Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:25:09 GMT

برنامه‌ریزی برای پرداخت حق مهدکودک به فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۳۰۲۸

برنامه‌ریزی برای پرداخت حق مهدکودک به فرهنگیان

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش گفت: حق مهد کودک به زنان فرهنگی داده شود تصریح کرد:باید سازمان برنامه تامین بودجه کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی، فرح ناز مینایی پور، مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش درنشست خبری که در حاشیه نمایشگاه «دستاورد های وزارت آموزش و پرورش » که  به مناسبت هفته ی دولت در  دبیرستان البرز برگزار شد گفت: برای اولین بار گردهمایی مدیران زن کشور را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کارگاه های مهارت های گفتگو را برای زنان برگزار کرده ایم که تا سال آینده هم ادامه دارد.



مینایی پور با اشاره به تحکیم خانواده گفت: سلسه نشست های زنان فرهنگی برای تحکیم بنیان خانواده در دستور کار قرار گرفته است.



مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح بشرا آموزش بلوغ دختران است گفت: کتابی با عنوان "آموزش بلوغ دختران" تهیه و به استان ها ارسال شده است.



مینایی پور تصریح کرد: به صورت ویژه طرح بشرا در مدارس شبانه روزی اجرا می شود. این طرح در دوره هفتم اجرا می شد  که از سوی استان ها درخواست شد تا در پایه ششم اجرا شود. بسته های بهداشتی به مناطق محروم و مدارس شبانه روزی ارسال می شود.



مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از کارهای پیشنهادی ما، ساخت سرود ویژه دختران است. از تیمی که سرود ملی را ساخته اند، خواسته ایم تا سرودی ویژه دختران ساخته شود.



وی با بیان اینکه در حوزه غربالگری بیماری های خاص زنان،  مکاتبه ای با وزارت ارشاد داشته ایم گفت: برای 500 هزار زن فرهنگی این طرح اجرا می شود.



مینایی پور با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا حق مهد کودک به زنان فرهنگی داده شود تصریح کرد:باید سازمان برنامه تامین بودجه کند. همچنین؛ موافقت وزیر را گرفته‌ایم تا زنان در ادارات بتوانند سه ساعت در هفته از زمان خود را به حضور در باشگاه‌های ورزشی اختصاص دهند.

مدیرکل امور زنان  وزارت  آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه های ما مربوط به زنان سرپرست خانوار است بیان کرد: اردوهای آموزشی برای این گروه برگزار می کنیم.



وی با بیان اینکه زنان سرپرست یک پدیده اجتماعی هستند گفت: همه دستگاه‌ها درگیر آن هستند و باید بر حسب ماموریت های خود وارد این حیطه شوند. ما هم به اندازه وسع و بودجه خود ورود می‌کنیم.



مینایی پور بیان کرد: هنگامی که هم تسهیلات ویژه درنظر گرفته می‌شود رایزنی می‌کنیم تا آنها به صورت ویژه دارای سهم و اولویت باشند.

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت عید قربان مجلس مسجد دولت استان همدان اردبیل مهدویت کیفیت نان وزیر آموزش و پرورش مهدکودک زنان وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل مربی پرورشی مدرسه به عنوان یک کارمند درجه ۲ نگاه می‌شد گفت: لزوماً هم مربی پرورشی کلاسی نداشته بود. همان طور که می‌بینیم امروز هم نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فقط در پایه هفتم و هشتم یک درس تفکر و سبک زندگی داریم، در پایه‌های دیگر درس خاصی در امور تربیتی نداریم؛ مربی‌های پرورشی هم ابزار مناسب برای اهداف خود را ندارند.

در فضا، محتوا و نیروی انسانی کمبود داریم

وی با بیان اینکه فضا، محتوا و نیروی انسانی سه ضلع کار تربیتی است گفت: در هر سه ضلع ما دچار کمبود و مشکل هستیم. کار تربیتی تنها به وسیله آموزش و پرورش قابل جمع نیست؛ وظایف آموزش و پرورش هم با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست. رهبری هم برای مسئله تاکید کردند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: ما باید عرصه را برای همه دغدغه‌مندان عرصه تربیتی فراهم کنیم. یکی از موانعی که نمی‌توانستیم بعد از ظهر مدارس و پنج شنبه‌ها را در اختیار امور تربیتی قرار دهیم خوشبختانه با برنامه هفتم توسعه عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه درب آموزش و پرورش به روی همه دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی و تربیتی باز است؛ گفت: ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین در سراسر کشور بزرگترین عملیات جهاد تبیین را راه اندازی کردند. اعتقاد ما و شعار دولت هم همین است که اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد چاره‌ای جز ورود با ضابطه گروه‌های جهادی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص اصلی ما رسیدن به حیات طیبه منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. البته برخی معتقد بودند وزارت آموزش و پرورش باید به نام وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر یابد؛ سند تحول هم بر مبنای تربیت است و حتی پیوست برنامه درسی آن را هم دیده است. طرح اتقان را هم با هدف تقویت روحانیت در مدارس راه اندازی کردیم.

معلوم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند

وی در خصوص باز بودن درب مدارس به روی دانش آموزان در روزهای پایانی هفته گفت: ما سند جامع اوقات فراغت دانش آموزان را نوشته‌ایم. تمام اوقاتی که دانش آموز در اختیار مدرسه نیست و معلوم هم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند. آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت، باید برای تمامی اوقات دانش آموز برنامه داشته باشد.

لزوم فعال شدن ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد باید فعال شوند گفت: ما آماده میزبانی همه گروه‌های مردمی را که در چهارچوب انقلاب فعالیت کنند؛ در تابستان داریم. در ۷۲۵ منطقه آموزش و پرورش یک دبیرخانه اوقات فراغت داریم؛ هر فردی که دغدغه‌مند امور تربیتی است و برای این موضوع برنامه دارد می‌تواند به دبیرخانه مراجعه کند. ما این آمادگی این مسئله را داریم و معتقدیم که درِ مدارس را هم به روی گروه‌های مردمی باز می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود