Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 فرحناز مینایی پور در نشست خبری که در نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یک ساله وزارت آموزش و پرورش در دبیرستان البرز برگزار شد با بیان اینکه یک میلیون کارمند زن در کشور داریم که ۵۰۰ هزار نفر آنها در آموزش و پرورش قرار دارند گفت: باسوادترین قشر زنان کارمند در آموزش و پرورش‌اند. 6.5 میلیون دانش آموز دختر داریم و باید برای آنها سیاست گذاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی با بیان اینکه در بخش آموزش بهداشت دختران ورود می‌کنیم و تمرکز ما بیشتر بر مناطق محروم است گفت: افزایش سطح آگاهی دختران در سطح بهداشتی را دنبال می‌کنیم.

مینایی پور به توان افزایی و توسعه شایستگی زنان فرهنگی و نقش آفرینی آنها در پست‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: سعی کردیم برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای داشته باشیم و زمینه حضور زنان در پستهای مدیریتی را فراهم کنیم. مصوبه استفاده از زنان در ۳۰ درصد پست های مدیریتی را هم داریم که باید بتدریج محقق شود.

وی به برنامه‌های ارتقای بینش و دانش و مهارت های دانش آموزان دختر اشاره کرد و گفت: سه سال است آموزش بلوغ به دانش آموزان صورت می گیرد و سال قبل نیز آموزش بلوغ به دختران انجام شد که مورد استقبال دانش آموزان دختر هم قرار گرفت. همچنین در حال تدوین کتاب آموزش حقوق شهروندی به دخترانیم و امسال این آموزش را برای آنها خواهیم داشت.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش به تهیه بسته‌های بهداشتی برای دختران پایه هفتم در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: کارگاه‌هایی در راستای نشاط و شادی دختران در دست برنامه ریزی است و تفاهم نامه ای با معاونت زنان برای آموزش های خوب زیستن در سال آینده خواهیم داشت.

وی همچنین به شناسایی چالشها و نیازهای دختران دهه هشتاد اشاره کرد و گفت: مطالعاتی در این زمینه داشتیم و معتقدیم نیازها و روحیات آنها با نسل قبل متفاوت است و باید به آن توجه شود. نشست هایی با دختران دهه هشتاد داشتیم که آن را ادامه خواهیم داد تا به نتایج مطلوب برسیم.

مینایی پور با بیان اینکه میزان گفت وگو در خانواده ها کم شده است گفت: دختران دهه هشتادی یکی از مشکلات اساسی خود را گفت وگوی کم با خانواده و معلمان خود عنوان کردند که باید آموزشهایی داشته باشیم تا خانوادهها وقت بیشتری برای فرزندان خود بگذارند.

وی افزود: از سازمان پژوهش خواستیم در حوزه دختران، بررسی نقش و سیمای زن در کتب دوره ابتدایی را برای ما انجام دهند. چندسال پیش چنین مطالعه ای انجام شده بود اما با توحه به تغییر کتب انجام چنین پژوهشی را سفارش دادیم.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سالی که گذشت گردهمایی با مدیران زن کشور برگزار شد اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باعث افزایش دانش، تجربه و آشنایی مدیران با یکدیگر می‌شود.

وی به تدارک برنامه‌هایی برای تحکیم بنیان خانواده نیز اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق ماده ۱۰۲ برنامه ششم توسعه، برگزاری سلسله نشست هایی برای تحکیم بنیان خانواده در دستورکار است.

مینایی پور درباره طرح بشری نیز گفت: طرح بشری که به آموزش حقوق دختران و تهیه بسته های بهداشتی برمی‌گردد در حال اجراست. سال قبل این طرح در پایه هفتم انجام شد که در سال جدید آموزش‌ ها را در پایه ششم خواهیم داشت.

وی آمار مدیران زن در آموزش و پرورش را نیز اعلام کرد و گفت: از 30 نفر عضو شورای معاونین وزیر، سه نفر زن هستند. یک معاون، یک رئیس مرکز، سه مدیرکل زن و یک مدیرکل استانی زن داریم. همچنین از ۲۲۴ معاون مدیرکل، ۱۴ نفر زن هستند. از مدیران ۷۵۰ منطقه آموزشی نیز ۲۵ مدیر زن هستند.

مینایی پور ادامه داد: از ۳۲ مدیر استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، ۱۲ مدیرکل کانون پرورش و ۹ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی نیز زن هستند. در مجموع شش درصد زنان در پست های کلان مدیریتی حضور دارند و ۶۰ درصد مدیران مدارس نیز زن هستند.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره استتار و سرپوشیده کردن حیاط مدارس دخترانه گفت: سال های قبل در تعدادی مدارس این استتار انجام شد اما چون با بلندمرتبه سازی ساختمان ها روبرو بودیم و ساختمان های اطراف به حیاط مدرسه اشراف داشتند این امر میسر نشد و این طرح ادامه نیافت.

 

برنامه‌ریزی برای پرداخت حق مهدکودک به زنان فرهنگی 



وی همچنین با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا حق مهد کودک به زنان فرهنگی داده شود گفت: باید سازمان برنامه تامین بودجه کند.
مینایی پور از برنامه ریزی در حوزه ورزش زنان و دختران به طور ویژه خبر داد و گفت: موافقت وزیر را گرفته‌ایم تا زنان در ادارات بتوانند سه ساعت از زمان خود را به حضور در باشگاه‌های ورزشی اختصاص دهند. در حال تهیه پیش نویس بخشنامه آن هستیم که موفقیت و قدم خوبی است.


مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش افزود: در حوزه غربالگری زنان فرهنگی‌ نیز با وزارت بهداشت مکاتباتی انجام دادیم تا تحت غربال بیماریهای خاص زنان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما مربوط به زنان سرپرست خانوار است گفت: اردوهای آموزشی برای این گروه داریم. زنان سرپرست یک معضل و پدیده اجتماعی هستند که همه دستگاه‌ها درگیر آن هستند و باید بر حسب ماموریت های خود وارد این حیطه شوند. ما هم به اندازه وسع و بودجه خود ورود می‌کنیم. وقتی هم تسهیلات ویژه درنظر گرفته می‌شود رایزنی می‌کنیم تا آنها به صورت ویژه دارای سهم و اولویت باشند.


مینایی پور با تاکید بر اینکه باید بخش های مختلف آموزش و پرورش را به دانش آموز دختر حساس کنیم گفت: باید به کارکنان زن هم توجه بیشتری شود و در تربیت و پرورش زنان و مدیران بکوشیم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: زنان مهدکودک وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر عصر دوشنبه در ویژه برنامه آئین گرامیداشت مقام معلم گفت: ارج نهادن به مقام معلم تجلیل از همه ارزش‌ها به شمار می‌آید چرا که معلم در رشد و توفیق جامعه نقشی بی‌بدیل دارد.

وی با اشاره به آیات نخست سوره قلم ادامه داد: سوگند خداوند سبحان به ابزار تعلیم و تعلم معلم نشان دهنده جایگاهی است که این مقام در بارگاه الهی دارد از این رو ما نیز وظیفه داریم قدردان این وجود مبارک باشیم‌.

رادمهر معلمان را جزو عوامل اصلی افزایش آهنگ رشد، توسعه و پیشرفت در جامعه معرفی کرد و ادامه داد: تضمین آینده کشور در گرو توجه به معلمان است چرا که تربیت نسل‌های آینده متأثر از تلاش‌های قشر فرهنگیان است.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به قرابت مأموریت معلمان با انبیا و اولیای الهی گفت: تمام توان خود را در شورای آموزش و پرورش به کار خواهیم گرفت تا مشکلات فرهنگیان شهرستان به حداقل برسد و شرایط مطلوبی برای رشد شاخص‌ها در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شود.

رادمهر توسعه زیرساخت‌های رفاهی را امری مهم در کیفیت بخشی به فرآیند آموزش شهرستان دانست و خاطرنشان‌کرد: اینکه فرهنگیان در شهرستان میناب دارای درمانگاهی اختصاصی باشند خواسته‌ای به جا و حق این قشر تلاش‌گر است.

وی افزود: این خواسته ما از مدیرکل آموزش و پرورش استان است که آموزش و پرورش شهرستان میناب و منطقه سندرک را به صورت ویژه ببینند چرا که در حق فرهنگیان این شهرستان کوتاهی شده است از این رو درخواست داریم مقدمات احداث درمانگاه فرهنگیان در میناب فراهم شود.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان اعتباراتی بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش شهرستان میناب به تصویب رسید، خاطرنشان‌کرد: پیگیری‌های مستمر برای تحقق این اعتبارات از جمله انتظاراتی است که از آموزش و پرورش استان داریم و در این راه همراهی کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6098508

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت