Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: سند آموزش مهارت استان اردبیل امسال براساس آمایش سرزمین تدوین خواهد شد تا آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مورد نیاز به فراگیران ارائه شود. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد پورقلی ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های مهارت‌آموزی در اردبیل اظهار داشت: شورای ملی مهارت سال گذشته توسط نمایندگان مجلس به‌ منظور گسترش و اثربخشی آموزش و مهارت‌آموزی تصویب شد و نیازسنجی مهارت در این شورا با توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌ها مورد بررسی قرار گرفته تا ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال هدایتگری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این شورا به توسعه اشتغال و حفظ شاغلان در بخش های مختلف تولیدی در سطح استان کمک خواهد کرد، افزود: توسعه آموزش در بخش‌های صنعت، دانشگاه و روستا در راستای عدالت اجتماعی از اولویت‌های هدفگذاری شده اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری بوده که در این راستا تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از تخصیص اعتبار ملی و استانی برای تجهیز و بهسازی مراکز و کارگاه‌های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: تخصیص اعتبارات  ملی هفت میلیارد و 394 میلیون ریال و استانی 600 میلیون ریال و خرید متمرکز از ستاد 2.776 میلیون ریال بوده است.

پورقلی با اشاره به تعداد خودروهای اختصاص یافته به کارگاه اتومکانیک سطح استان بیان کرد: در راستای تجهیز و به‌روزرسانی کارگاه‌های اتومکانیک استان اقدام به خرید 10 خودرو برای کارگاه‌های اتومکانیک سطح استان و یک دستگاه خودرو برای کارگاه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خلخال اختصاص یافته است.

وی از تغییر رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از عرضه محوری به تقاضا محوری و راه‌اندازی واحد مشاوره و هدایت شغلی در همین راستا در مراکز فنی و حرفه‌ای  خبر داد و گفت: یکی از اقدامات این حوزه رهگیری اشتغال مهارت آموختگان است که در برنامه‌ریزی رشته‌های ارائه شده توسط مراکز فنی و حرفه‌ای تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: آشنایی کارآموزان با محیط کار واقعی و ایجاد خودباوری در بین آنها، پایداری مشاغل سنتی و صنایع دستی، کاهش هزینه‌های جذب نیروهای فاقد مهارت، استفاده از ظرفیت آموزشی بنگاه‌های اقتصادی و کمک به این بنگاه‌ها برای شناسایی و جذب نیروهای دارای مهارت و مستعد با برگزاری این طرح دنبال می‌شود.

پورقلی با اشاره به آموزش برای کارآموزان در واحدهای تولیدی گفت: حرکت‌های بسیار خوبی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور صورت گرفته که خلاقیت، پروژه‌محوری و تاثیر‌گذاری بخشی از ریزفاکتورهای مهارت‌هایی است که مشاغل بر آن اساس پایدار می‌ماند‌ و از این رو مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی از شروع اجرای طرح شاهد 261 واحد پذیرنده و عملکرد 567 نفر دوره  و 153 هزار و 194 نفر ساعت در این طرح و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی با صدور مجوز برای 607 واحد پذیرنده بوده است.

وی با بیان اینکه نهضت مهارت‌آموزی و برنامه‌ریزی در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزش و ارائه آموزش‌های مهارتی براساس نیاز صنایع و به ویژه بنگاه‌های کوچک توسط آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، افزود: سند آموزش مهارت استان اردبیل امسال براساس آمایش سرزمین تدوین خواهد شد تا آموزش‌های مهارتی در بخش‌های مورد نیاز به فراگیران ارائه شود.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر