Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در آخرین نشست هفتگی خود ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای طرح مطالبات مردم با رعایت شأن و منزلت مجلس و دولت و حفظ اقتدار نظام، این حرکت را ارزشمند خوانده و اضافه کردند: انجام دو استیضاح وزرای کار و اقتصاد بعد از دو هشدار به رئیس‌جمهور برای تغییر تیم اقتصادی در قالب دو نامه با امضای اکثریت نمایندگان و اکنون پیش رو بودن طرح ۵ سوال اساسی از رئیس جمهور نشان از اهمیت موضوع به سامان رساندن تلاطم اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این جمعیت با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس از اختیارات خود استفاده کرده و حتی فراتر از هماهنگی‌های درون فراکسیونی، تعهد مطالبه‌گری خود را در رأی نهایی به ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت نشان دادند، افزود: آزمون عقلانیت، نقد کارشناسانه و حفظ کرامت قوه مقننه و مجریه باید روح این گفت‌وگوها میان مجلس و دولت را تشکیل دهد.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عزم و انگیزه ملی نمایندگان باید توام با حمایت از دولت در توجه به مطالبات عمومی، اصلاح سیاست‌های نادرست و برآورده شدن انتظارات مجلس و نظام از رئیس جمهور باشد.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن رصد مسائل بین‌المللی در هفته‌ای که گذشت، تحرک جدید دستگاه دیپلماسی آمریکا رژیم صهیونیستی و آل سعود را برای به تسلیم کشاندن فلسطینیان در مقابل پیشنهاد ننگ آور رسمیت یافتن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را شکست خورده خواند و تأکید کرد: محاسبات غلط ترامپ در مورد مقاومت منطقه و به نتیجه نرسیدن تلاش ۷۰ساله اشغالگران برای محو مقاومت فلسطین، بی‌ثمر بودن تلاش‌هایی از این دست را نشان می‌دهد.

این جمعیت شور و روحیه انقلابی فلسطینیان در برگزاری راهپیمایی «نهضت بازگشت» را سیلی محکمی به طراحان معامله بزرگ قرن خواند و یادآور شد: شکست‌های زنجیره‌ای جبهه عبری - غربی - عربی در سوریه، عراق، یمن و فلسطین خام بودن استراتژی‌هایی از این دست را در شناخت منطقه و بازیگران صحنه مقاومت آشکار می‌کند؛ کما اینکه رژیم صهیونیستی که با شعار «بحر تا نهر» و «نیل تا فرات» سودای سلطه بر منطقه را داشت، اکنون در دفاع از حساس‌ترین مراکز امنیتی و موقعیت‌های راهبردی خود زمین‌گیر است.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بخشی از نشست خود، ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و نکوداشت عید قربان و غدیر خم، ماجرای غدیر را حاوی نکات تاریخ ساز و تعیین کننده در سرنوشت امروز جهان اسلام برشمرد و افزود: در حاشیه ماندن امر مهم امامت و ولایت طی قرن‌ها دست استعمارگران و مستکبران را برای نشستن در جایگاه بلند اداره امور مسلمین باز گذاشت.

این جمعیت خاطرنشان کرد: حادثه غدیر بر مسند نشستن پادشاهان فاسد و مستبد چون دستاوردهای بزرگ بعثت پیامبر اسلام را در نظام سلطه به یغما برد؛ کما اینکه پدیده پاره پاره کردن سرزمین های اسلامی، دمیدن در اختلاف ادیان و مذاهب و تحمیل حاکمیت‌های خود فروخته تا آنجا پیش رفت که اکنون رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام میدان‌دار شرارت، خشونت و فتنه انگیزی در بین کشورهای اسلامی است.

جمعیت جانبازان بازگشت به اسلام انقلابی و مدل شدن نظام امامت و ولایت که امام خمینی (ره) معمار آن در عصر کنونی شد و در قالب نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی به جهانیان عرضه کرد را نمونه ای قابل تکثیر برای تمامی فرقه‌های جهان اسلام توصیف کرد.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 دولت مردم رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی نقد کارشناسانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دولت مردم رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار در جلسه امروز شورای بانک‌های استان که در محل سالن امام جواد استانداری برگزار شد نیاز اولیه مردم را در حوزه مسکن دانست و با تشکر از بانک‌هایی (دولتی) که در ارائه تسهیلات مسکن به استان کمک کردند، گفت: بانک مسکن قم در ارائه تسهیلات بعد از اصفهان و شیراز رتبه دوم کشور را دارد، اما برای برخی بانک‌های خصوصی که در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتند و یا منابع استان را خارج از استان خرج کردند در سفر دوم رئیس جمهور به قم، تصمیمات جدی گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استناد بخشنامه بانک مرکزی که ۵۰ درصد منابع بانکی هر استان باید در همان استان هزینه شود، افزود: بنابر تاکید رئیس جمهور نسبت به ارائه تسهیلات خرد به مردم با خارج شدن بانک‌های متخلف از گردونه، بانک‌های دیگر، می‌توانند با شتاب بیشتر به مردم خدمت رسانی نمایند.

استاندار با بیان اینکه بانک‌های خصوصی تحت نظارت بانک مرکزی که با استفاده از منابع استانی فعالیت دارند باید در راستای سیاست‌های مالی دولت به ویژه مسکن به عنوان اولویت اول دولت قدم بردارند، گفت: خوشبختانه استان قم در حوزه مسکن جزء استان‌های برتر کشور است، اما این کافی نیست و برای رسیدن به اهداف تعیین شده همه باید تلاش کنند.

آقامیری با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا اسفند سال گذشته، از ۲۶ همت جذب بانک‌های خصوصی، فقط ۶ همت خرج شده است، گفت: این جای سوال است که ۲۰ همت جذب شده از استان چرا باید خارج از استان خرج شود در حالی که نصف این مبلغ بسیاری از مشکلات استان را برطرف می‌کند.

کارشناس آمار بانک ملی استان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد بانک‌های استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد منابع بانکی استان با ۲۰ درصد در رتبه ۲۱ کشور و از لحاظ رشد مصارف در رتبه دوم با ۴۱ درصد رشد بوده است.

حسین زینعلی افزود: در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف ۵۱.۶ همت تسهیلات پرداخت شده که این عدد در سال ۱۴۰۱، ۳۸ و نیم همت بوده است.

وی افزود: این میزان در بخش مسکن با ۲۸ درصد سهم از ۴.۶ همت در سال ۱۴۰۱ به ۱۴ و ۴ دهم درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و در بخش کشاورزی ۴ درصد سهم، در بخش صنعتی ۲۳ درصد سهم تعلق گرفته است.

زینعلی با اشاره به پرداخت ۱۲۳ هزار و ۵۸۱ فقره تسهیلات وام قرض الحسنه به مبلغ ۹ همت در این مدت گفت: در زمینه مشاغل خانگی ۸۷۳ فقره به مبلغ ۹ همت، فرزندآوری ۱۴ هزار و ۱۴۶ فقره با ۰.۹ همت و در زمینه ازدواج ۱۱ هزار و ۱۵۹ فقره با ۲.۳ همت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

در این جلسه همچنین مصوب شد؛ تسهیلات خود مالکی و کلیه قرارداد‌های اجاره بها و ودیعه مسکن با ثبت در سامانه خودنویس از سوی بانک رفاه پرداخت شود.

اطلاع رسانی اقدامات بانکی در راستای جهاد تبیین در مدت سفر رئیس جمهور به استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

استاندار در این جلسه از سفر رئیس جمهور به استان در روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت خبر داد.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود