Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارشی از پنتاگون جنگنده‌های بمب‌افکن‌های چینی احتمالاً در حال تمرین و آماده‌سازی خود برای حمله به اهداف آمریکا و متحدانش در اقیانوس آرام هستند. این گزارش همچنین به تفصیل شرح می‌دهد که چگونه پکن در حال تغییر نیرو‌های زمینی خود برای «حمله و پیروزی» است.

پایگاه خبری تحلیلی فردا:     گزارش سالانه پنتاگون به کنگره بر رشد نفوذ نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک چین تأکید دارد و بیان می‌کند که پکن چگونه از این اهرم قدرت برای تحکیم رد پای بین‌المللی خود و استقرار غلبه‌ی منطقه‌ای استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مورد نیروی هوایی چین این گزارش بیان می‌کند که بمب‌افکن‌های چینی در حال توسعه‌ی توانمندی‌هایشان برای هدف قرار دادن اهداف هر چه دورتر از چین هستند. اسناد منتشر شده توسط پنتاگون اشاره می‌کنند که چگونه چین در حال گسترش عملیاتش در اقیانوس آرام است: «در طی سه سال گذشته PLA (ارتش آزادی‌بخش خلق چین) محدوده‌ی عملیاتی جنگنده‌های خود را به‌سرعت گسترش داده و در مناطق حیاتی دریا به کسب تجربه پرداخته و احتمالاً در حال تمرین و آمادگی برای حمله علیه اهداف آمریکایی و متحدان آمریکا است.»
در اوت ۲۰۱۷، ۶ جنگنده‌ی چینی H-۶K بر فراز تنگه‌ی میاکو در جنوب غربی جزایر ژاپنی به پرواز درآمدند و برای اولین بار به سمت شمال و شرق اکیناوا یعنی جایی که پایگاه ۴۷ هزار نیروی آمریکایی است حرکت کردند.
بر اساس این گزارش «ارتش چین ممکن است توانایی حمله به آمریکا و نیرو‌های متحدش را در پایگاه‌های غرب اقیانوس آرام ازجمله گوام را هم داشته باشد.»
بزرگ‌ترین نیروی زمینی جهان   چین یک دهه است که در حال بازسازی و مدرنیزاسیون نیرو‌های مسلح خود است و رهبران نظامی این کشور قرار است تا سال ۲۰۵۰ یک ارتش در کلاس جهانی بسازند.
رئیس جمهور شی جینپینگ سال گذشته به ارتش دستور داد که تلاش‌هایش را ارتقا دهد. او گفته چین به ارتشی نیاز دارد که برای جنگ‌های «جنگ و پیروزی» آمادگی داشته باشد.
این دعوت همسایگان چین را نگران کرده است، بسیاری از آن‌ها درگیر اختلافات مرزی با این ابرقدرت هستند.بر اساس گزارش پنتاگون، ارتش آزادی‌بخش خلق در آوریل ۲۰۱۷ به‌عنوان اصلاحات ساختاری خود یک تحول اساسی در واحد‌های عملیاتی و تاکتیکی خود ایجاد کرده است.ارتش آزادی‌بخش خلق چین با حدود یک‌میلیون نیرو بزرگ‌ترین نیروی زمینی حال حاضر دنیاست.
گزارش پنتاگون هدف از این اصلاحات ساختاری را ایجاد نیرو‌هایی چابک‌تر، کاربردی‌تر و مهلک‌تر می‌داند که بتوانند هسته‌ی عملیات‌های ترکیبی باشند و قادر باشند رهنمود جیپینگ مبنی بر جنگ‌های مدل جنگ و پیروزی را عملی کنند.بودجه‌ی نظامی چین در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۹۰ میلیارد دلار بوده است، بسیار کمتر از بودجه‌ی ۷۰۰ میلیارد دلاری پنتاگون.
وقتی سال گذشته پنتاگون گزارش خود را منتشر کرد و در آن پیش‌بینی کرده بود که چین به دنبال گسترش حضور جهانی نظامی خود از طریق ساخت پایگاه‌های فرامرزی در کشور‌هایی مانند پاکستان است، چین این گزارش را «غیرمسئولانه» خوانده بود.
گزارش امسال پنتاگون هم مجدداً تصریح می‌کند که چین به دنبال ساخت پایگاه‌های جدید در کشور‌هایی مانند پاکستان است.نکته‌ی کلیدی این گسترش نفوذ چین در طرح جاده‌ی ابریشم جدید این کشور است که در آن قصد دارد پیوندهایش با سایر کشور‌ها را از طریق وام‌دهی‌ها و معاملات زیرساختی تقویت کند.   مسأله‌ی تایوان
گزارش پنتاگون بر آماده‌سازی نظامی جاری چین برای پیشامد‌های احتمالی در تنگه‌ی تایوان هم نظری افکنده است.گزارش می‌گوید با اینکه چین رسماً از اتحاد مجدد صلح‌آمیز با تایوان سخن می‌گوید، اما هرگز استفاده از نیروی نظامی را منتفی ندانسته است.«ارتش چین همچنین احتمالاً در حال آماده‌سازی خود برای الحاق تایوان به چین با استفاده از زور است در حالی که هم‌زمان از هرگونه مداخله‌ی طرف ثالث در قضیه‌ی تایوان را رد می‌کند.»«در صورت مداخله‌ی ایالات‌متحده در قضیه‌ی تایوان، چین سعی می‌کند مداخله‌ی مؤثر آمریکا را به تعویق بیندازد و خودش با یک جنگ با شدت بالا و در زمان کوتاه پیروزی را به دست بیاورد.»
چین یک سری جزایر کوچک و پایگاه نظامی در جنوب دریای چین ایجاد کرده که موجب عصبانیت همسایگانش شده است. پکن در حال حاضر ادعا‌های ارضی بزرگ را متوقف کرده است، اما بااین‌حال به ایجاد زیرساخت در سه پایگاه مرزی ادامه می‌دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پنتاگون چین جنگ جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که رسانه‌های عبری زبان مدعی‌اند که در صورت آزادسازی اسرای صهیونیستی از سوی حماس در نوار غزه، سران تل آویو آماده بازنگری در حمله زمینی به شهر رفح هستند، مقامات حماس با رد ادعاهای اشغالگران، پیشنهاد صهیونیست‌ها را عاری از واقعیت و «نمایشی» خواندند و آن را کارت بازی اشغالگران در فشار علیه گروه‌های مقاومت توصیف کردند.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که غازی حمد، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تأکید کرد که صهیونیست‌ها، هیچ راهی جز مذاکره پیش روی خود ندارند و هر گونه عملیات در «رفح» هیچ سودی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

عضو حماس با بیان اینکه استفاده از کارت رفح برای فشار به حماس، هیچ سودی نخواهد داشت و موضع این جنش را نیز تغییر نخواهد داد، خاطرنشان کرد: اسرائیل از ورود به رفح هیچ سودی نخواهد برد؛ زیرا یک بار دیگر مانند غزه، غرق خواهد شد.

این مقام حماس همچنین تأکید کرد که اگر اسرائیل تصمیم بگیرد وارد رفح شود، حماس، برای مقابله با این رژیم آمادگی بالایی دارد.

کد خبر 6089420

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • گزارشی از سریال‌های در حال ساخت نمایش خانگی/ کدام کارگردانان این روزها مشغول کارند؟
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است