Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد – ايرنا – مديرعامل شرکت توزيع برق استان يزد گفت: اين استان با 6 نيروگاه توليد پراکنده برق با ظرفيت 37 مگاوات بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا صحتي روز دوشنبه در نشست خبري به مناسبت هفته دولت گفت: مجوزهاي صادر شده فعال نيروگاه توليد پراکنده برق در يزد 15 مورد با ظرفيت 70 مگاوات و نيروگاه هاي در حال ساخت هفت مورد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه يزد از استانهاي مهم در توليد انرژي خورشيدي در کشور است، افزود: سه نيروگاه 10 مگاواتي استان در شهرک فولاد ، مهريز و اردکان در حال فعاليت بوده و 2 نيروگاه هفت مگاواتي نيز در دست ساخت است.
مديرعامل توزيع برق يزد اضافه کرد: نخستين نيروگاه 3.5 مگاواتي انرژي خورشيدي استان نيز که تکميل شده در همين هفته به شبکه سراسري متصل مي شود.
صحتي درباره وضعيت نيروگاه هاي فتوولتاييک هم گفت: استقبال از ساخت اين نيروگاه هاي زير 100 مگاوات مطلوب بوده ولي به دليل نوسانات نرخ ارز اجراي اين طرح ها با مشکلاتي مواجه شده است.
وي با بيان اينکه 216 نيروگاه با ظرفيت يکهزار و 286 مگاوات در اين بخش به بهره برداري رسيده، خاطرنشان کرد: براي نصب يکهزار دستگاه با شرکت تعاوني پيشگامان قرارداد بسته شده ولي کميته امداد امام خميني (ره) استان به دليل مشکلاتي نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.
اين مسئول با اشاره به خاموشي هاي تابستان امسال اظهار داشت: با توجه به کمبود توليد برق در شبکه سراسري، برخي خاموشي ها در استان اعمال شد که با همکاري مردم ، صنايع کشاورزان و ادارات، ميزان خاموشي ها نسبت به ساير نقاط کشور کمتر بود.
مديرعامل شرکت توزيع برق يزد افزود: در ماه هاي تير و مرداد در مجموع 909 مگاوات ساعت انرژي برق با مشارکت همه بخش ها در استان صرفه جويي شد.
صحتي ادامه داد: مديريت مصرف برق در بخش صنعتي به صورت ذخيره عملياتي، ساعات اوج بار و تعميرات و تعطيلات با بخش هاي مختلف صنعتي انجام شده است.
وي تصريح کرد: در بخش کشاورزي 84 مگاوات، در تغيير ساعت اداري 20 مگاوات، در مولد خود تامين 20 مگاوات و در ايستگاه هاي CNG 10 مگاوات صرفه جويي شد.
به گفته وي، امسال بخش صنعت استان يزد 65 مگاوات نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد مصرف برق داشته که نشانه رونق صنعتي بيشتر نسبت به سال گذشته است.
مديرعامل توزيع برق يزد ، تعداد مشترکان استان را 653 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: با وجودي که 530 هزار مشترک خانگي است ولي بيشتر فروش برق به بخش صنعتي با 10 هزار و 883 مشترک اختصاص دارد.
صحتي از کاهش ضريب خاموشي استان به 0.14 در سالجاري خبر داد و گفت: در راستاي کاهش خاموشي‌هاي استان، بومي‌سازي توسعه و اتوماسيون تجهيزات شبکه توزيع برق استان صورت گرفته است.
وي درباره برق رساني به روستاها و مناطق محروم هم گفت: هم اکنون 99.73 درصد روستاهاي استان برقدار است و روستاي بالاي 10 خانوار بدون برق در اين استان نداريم.
اين مسئول يادآور شد: حوزه هاي علميه و مساجد از برق رايگان برخوردارند و گلزار شهدا ، حسينيه ها و موسسات قرآني فقط هزينه انشعاب کنتور را پرداخت مي کنند.
صحتي از بهره برداري از 87 طرح شرکت توزيع برق استان با سرمايه‌گذاري بالغ بر 153 ميليارد ريال در هفته دولت خبرداد و گفت: اين طرح‌ها شامل سه طرح برق‌رساني به واحدهاي مسکن مهر، 29 طرح توسعه و ايجاد شبکه، 32مورد اصلاح و بهينه سازي شبکه‌ها و 23 مورد تامين روشنايي در بخش‌هاي شهري و روستايي است.
1968/ 6014/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد