Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بوستان آب و آتش میزبان نخستین اجرای ارکستر سازهای ملی ایران در داخل کشور به خوانندگی محمد معتمدی و رهبری علی اکبر قربانی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت نوسازی عباس آباد، مدیر عامل این شرکت در این باره گفت: نخستین کنسرت ارکستر سازهای ملی ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه (8 و 9 شهریور ماه) ساعت 21 در بوستان آب و آتش برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید محمد حسین حجازی اظهارداشت: این نخستین اجرای موسیقی برای عموم مردم بوده و حضور برای علاقه‌مندان رایگان است.
ارکستر سازهای ملی ایران متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی همچون تار، قیچک، تنبک، سنتور، کمانچه، قانون، نی و ...، قطعاتی از موسیقی ایرانی از جمله بهار دلکش اثر درویش خان، شکایت دل از پرویز یاحقی، بهار من از علی تجویدی و دگر چه خواهی اثر حبیب‌اله بدیعی را اجرا خواهد کرد.
ارکستر سازهای ملی ایرانی با سرپرستی و نظارت استاد فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علی‌اکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتختی آستانه تشکیل شد و به دعوت آکادمی دولتی فیلارمونیای آستانه در قزاقستان به روی صحنه رفت.
وی افزود: همچنین به مناسبت عید سعید غدیرخم آب نمای موزیکال بوستان نوروز (جنوبی ترین نقطه منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد) نیز افتتاح خواهد شد.
بوستان نوروز یکی از بوستان های منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد بالاتر از میدان آرژانتین، بلوار آفریقا، شهرک گل واقع شده و در سال 91 به بهره برداری رسید.
دریاچه این بوستان با مساحت چهار هزار مترمربع و 6 میلیون لیتر آب با 200 نازل، بزرگترین آب نمای موزیکال کشور است.
به گفته حجازی پس از افتتاح این نما، هر شب از ساعت 18 تا 24 هر 20 دقیقه یکبار بخش موزیکال آب نما فعال می شود.
وی اضافه کرد: به منظور بهینه سازی این دریاچه برای پخش موسیقی از 388 بلندگوی 150 وات و 38 ساب بوفر استفاده و 16 کیلومتر سیم کشی برای موزیکال کردن دریاچه انجام شده است.
تهرام/9353 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهر اراضي عباس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش موزیکال (شازده کوچولو)

نمایش موزیکال «شازده کوچولو» به کارگردانی «ماهان حیدری»، در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت.این نمایش داستانی برگرفته از «شازده کوچولو» اثر نویسنده شهیر فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری است که با حضور پرتعداد نوازندگان و خوانندگان اجرا می شود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075403 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • نمایش موزیکال (شازده کوچولو)
  • (تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»
  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت