Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@16:53:05 GMT

مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات طارم سفلی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۳۲۰۳

مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات طارم سفلی آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مبارزه با آفت مگس زیتون در ۸۷۰ هکتار از باغات زیتون طارم سفلی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قروین؛ فاطمه خمسه، امروز(دوشنبه) در بازدید از باغات زیتون طارم سفلی اظهار کرد: مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات زیتون بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی تصریح کرد: مبارزه با آفت مگس زیتون در روستاهای زیتون خیز شهرستان طارم سفلی از ۲۰ مرداد ماه توسط ۵ اکیپ آغاز شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: تاکنون ۸۷۰ هکتار از باغات زیتون بخش طارم سفلی به صورت بیت اسپری (سمپاشی لکه ای) و نصب کارت زرد انجام شده است. 

وی بیان کرد: با توجه به وسعت باغات زیتون این بخش انتظار داریم با مشارکت بیشتر باغداران در امر مبارزه و کنترل آفت مگس زیتون بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم. 

این مسئول به اقدامات جهادکشاورزی در حمایت از کشاورزان برای مبارزه با آفت مگس زیتون اشاره کرد و گفت: برای مبارزه با آفت مگس زیتون ملزومات مبارزه با این آفت شامل پروتئین هیدرولیزات، مالاتیون و کارت زرد بصورت یارانه ای در اختیار باغداران قرار گرفته است. 

خمسه اظهار امیدواری کرد با مبارزه کارشناسی و علمی با آفت مگس زیتون از خسارات این آفت در باغات جلوگیری شود. 

وی در پایان ابراز کرد: در بخش طارم سفلی بیش از ۹ هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که ۶ هزار هکتار آن بارور است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، حاشیه معابر و جلوگیری از دست‌درازی به کاربری باغات از برنامه‌های موثر شورای دوره ششم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با همراهی مدیر منطقه سه کرج در بازدید میدانی از پارک‌ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک‌های این منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: با وجود سرانه فضای سبز نسبتاً مطلوب در این منطقه، حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.

وی افزود: تراکم جمعیتی کلان‌شهر کرج و ظرفیت ساخت‌وساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه سه ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه‌مندی شهروندان منطقه تذکر داده‌ام، در این راستا و با بازدید از موارد مطرح شده با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه سه از نزدیک با شهروندان فاز سوم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام شد.

چپردار عنوان کرد: این شورا به موازات تأمین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تأمین دوسویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری داریم.

کد خبر 749687

دیگر خبرها

  • واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • حوزه انتخابیه زنجان و طارم
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان