Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن‌زاده، نویسنده و کارگردان تئاتر رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: در سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» به میزبانی بجنورد؛ مرکز استان خراسان شمالی، با نویسندگی و کارگردانی نمایش «جاده کناره» حضور دارم.

وی ادامه داد: «جاده کناره» با ساختار اپیزودیک راوی سه داستان است، قصه اول در مورد دختر و پسری است که در قرعه‌کشی برنده جایزه سفر زیارتی مشهد مقدس شده‌اند، در قصه دوم  شرح حال خانمی روایت می‌شود که همسر یک مسافرخانه‌چی است و 20 سال است که انتظار دختر گمشده‌اش را می‌کشد و در قصه سوم نیز مردی روایت می‌شود که سه سال پیش در پی خروج از کشور فرزندش را گم کرده و اکنون در کابوس و رؤیا دختری را می‌بیند که به یاریش آمده است؛ این قصه‌ها  با وجود آنکه داستانی مستقل برای آنها طراحی شده است اما در انتها یک ربط مضمونی برای آنها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌زاده افزود: دو اجرا در 7 شهریور و در این جشنواره خواهیم داشت که محل اجرای نمایش «جاده کناره» نیز تالار گلشن بجنورد است.

این کارگردان تئاتر در پاسخ به این پرسش که چرا جشنواره با آثار معدودی در دوره سیزدهم برگزار می شود و آیا این از اعتبار جشنواره نخواهد کاست، گفت: دو دلیل را می‌توان در بروز این اتفاق دخیل دانست یکی که همچنان معمول و مرسوم است کمبود اعتبارات است که موجب شده ستاد برگزاری جشنواره بضاعت برای حضور گروه‌های بیشتری را نداشته باشد و دلیل دوم حساسیتی است که دوستان مسئول دربرگزاری هرچه کیفی‌تر این رویداد دارند.

وی تصریح کرد: البته با شناختی که من از این جشنواره دارم و اکنون در دوره سیزدهم توقعات و انتظارات از آن به قدر یک جشنواره معتبر تئاتری است، تصور می‌کنم دلیل دوم معقول و منصفانه‌تر باشد و مسئولان برگزاری جشنواره در یک رصد دقیق و ارزیابی کاملاً کارشناسانه، تصمیم به راه‌یابی آثار شاخص در این جشنواره را داشتند حتی اگر تعداد آنها تا این حد و حتی بیش از این هم کاهش پیدا کند.

حسن‌زاده در پایان گفت: البته نباید از یک نکته دیگر نیز غافل شد و آن اینکه بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به سمت حرفه‌ای و تخصصی شدن در حال حرکت است و ما شاهد برگزاری مستقل برخی از بخش‌ها که قبلاً جزئی از جشنواره «تئاتر رضوی» بودند در قالب یک جشنواره مجزا هستیم که نمونه بارز آن جشنواره «تئاتر خیابانی رضوی» است که از امسال کرمان جنوب میزبان آن بود و شاید به همین دلیل جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» در نگاه نخست تا این اندازه خلوت به نظر برسد.

یادآور می‌شود، سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» 7 تا 9 شهریور در بجنورد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور