشی به دلیل عوامل مختلف مانند عادات غذایی، استرس و سبک زندگی ناسالم ایجاد می‌‎شود؛ در حالی که داروهایی برای کاهش علائم مربوط به آن وجود دارد، اما چندین درمان خانگی ساده نیز می‌تواند به درمان مشکلات مربوط به افزایش اسید معده کمک کند، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

مصرف دانه رازیانه

دانه رازیانه دارای خواص ضدنفخ است که باعث تسکین ناراحتی معده می‏‌شود، توصیه شده است، بدین منظور یک قاشق چای‌خوری دانه رازیانه را بعد از غذا بجوید یا دانه رازیانه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب داغ دم کنید، سپس این دمنوش گیاهی را برای تسهیل هضم غذا و کاهش اسید معده صاف کنید و بنوشید.

نوشیدن شیر سرد

نوشیدن شیر سرد یک درمان خانگی مؤثر برای کاهش اسید معده است، زیرا اسید معده را خنثی می‌کند و احساس سوزش ناشی از آن را تسکین می‌دهد؛ بدین منظور، یک لیوان شیر سرد را به آرامی بنوشید، برای افزایش اثربخشی آن می‌توانید یک قاشق چای‌خوری عسل نیز به آن اضافه کنید.

مصرف چای بابونه

چای بابونه دارای خواص آرام‌بخش است که می‌تواند به کاهش التهاب در پوشش معده و کاهش ناراحتی معده کمک کند، نوشیدن یک چای بابونه بعد از غذا می‌تواند به کاهش اسید معده کمک قابل‌توجهی بکند.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب با وجود ماهیت اسیدی که دارد، می‌تواند به متعادل کردن سطح اسید معده کمک کند؛ بدین منظور، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آن را قبل از غذا بنوشید تا از افزایش اسید معده جلوگیری کند، البته به منظور جلوگیری از تحریک معده، آن را با آب رقیق کنید.

نوشیدن چای زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی طبیعی است که می‌تواند به کاهش اسید معده کمک کند؛ به منظور تهیه این نوشیدنی، چند تکه زنجبیل تازه را به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ بجوشانید، سپس مایع را صاف کنید و برای طعم دادن کمی عسل یا آب لیمو به آن اضافه کنید، چای زنجبیل را به منظور کاهش اسید معده دو تا سه بار در روز بنوشید.

مصرف موز

موز سرشار از پتاسیم است که به خنثی کردن اسید معده و کاهش سوزش آن کمک می‌کند، همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی است که می‌تواند این مشکل را برطرف کند؛ بنابراین زمانی که در معده خود احساس سوزش کردید، یک موز مصرف کنید.

نوشیدن آب نارگیل

آب نارگیل ماهیت قلیایی دارد و به خنثی کردن اسید معده کمک می‌کند، این نوشیدنی یک درمان عالی برای برطرف کردن مشکلات معده است، این نوشیدنی الکترولیت‌های ضروری برای بدن را فراهم می‌کند که به هضم غذا کمک می‌کند و سلامت گوارش را بهبود می‌بخشد.

کد خبر 745641

دیگر خبرها

  • کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز در استان قم
  • با مصرف چای زنجبیل و بابونه اسید معده را متعادل کنید
  • معجزه ۳ روغن طبیعی برای رشد مو
  • شش اشتباه رایج در روند کاهش وزن
  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ ۲گل بعداز ۹۰
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید