Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:05:08 GMT

داستان گرانی نان در تعدادی از نانوایی‌های همدان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۴۴۰۰۹

داستان گرانی نان در تعدادی از نانوایی‌های همدان

این روزها اعلام نرخ جدید همه چیز از سکه و پراید گرفته تا گوشت و مرغ پای ثابت اخبار روزانه است، چند روزیست تنها قلم لوکس سفره‌های مردم همدان نیز سر ناسازگاری دارد و خلوتی نانوایی‌ها نشان از اتفاق دیگری دارد.

به گزارش ایسنا، به یکباره تعدادی از نانوایی‌های همدان بدون اطلاع قبلی مسئولان و با نصب نامه‌ای به امضای رئیس اتحادیه نانوایان اقدام به دریافت وجه اضافی از شهروندان کرده‌اند و این کار در سایه غفلت و بی‌توجهی مسئولان مربوطه و عدم نظارت قوی بر نانوایان اتفاق افتاده و مردم با نخریدن نان تا حدودی اعتراض خود را به این موضوع نشان داده و ترجیح می‌دهند سفره خود را با نان هم رنگین نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان ترجیح می‌دهند این افزایش یکباره و بدون اطلاع را تکذیب کرده و بگویند این تخلف از سوی برخی نانوایان اتفاق افتاده اما واقعیتی که مردم می‌بینند با این ادعا فاصله دارد، به گونه‌ای که بازدید میدانی خبرنگار ایسنا از برخی نانوایی‌های نقاط مختلف شهر نشان می‌دهد گرانی در تمامی محله‌ها اتفاق افتاده، گویا مسئولان یا نان نمی‌خورند، یا خرید نان منزل خود را برعهده ندارند و یا اینکه خانواده مسئولان به آنها اطلاع نمی‌دهند که نان گران شده است!

بازرسی‌ها در بحث افزایش قیمت نان فعال شده

فرماندار شهرستان همدان در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: ما بازرسی را در بحث افزایش قیمت نان در سطح شهرستان فعال کرده‌ایم.

علی تعالی با اشاره به غیرقانونی بودن افزایش نرخ نان عنوان کرد: استان‌های دیگر در سال گذشته افزایش قیمت نان داشتند اما همدان افزایش قیمتی نداشته است. به هر حال تا زمانی‌که این امر در ستاد مربوطه بررسی نشود حق افزایش قیمت نان را نداریم و اگر اتحادیه نانوایان دستور این افزایش قیمت را داده باشد کار غیرقانونی انجام گرفته و بحث افزایش قیمت باید در ستاد مرکزی بررسی شود.

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی خود را در این زمینه فعال کرده‌ایم و از صبح به بررسی این موضوع پرداختیم و از معاون اقتصادی استانداری هم درخواست رسیدگی کرده‌ایم و در برخی نانوایی‌ها هم قیمت‌ها تعدیل یافته است.

در بحث افزایش نرخ نان با کسی شوخی نداریم

رئیس اتحادیه نانوایان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: افزایش قیمت نان شایعه بوده و این جریان در نصف روز به وجود آمده به طوریکه شناسایی 40 تا 50 نانوای متخلف را داشتیم.

ابوذر گل‌محمدی با اشاره به افزایش قیمت نان تأکید کرد: تا کارگروه نان و آرد تشکیل نشود و مسئولان بالادستی قیمتی را تعیین نکنند نمی‌توان قیمت نان را افزایش داد.

وی درباره نرخ‌نامه نصب شده در برخی نانوایی‌ها اظهار کرد: این قیمت پیشنهادی بوده که به استاندار داده شده و ما نمی‌دانیم چگونه به دست نانوایان رسیده است. در هر صورت قیمت نان یک مسأله کشوری است و تا رئیس جمهور و رهبری تصمیم نگیرند قیمت‌ها را نمی‌توان تغییر داد.

گل‌محمدی در ادامه تأکید کرد: از 5 صبح امروز به همراه 9 اکیپ  و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به نانوایی‌ها سرکشی کردیم که 7 تا 8 مورد مورد نانوایی متخلف وجود داشت، روز گذشته هم به نانواها پیامک دادیم و تأکید کردیم که در صورت گرانفروشی به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

وی افزود: آن دسته از نانواهایی هم که قیمت را افزایش داده‌اند خودسرانه بوده و اگر نانوایی‌ها نامه افزایش قیمت را با مهر اتحادیه بیاورد آن را گردن می‌گیریم البته افزایش قیمت نان سنگک کنجدی یک امر توافقی بین مشتری و نانواست و به این حوزه مربوط نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان همدان در پایان گفت: مردم در صورت وجود تخلف و گرانفروشی با شماره بنده 09188116263 و یا شماره اتحادیه نان 32522112 تماس بگیرند و بلافاصله موضوع را پیگیری می‌کنیم و در این زمینه با کسی شوخی نداریم.

افزایش خودسرانه قیمت نان در همدان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز درباره اعمال افزایش قیمت نان در نانوایی‌های سطح شهر به خبرنگار گفت: قیمت نان افزایش نیافته و همچون سابق است اما برخی واحدهای نانوایی خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند

علیرضا شجاعی توضیح داد: تخلفاتی در زمینه افزایش قیمت نان وجود داشته و بنده با دو نفر نیرو از ساعت 6 صبح امروز در سطح شهر به نانوایی‌ها سر زدیم و شاهد وقوع تخلفاتی بودیم به طوریکه برخی واحدها خودسرانه قیمت نان را افزایش داده‌اند که برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به قیمت نان سنگک اظهار کرد: قیمت نان سنگک معمولی 550 تومان است اما اگر مشتری تقاضای نان کنجدی و خشخاشی داشته باشد قیمت آن توافقی است و ما در این بحث وارد نمی‌شویم.

شجاعی درباره افزایش قیمت نان در روزهای آینده تصریح کرد: فعلا تصمیمی در مورد افزایش قیمت نان نگرفته‌ایم و در حال مطالعه و بررسی این موضوع هستیم و اگر تصمیمی اتخاذ شود آن را اعلام می‌کنیم.

گفتنی است؛ براساس گزارشات مردمی و تحقیقات میدانی خبرنگار ایسنا برخی نانوایی‌های سطح شهر همدان نان سنگک 550 تومانی را 1000 تومان و نان لواش 175 تومانی را 250 تومان عرضه می‌کنند و حتی مدرکی در این زمینه در برخی واحدها مشهود است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه همدان نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان خنداب در سال جاری به ریاست احدی فرماندار و با حضور مدیر کل امور اقتصادی استانداری، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان و نانوایان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه با بررسی مشکلات خبازان و ارائه راهکار‌های افزایش سهمیه مقرر شد مشکلات واحد‌هایی که نسبت به کاهش سهمیه آرد اعتراض دارند از طریق کارشناسان مربوطه بررسی و به کارگروه استان ارسال شده و نسبت به تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها از سوی نهاد‌های مربوطه تذکر داده شد.
کمبود سهمیه آرد در فصولی که شهرستان از لحاظ وجود نیروی کارگر زراعی افزایش جمعیت دارد، کیفیت نان و مشکلات سامانه از جمله ثبت نشدن مرخصی نانوایان، مدت زمان طولانی رسیدن آرد به دست نانوایان از مهم‌ترین مباحثی بود که نانوایان مطرح کردند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در شهرستان گفت: قسمتی از مطالبات نانوایان در سطح استان قابل پیگیری است و قسمتی از این دغدغه‌ها هم باید در شهرستان حل شود.

ملکی افزود: در استان مرکزی هیچ مشکلی برای تهیه آرد وجود ندارد و تأمین گندم و ارسال آرد به خبازی‌ها با حجم لازم در استان در حال انجام است.
او با اشاره به توزیع آرد در شهرستان خنداب ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد متناسب با درخواست نانوایان محترم توزیع آرد را مدیریت کنیم تا نانوایان بتوانند از مکان‌های مورد نظر خود آرد خریداری کنند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی هم در انتها به نهضت احیای نان کامل اشاره کرد و افزود: استان مرکزی در این امر استانی پیش رو و پیش قدم است و از مردم تقاضا داریم تمایل به مصرف نان کامل را افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد